Anii de școală sunt grei, atât pentru copii, cât mai ales pentru părinți. Clasele primare sunt mai „relaxate”, dar pe măsură ce copilul crește, probleme noi apar în viața lor, atât pe plan educațional, cât și în familie, în ceea ce privește relațiile de prietenie, iar lista poate continua. Perioada de preadolescență și examenul de capacitate reprezintă o încercare grea, atât pentru copil, dar și pentru părinte. O mamă povestește cât de grea este viața cu un băiețel în clasa a VIII-a.
Aceasta începe prin a mărturisi că băiatul ei are câte șase ore în orar, zi de zi. După cele șase ore, de câteva ori pe săptămână rămâne la ore suplimentare pentru diverse activități cu profesorii de la școală. În plus, de trei ori pe săptămână după ore băiatul merge la pregătire. Acesta face două ședințe la matematică și una la română, a câte două ore fiecare.
La fel ca mulți alți părinți, femeia susține că aceste ore de meditații sunt necesare ,pentru că la ore nu se face liniște, copii nu pot fi atenți, unii dintre ei nu sunt disciplinați. De aceea ceilalți, care chiar vor să învețe, nu prea înțeleg mare lucru. Pentru meditații femeia cheltuie lunar alături de soțul ei 1600 de lei.
Ceea ce este cu adevărat îngrijorător este faptul că în cele mai multe zile, băiatul este mereu pe fugă. Ia masa pe fugă, fuge la pregătire, ajunge acasă și se grăbește să-și termine temele pentru a doua zi și nu mai are energia necesară pentru a face nimic altceva, pentru că trebuie să ia din nou de la capăt. Din această cauză, în clasa a VIII-a, părinții lui au decis să renunțe la pasiunea pentru sport a băiatului care îl epuiza.
Depresia zâmbitoare: ce este și cum o recunoști la copilul tău
„Sunt costuri mari cu meditațiile și mâncarea este scumpă și trebuie să fie de calitate. Efectele negative se văd în starea lui de spirit. Din copilul vesel și senin, devine pe zi ce trece mai stresat, îngrijorat și trist”
Mama este mai mult preocupată de partea emoțională a copilului ei. Toate cheltuielile cu meditațiile, cu mâncarea (care trebuie să fie de calitate pentru a susține efortul intelectual și fizic), iar familiei nu mai rămâne mare lucru pentru cheltuială. Copilul aproape nu are timp liber, de vreme ce profesorii insistă cu cerințe stricte, cu teme lungi, iar copiii se aglomerează peste măsura puterilor lor. Mama susține că din copilul vesel, senin, care era odată, băiatul ei este tot mai stresat, mai trist și mai îngrijorat.
„Nu înțeleg de ce lucrurile nu pot să fie mai simple, mai clare, cu mai puține cheltuieli și cu un consum mai mic de timp, astfel încât acești copii să nu fie abuzați emoțional de la 14 ani. Ei nu mai au viață și copilărie, au doar griji, drumuri, teme și teama că sistemul defect îi va împiedica să ajungă la liceul dorit, chiar dacă vor da tot ceea ce este mai bun. Este o dură realitate”, mărturisește mama.
Dacă eşti părinte şi vezi în caietul copilului aşa ceva, poartă o discuţie cu învăţătoarea
Într-adevăr ultimul an de gimnaziu este foarte dificil, la fel ca și ultimul an de liceu. Stresul unui examen poate afecta dezvoltarea copilului pe plan afectiv intelectual și fizic, iar trecerea prin perioada de pubertate și adolescență, meditațiile, lipsa timpului liber, transformă copiii în umbre ale elevilor fericiți de odinioară. Elevii devin mai stresați decât un adult și preocupați doar de obținerea unei note mari la examen.
De regulă, anul școlar precedent unui examen este o adevărată agonie pentru întreaga familie. Părinții trebuie să încerce să găsească un echilibru între teme, timp liber, pregătire pentru examen.
Surse foto: pexels.com
Surse articol: educatieprinlectura.ro