- A vorbit despre programul ei de dimineață
- Le este alături copiilor când aceștia fac școala acasă
- După programul de școală, se asigură că se face ordine
- Familia ei se reunește pentru masa de prânz
- Familia se implică în diverse activități ludice
- Urmează o perioadă de liniște
- Copiii iau o gustare și petrec timp în aer liber
- După-amiază se fac și pregătirile pentru cină
- Cina se ia în familie
- Mama le citește copiilor și îi pregătește pe cei mici de culcare
- Are cu fiecare dintre copii un moment special
- Își încheie ziua lucrând
A vorbit despre programul ei de dimineață
Lisa Tanner este freelancer și scrie articole pentru diferiți clienți. Într-o confesiune pentru „Insider”, ea a explicat cum arată programul ei de fiecare zi. Spre exemplu, dimineața se ocupă să-și pregătească pe copiii ei pentru programul de școală acasă și are grijă să le ofere micul dejun. Are parte și de ajutorul copiilor mai mari:
„Fiind o familie în care se practică homeschooling-ul, nu ne pregătim să ieșim pe fugă, ci ne permitem să ne bucurăm mai mult de dimineți.
Copiii se trezesc când se simt pregătiți și ajută la pregătirea micului dejun. Astăzi, fiica mea în vârstă de 7 ani m-a întrebat dacă poate ea să se ocupe de clătite, așa că am ajutat-o să prepare aluatul în timp ce am pus tigaia la încins. De asemenea, a început să pregătească și un sirop simplu, punând apă și zahăr într-o cratiță.
Odată ce fiica mea a început să ia prima porție de aluat pentru clătite, am început să adaug chefir și să mă ocup de maia, în timp ce încercam să-i îmbrac în hainele de dimineață pe copiii mai mici și pe fiul meu care suferă de Sindromul Angelman.
Pe parcursul dimineții, ceilalți copii se îmbracă singuri, savurează ciocolată caldă și încep să-și desfășoare activitățile de dimineață, cum ar fi să-și facă paturile și să-și facă ordine în camerele lor.
În jurul orei 8:40 dimineața, le amintesc copiilor mei faptul că trebuie să ne începem activitățile specifice zilei. Ne ducem în bucătărie și apoi în sufragerie, unde urmează să facem școală acasă”.
Le este alături copiilor când aceștia fac școala acasă
Între orele 9 și 12 dimineață, copiii Lisei se implică în activități de homeschooling. Ea este tot timpul în preajma lor și are grijă ca aceștia să studieze diverse discipline, așa cum a povestit și pentru sursa citată:
„În jurul orei 9 dimineața, facem tranziția către programul mai structurat. Cântăm mai multe cântece, ne actualizăm calendarul și discutăm planul lecțiilor din ziua respectivă. Procedând așa, toată lumea știe la ce să se aștepte și care sunt prioritățile. După aceea, citim din Biblie și din cartea unui misionar.
După o scurtă pauză de înviorare, ne împărțim în grupuri de lucru. Lucrăm la istorie, la științe și la arte, iar eu încerc să explic instrucțiunile cât mai clar, pentru fiecare copil care învață.
Odată ce se încheie activitățile de grup, copiii lucrează individual, se ocupă de matematică, de scris și de pronunțarea cuvintelor. În acest interval, lucrez cu fiecare dintre copii, străduindu-mă să învăț, să îndrum și să încurajez”.
După programul de școală, se asigură că se face ordine
Mama celor 11 copii are grijă să-i învețe pe copii să fie ordonați, să strângă lucrurile rămase după programul de școală și astfel să se pregătească pentru ora prânzului:
„Activitățile didactice pot favoriza și dezordinea, iar masa pe care lucrăm se umple de lucrările pe care le realizăm când învățăm. Înainte să ne pregătim de prânz, toată lumea încearcă să strângă, să facă ordine. Copiii mă ajută să pun la loc rechizitele, să mătur și să pregătim casa pentru masa de prânz”.
Familia ei se reunește pentru masa de prânz
Lisa este ajutată să pregătească masa de unul dintre copiii mai mari, iar tatăl copiilor vine acasă special pentru a lua masa cu familia. Pentru sursa citată anterior, mama a relatat:
„Anul acesta, quesadilla cu cârnați picanți face parte din meniul din fiecare zi de luni, iar fiul meu în vârstă de 14 ani mă ajută să le pregătesc. Soțul meu vine să ia prânzul cu noi și fiecare ne apucăm să povestim ce am făcut dimineață. Când terminăm de mâncat, facem ordine atât în bucătărie, cât și în încăperea în care am luat masa”.
Familia se implică în diverse activități ludice
După masa de prânz, Lisa se implică alături de copiii ei în activități ludice:
„În fiecare zi, fiecare dintre copii își alege o activitate în care să ne implicăm cu toții după ce luăm prânzul. Astăzi, fiul meu în vârstă de 14 ani și-a dorit să ne jucăm „Ticket to Ride”. De asemenea, pentru cei care nu vor să ia parte la o astfel de activitate, pregătim jucării și diverse instrumente necesare activităților de crafting, iar restul ne strângem la masă ca să ne distrăm”.
Urmează o perioadă de liniște
Când se încheie activitățile desfășurate în familie, fiecare poate să se implice în activitatea dorită, iar mama se străduiește să ia și ea o pauză și ulterior se apucă să scrie. Pentru aceeași sursă, a dezvăluit că:
„După ce am fost împreună până la prânz, fiecare este pregătit pentru o activitate independentă. Acest interval din zi, în care este liniște, este preferatul nostru. Spre exemplu, băieții mai mici se relaxează odihnindu-se ori uitându-se la un film, iar copiii mai mari se implică în alte activități.
Mă odihnesc puțin și mă bucur de faptul că îmi pot odihni picioarele și că pot citi câteva articole din reviste. Apoi mă așez la computer și mă apuc să scriu un articol pentru un client”.
Copiii iau o gustare și petrec timp în aer liber
Între orele 15:15 și 16:45, copiii Lisei servesc o gustare și după aceea merg să se joace afară:
„După intervalul de liniște, fiecare își strânge lucrurile pe care de care s-a folosit și șterge masa pentru a primi o gustare. Ulterior copiii se uită la televizor și apoi ies pe rând afară. Pe copiii mai mici îi scot eu la o scurtă plimbare”.
După-amiază se fac și pregătirile pentru cină
Timp de o oră, între 16:45 și 17:45, mama și copiii încep pregătirile pentru cină. În același timp, copiii care nu ajută la pregătirea cinei se ocupă să strângă rufele care au fost spălate, să facă ordine și apoi se joacă:
„Când se încheie privitul la televizor și joaca afară, mă apuc să pregătesc cina, fiind ajutată de unul sau de doi copii. Ceilalți se apucă să strângă rufele care au fost lăsate în mașina de spălat și se asigură că strâng lucrurile de peste tot. Apoi sunt liberi să se joace până la cină”.
Cina se ia în familie
Lisa insistă asupra ideii ca familia să ia împreună cină, așa cum mărturisește și în confesiunea pentru sursa menționată:
„Cina face parte dintre momentele din zi pe care le îndrăgesc în mod special întrucât avem ocazia să ne reunim și să stăm de vorbă. Astăzi tema cinei a fost legată de preparate americane, așa că am servit friptură Salisbury, salată și sos de mere. Nu contează ce mâncăm, important este să fim împreună. După ce luăm cina, facem ordine în bucătărie”.
Mama le citește copiilor și îi pregătește pe cei mici de culcare
Familia citește împreună, iar după aceea copiii mici și cei mijlocii se implică în rutinele care-i pregătesc de culcare:
„După cină, ne bucurăm de un capitol dintr-o carte pe care îl citim împreună. În momentul de față, citim „A Gathering of Days”, de Joan Blos. În timp ce citesc, copiii pot colora sau se pot juca în liniște. După aceea cei mici își pun pijamalele și ne spălăm cu toții pe dinți. După aceea ne exprimăm recunoștința pentru ceea ce avem, ne rugăm, iar copiii cei mici și cei mijlocii se culcă. Copiii mai mari pot merge la culcare mai târziu”.
Are cu fiecare dintre copii un moment special
Între 19:30 și ora 20:00, mama își dedică timpul pentru a sta cu fiecare dintre copii. Pentru aceeași sursă, a explicat că:
„În fiecare seară, stau 30 de minute cu fiecare copil, implicându-ne în activitatea dorită de el. Abia aștept să fac asta. În seara aceasta este rândul fiului meu în vârstă de 14 ani. Întrucât își dorește să jucăm „Minecraft”, am urmărit împreună un tutorial pe YouTube pentru a vedea cum se construiește o fermă XP”.
Își încheie ziua lucrând
Mama cu 11 copii și-a încheiat confesiunea spunând că reușește să mai lucreze seara, după ora 20:00 și că stă până târziu pentru a-și realiza sarcinile profesionale:
„Când închei activitățile ce țin de copiii mei, îmi fac un ceai, îmi iau laptop-ul și mă pregătesc să lucrez într-o casă liniștită. Chiar dacă în anumite zile îmi este greu să stau până târziu ca să lucrez, sunt recunoscătoare pentru faptul că am o afacere care îmi permite să scriu în calitate de freelancer. Așa pot să-mi ajut financiar familia și să mă implic și în activitățile de homeschooling.
După ce îmi închei programul de lucru, mă așez în pat. A venit timpul pentru somn, astfel încât să am parte de energia de care am atât de multă nevoie pentru a doua zi”.
Surse foto: facebook.com/lisatannerwriting/, instagram.com/lisatannerwrites/
Surse articol: Articolul reprezintă traducerea și adaptarea materialului scris de Lisa Tanner pentru „Insider”