Cu toate acestea, oportunitatile de crestere a comertului electronic nu se reduc. Se preconizeaza ca vanzarile de comert electronic vor creste cu 85% fata de cele din 2019 pana in 2022, potrivit unui raport al Statista. Cu astfel de previziuni, femeile antreprenor - infiintare-firma.ro - in comert electronic "inarmate" cu o multime de cunostinte, o buna etica a muncii si o pasiune puternica pot avea succes sigur pe piata de astazi.
Fiecare afacere de succes incepe cu o idee grozava insa nici o idee perfecta nu va avea succes fara o planificare atenta. Nu investiti bani in companie pana nu aveti analize atente, obiective inteligente, o metoda de recuperare a banilor si in cele din urma o metoda de a obtine profit. Iata cateva sfaturi pentru a incepe.
1. Un nume mare nu este neaparat mai bun
Multi antreprenori care intra in spatiul comertului electronic considera ca au nevoie de site-uri imense de vanzare cu amanuntul pentru ca produsele lor sa aiba succes. Pentru inceput, este posibil sa nu fie cea mai buna solutie sa va bazati pe alte platforme pentru a va vinde produsele. In majoritatea cazurilor, acestea nu fac niciun fel de marketing pentru dvs. si iau un procent din orice vindeti.
In unele situatii, utilizarea unei platforme specializate precum PrestaShop, WooCommerce sau Magento ar putea fi mai avantajoasa insa este bine sa va informati. Exista multe instrumente gratuitepentru a va construi construi websitul iar daca oricum va ocupati de propriul marketing si directionati trafic catre produsul dvs. puteti pastra profiturile integrale din vanzari.
2. Diferentierea este cheia
Provocarea este sa faceti oamenii sa va cumpere produsul in plus fata de ceea ce cumpara deja. Clientilor le place sa gaseasca cel mai nou, cel mai modern brand sau produs si sa-l prezinte tuturor prietenilor lor asa ca aratati-le ca produsul dvs. este "cel mai bun lucru nou".
Ce face produsul dvs. diferit de al concurentei? Este important sa ganditi amplu. Este mai ecologic? Creste odata cu clientii dvs.? Vor folosi astronautii produsul dvs. pe Luna? Nu va fie teama sa faceti afirmatii indraznete - cu conditia sa fie 100% adevarate si verificabile.
O modalitate buna de a va gasi nisa este sa va cunoasteti cu adevarat clientii ideali. Care este lucrul pe care si-l doresc cel mai mult? Cum veti face ca aceasta dorinta sa devina realitate? Daca puteti raspunde la aceasta, veti avea deja ceva minunat cu care puteti atrage noi clienti.
3. Marketing
Marketing-ul este resursa absoluta care poate determina succesul sau esecul oricarei afaceri de comert electronic. Chiar daca aveti cea mai buna idee si cel mai clar mesaj de diferentiere, nimeni nu va poate cumpara produsul daca nu stie ca exista.
Proprietarii de afaceri sunt oameni ocupati, deci aceasta este chestiune pe care ati putea sa o delegati catre o terta parte pentru a va asigura ca marketingul este facut corect. Indiferent daca lucrati cu o companie externa sau faceti marketingul pe cont propriu, asigurati-va ca aveti o definitie clara a clientilor vizati si mergeti acolo unde sunt acestia. Folositi un mesaj clar si consecvent pentru a comunica despre ce este marca dvs.
Ganditi-va cum sa faceti produsul dvs. distractiv pentru a-l putea impartasi cu prietenii. Daca ii puteti determina pe clienti sa faca o parte din reclama dvs., renumele dvs. va creste exponential la un buget limitat.
4. Adaugati creativitate
Exista miliarde de site-uri web si majoritatea se pierd in vastitatea Internetului. Indiferent de industria in care va aflati, probabil concurati cu unele marci uriase. Nu veti putea niciodata sa egalati sumele lor alocate pentru marketing, dar aveti o perspectiva unica si o puteti folosi in avantajul dvs.
Va amintiti acei clienti ideali? Aflati mai multe despre ei. Unde stau? Care sunt obiceiurile lor online? Care sunt alte interese pe care le-ar putea avea in afara produselor dvs.? Exista multe marci care urmaresc publicul in locuri foarte neconventionale, cu un succes remarcabil. Cu o gandire creativa, va puteti transmite mesajul unic oamenilor potriviti, pentru a va dezvolta produsul.
5. Gasiti un furnizor de incredere
Indiferent daca aveti sau nu propriile produse, aveti nevoie de aprovizionare potrivita pentru afacerea dvs. Majoritatea produselor trebuie sa fie conform reglementarilor. Este deci esential sa stiti daca un producator poate face fata atat cererii de produse cat si calitatii. Daca comandati produse en-gros, trebuie sa stiti la ce fel de control de calitate vor fi supuse de la crearea lor pana cand vor ajunge la dvs.
Termenele limita vor fi extrem de importante asa ca mentineti deschisa o linie clara de comunicare si aveti un plan de actiune pentru circumstante neasteptate in contractul dvs.
6. Luati in calcul scalabilitatea
Luati in considerare viitorul, in fiecare aspect al planului dvs. de afaceri. De la negocierile initiale cu un furnizor pana la deciziile de angajare, scalabilitatea ar trebui sa fie absolut in prim planul mintii dvs.
Dincolo de produsul dvs. fizic, platforma site-ului web pe care o alegeti trebuie sa poata gestiona un volum mai mare de comenzi fara a pierde din viteza.
Frustrarea pe care o simt clientii atunci cand site-urile web nu se incarca se coreleaza direct cu rata de respingere. Pe masura ce afacerea dvs. creste, probabil ca veti ajunge la un public de nivel international. Asigurati-va ca aveti un plan valabil pentru acceptarea tuturor tipurilor de moneda, pentru transportul international si sunteti la curent cu o varietate de reglementari si legi fiscale straine.
Un furnizor de gazduire web de calitate se va asigura ca poate gestiona volumul de trafic pe care il asteptati. Aceasta include varfuri de trafic si alti factori care pot interfera cu performanta, cum ar fi atacuri DDoS.
Pentru magazine online cu incarcarea rapida este intotdeauna recomandat sa apelati la un furnizor de gazduire web cu experienta – de exemplu www.hostx.ro. O echipa cu experienta care sa va ajute in depanarea problemelor de functionare a websitului poate face diferenta in conditii de urgenta.
7. Creati o experienta cu ajutorul ambalajelor deosebite
Clientilor fideli le place sa fie cufundati in marcile pe care le iubesc. Cand intra in magazinele locale pe care le frecventeaza, vor sa simta mirosurile, sa admire decorul perfect, sa faca selfie-uri in fata unor fundaluri interesante si sa fie intampinati de oameni de vanzari prietenosi.
Este de fapt o experienta. In timp ce magazinul fizic nu face parte dintr-un brand de comert electronic, experienta de a atinge si cea multisenzoriala sunt extrem de importante. Ambalajul dvs. ar trebui sa spuna o intreaga poveste despre achizitia din interior, care ii face pe cumparatori sa doreasca sa-si impartaseasca experienta cu prietenii.
Mai mult decat orice, ambalajul pe care il alegeti trebuie sa se potriveasca misiunii generale din spatele produselor dvs. O mica investitie suplimentara in ambalaje frumoase poate duce la un tip de marketing viral pe care banii pur si simplu nu il pot cumpara.
8. Nu va opriti
Toate lucrurile bune sunt greu de realizat. Iar construirea unei afaceri ar putea fi una dintre cele mai dificile sarcini. Este usor sa va loviti de frustrare atunci cand lansarea dvs. nu este una reusita imediat sau cand traficul stagneaza. Dar daca nu incercati in continuare, puteti fi sigur ca veti esua.
Daca o idee nu functioneaza, schimbati. Pe cat posibil, inarmati-va cu date despre persoanele la care incercati sa ajungeti. Sondajele cu privire la clientii dvs. va pot ajuta sa reproduceti si sa profitati de rezultate pozitive.
Folositi aceste informatii pentru a pastra in permanenta un plan solid, cu obiective masurabile in fata dvs. si a echipei dvs. Continuati intotdeauna sa ajungeti la urmatoarea idee grozava si nu renuntati.