Procedura menționată a fost publicată pe 25 februarie de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) și prevede, la capitolul intitulat „Constituirea formațiunilor de elevi în clasa pregătitoare”, următoarele: „Conducerea unității de învățământ ia măsuri pentru distribuirea echilibrată în clase a elevilor cu CES pentru care au fost depuse documente doveditoare la dosar. În situația în care un elev cu CES a fost distribuit într-o clasă în care a mai fost distribuit un alt elev cu CES, acesta va fi distribuit în clasa imediat următoare”.
Potrivit Legii Educației Naționale nr.1/2011, elevii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă au parte de suport educațional datorită cadrelor didactice de sprijin și itinerante, în funcție de situație. De asemenea, este prevăzut faptul că organizarea serviciilor de sprijin educațional se face de către Centrele de Resurse și Asistență Educațională din fiecare județ și este reglementată prin proceduri elaborate de către Ministerul Educației.
Modificarea din Procedura privind înscrierea copiilor și constituirea formațiunilor de elevi în învățământul primar în anul școlar 2020-2021 a fost însoțită și de o altă schimbare importantă: repartizarea elevilor în clase în ordine alfabetică, în vederea eliminării „listelor” care să reflecte preferințele pentru anumite cadre didactice.
Pentru anul școlar 2020-2021, înscrierile la clasa pregătitoare au debutat pe 4 martie și se vor încheia în data de 23 martie. Repartizarea elevilor în clase urmează să fie aleatorie (fie bazându-se pe ordinea alfabetică a elevilor, fie prin tragerea la sorți), fiind stabilită la nivelul inspectoratelor, nu al școlilor.
Pe 1 aprilie se va încheia prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare, iar formarea claselor de elevi se va realiza în perioada 1-4 septembrie 2020.
Pentru București, s-au stabilit, potrivit procedurii instituite de către ISMB, următoarele: „toți elevii înscriși în unitatea de învățământ vor fi ordonați alfabetic, realizându-se 2 liste organizate pe criteriul de gen. Distribuirea acestora pe clase se face în ordine alfabetică, câte un elev la fiecare clasă existentă (primul copil va fi cuprins în clasa pregătitoare A, al doilea copil – în clasa pregătitoare B, ș.a.m.d până la ultima clasă, după care se reia repartizarea, următorul copil fiind cuprins în clasa pregătitoare A și tot așa). Pentru a se asigura echilibrarea claselor constituite, acest algoritm se aplică separat celor 2 liste organizate pe criteriul de gen”.
În cazurile în care va fi vorba despre gemeni sau despre tripleți, se va proceda în felul următor: părinții vor depune o cerere la o anumită școală, în care vor preciza dacă doresc distribuirea copiilor în aceeași clasă sau în clase diferite. Dacă se dorește ca frații să fie în aceeași clasă, aceștia vor fi repartizați în clasa în care a fost distribuit primul dintre ei.
Surse: edupedu.ro, portalinvatamant.ro
Surse foto: facebook.com, istockphoto.com