- În hipermarketul Cora, în unitatea proprie de tip Brutărie se produc următoarele sortimente de cozonac:
- În hipermarketul Carrefour, în unitatea proprie de tip Brutărie se produc următoarele sortimente de cozonac:
- În hipermarketul Auchan, în unitatea proprie de tip Brutărie se produc următoarele sortimente de cozonac:
- În hipermarketul Kaufland, în unitatea proprie de tip Brutărie se produce următorul sortiment
- În supermarketul Mega Image, în unitatea proprie de tip Brutărie se produce următorul sortiment
- Nu se respectă rețeta tradițională a cozonacului
Experţii APC au achiziţionat cozonacul produs şi comercializat în magazinele reţelelor comerciale menţionate mai sus şi au realizat o analiză a informaţiilor menţionate pe etichetă.
Citește și:
În hipermarketul Cora, în unitatea proprie de tip Brutărie se produc următoarele sortimente de cozonac:
- Cozonac cu cacao (3,2%) şi rahat (nu se menţionează cantitatea de rahat) în greutate de 600 grame, la preţul de 6,49 lei şi conţine 10 aditivi;
- Cozonac cu nucă (30% nucă şi 0,9% cacao) în greutate de 600 grame, la preţul de 7,99 lei şi conţine 7 aditivi;
- Cozonac festiv cu fructe (5,7% cuburi din coaja de portocale şi napi), în greutate de 300 grame, la preţul de 6,99 lei. Nu are declaraţie nutriţională şi conţine 14 aditivi;
- Cozonac domnesc (30% nucă, 8% stafide brune şi 0,8% cacao), în greutate de 750 grame, la preţul de 11,99 lei şi conţine 6 aditivi.
În hipermarketul Carrefour, în unitatea proprie de tip Brutărie se produc următoarele sortimente de cozonac:
- Cozonac cu nucă (13%), marca proprie Drag de România, fără aditivi alimentari, în greutate de 1 kg, la preţul de 13,99 lei;
- Cozonac cu nucă (nu se menţionează cantitatea de nucă), cacao (nu se menţionează cantitatea de cacao), stafide (5%) şi rahat (5%), în greutate de 1 kg, la preţul de 21,90 lei şi conţine 19 aditivi;
- Cozonac cu stafide (23%), în greutate de 700 grame, la preţul de 9,99 lei şi conţine 15 aditivi;
- Cozonac însiropat, în greutate de 0,596 kg, la preţul de 8,34 lei şi conţine 14 aditivi;
- Cozonac cu ciocolată (8%), în greutate de 700 grame, la preţul de 14,99 lei şi conţine 9 aditivi;
- Cozonac cu rahat (17%), în greutate de 700 grame, la preţul de 9,99 lei şi conţine 14 aditivi;
- Cozonac cu diverse umpluturi (5% stafide şi 5% rahat), în greutate de 800 grame, la preţul de 13,99 lei şi conţine 19 aditivi.
Niciunul din sortimentele de cozonac produse de Carrefour nu prezintă declaraţie nutriţională. Conform Regulamentului (UE) nr. 1169/2011 al PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, declaraţia nutriţională este obligatorie de la 13 decembrie 2016.
În hipermarketul Auchan, în unitatea proprie de tip Brutărie se produc următoarele sortimente de cozonac:
- Cozonac cu nucă (25%) şi cacao (0,56%), în greutate de 700 grame, la preţul de 10 lei şi conţine 3 aditivi;
- Cozonac cu nucă (25%), rahat (4,51%), stafide (4,51%) şi cacao (2,66%), în greutate de 700 grame, la preţul de 14,90 lei şi conţine 5 aditivi.
În hipermarketul Kaufland, în unitatea proprie de tip Brutărie se produce următorul sortiment
- Cozonac cu maia şi nucă (30%), în greutate de 600 grame, la preţul de 16,09 lei şi conţine 9 aditivi.
În supermarketul Mega Image, în unitatea proprie de tip Brutărie se produce următorul sortiment
Cozonac cu maia şi nucă (10%), fără aditivi alimentari, în greutate de 300 grame, la preţul de 12,49 lei. Produsul nu prezintă declaraţie nutriţională.
Nu se respectă rețeta tradițională a cozonacului
“Cozonacii produşi în unităţile proprii de tip Brutărie ale marilor lanţuri de magazine alimentare nu au nimic din reţeta tradiţională a cozonacului. În compoziţia cozonacilor analizaţi experţii APC au identificat următoarele ingrediente: premix pentru cozonac, făină de porumb, făină de soia, şrot de soia, pesmet, amidon, margarină, fibre din citrice, albuş de ou pudră, zer praf şi alte tipuri de extracte. Le recomand consumatorilor să nu se lase induşi în eroare de preţul mic şi denumirile atrăgătoare ale acestor produse, să citească eticheta şi să facă alegeri având în vedere calitatea ingredientelor.” Conf. univ. dr. Costel Stanciu, Preşedinte Asociaţia Pro Consumatori.
Sursă: APC Romania