APC solicită Președintelui Camerei Deputaților să ceară explicații Guvernului României în legătură cu intenția acestuia de a încălca Constituția României prin subrogarea dreptului de legiferare specific Parlamentului României!
APC solicită ministrului justiției să nu acorde aviz favorabil acestui proiect de OUG!
Asociația Pro Consumatori, organizație de utilitate publică, membră a Organizației Europene a Consumatorilor, a organizat duminică 20 octombrie 2019, în intervalul orar 16.30 - 19.30, un marș de conștientizare a opiniei publice cu privire la pericolele generate de implementarea tehnologiei 5G „Stop 5G - viața și proprietatea noastră sunt mai importante decât tehnologia voastră!”
În data de 14 octombrie 2019, APC a notificat Primăria Municipiului București pentru un marș pe traseul Ministerul Comunicațiilor - Ministerul Justiției - Ministerul Sănătății - Piața Victoriei. În data de 17 octombrie 2019, ora 11.30 reprezentantul legal al APC, dl. conf. univ. dr. Costel Stanciu, a fost chemat la Comisia pentru aprobarea adunărilor publice, unde i s-a refuzat traseul solicitat pentru marș pe motiv că nu se mai aprobă adunări publice în Piața Victoriei din cauza evenimentelor neplăcute care au avut loc în zona respectivă cu ocazia altor adunări publice. Li s-a explicat membrilor comisiei că la adunările publice organizate de APC de-a lungul timpului nu s-au petrecut incidente, iar la acest eveniment vor participa în jur de 200 de oameni. După mai bine de 60 de minute de discuții în contradictoriu am reuşit să obținem autorizarea marșului pe traseul Ministerul Comunicațiilor - Ministerul Justiției - Alveola din Parcul Izvor din fața Parlamentului României.Totodată, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile acestui tip de acțiune civică, Asociația Pro Consumatori a sesizat Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, Direcția Generală de Jandarmi, în vederea asigurării de către acestea a măsurilor legale necesare, în așa fel încât participanții la această acțiune civică să beneficieze de protecția prevăzută de lege pe parcursul desfășurării marșului.
Acţiunile întreprinse de APC în legătură cu pericolele cauzate de câmpurile electromagnetice au început încă din anul 2006 când organizaţia noastră a lansat Campania naţională de informare cu privire la impactul tehnologiilor bazate pe unde radio asupra sănătăţii consumatorilor. Un rezultat notabil al acestei campanii l-a constituit demolarea unui releu GSM de 65,7 metri, proprietatea operatorului de telefonie mobilă SC Orange Romania SA. Demolarea acestui releu s-a dispus printr-o decizie definitivă şi irevocabilă a Curţii de Apel Ploieşti, urmare a depistării unor nereguli privind obţinerea autorizaţiei de construire. Procesul a început în decembrie 2006, iar demolarea releului s-a finalizat în octombrie 2008.
Acțiunea din data de 20 octombrie face parte din Campania Națională de Informare și Educare „Stop 5G”. Prin intermediul acestei campanii ne propunem să atragem atenția autorităților statului român asupra pericolelor generate de aplicarea tehnologiei 5G în România pentru mediu, oameni și orice altă formă de viață.
În prezent se promovează puternic implementarea noilor rețele de telecomunicații 5G, care vor opera cu frecvențe din domeniul microundelor de până la 300 GHz. Promovarea aceasta mizează doar pe criterii tehnice de viteze foarte mari de transmitere și de descărcare a datelor de către utilizatori, de exemplu pentru holograme, și respectiv pe criterii economice privind generarea rapidă a profiturilor de zeci de miliarde de Euro sau dolari pentru operatorii de rețele mobile și agențiile guvernamentale care reglementează licențele. La modă este realitatea virtuală și internetul lucrurilor, așa-zisul Internet of things. Omul va fi înglobat ca orice alt lucru generator de profit în această rețea, pierzându-și individualitatea ca ființă umană liberă.
La marșul organizat de APC și GRUPUL DE ACȚIUNE CIVICĂ STOP 5G, au participat peste 300 de cetățeni care au înțeles riscurile implementării tehnologiei 5G pentru orice formă de viață. Având în vedere o serie de întrebări venite din partea mass-mediei participante la acest marș, redăm mai jos întrebările și răspunsurile specialiștilor din partea organizatorilor.
1. A fost 3G, 4G acum 5G. Ce ar fi diferit? Cu ce se deosebeşte 5G faţă de 4G de exemplu? (Vă rog să ne daţi câteva date tehnice: nivel radiaţii, distanţa la care sunt amplasate antenele...)
Nivelul de radiaţii diferă de la un tip de telefon la altul şi de la o zonă mai aglomerată la alta mai liberă. Telefonul îşi adaptează amplificarea pentru păstrarea conexiunii, când trece de la o celulă la alta. Reţelele 4G emit nişte lobi extinşi pe orizontală în toate direcţiile, reţelele 5G vor emite mai multe fascicule, care se vor orienta şi focaliza imediat pe receptor. În plus, modularea semnalului va fi mult mai densă la 5G.
Operatorii îşi fac reclamă pe baza vitezei de transfer a datelor şi timpul minim de răspuns (latența).
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM: http://www.ancom.org.ro/ ) însăşi le face reclamă operatorilor: http://www.ancom.org.ro/strategia-5g-pentru-romania-in-consultare-publica_6042 :
-
3G (banda de frecvenţe 900 MHz, 2100 MHz): 15 Mbps download; 4.6 Mbps upload;
-
4G (banda 2100 MHz FDD): 75 Mbps download; 21 Mbps upload;
-
4G (banda 2600 MHz TDD): 100 Mbps download; 10 Mbps upload. Antene amplasate la distanţe mai mari în afara zonelor aglomerate (km).
-
5G (pentru 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz și 3400-3800 MHz se fac teste fără licitaţie, care arată că vitezele reale sunt mult mai mici decât cele teoretice, comparabile cu cele 4G: http://www.ancom.org.ro/au-fost-stabilite-conditiile-si-procedura-pentru-licitatia-5g-_6116, iar pentru banda 26 GHz alocată României teoretic ar fi 10-20 Gbps download şi se vor introduce conform http://www.ancom.org.ro/uploads/links_files/Strategia_5G_pentru_Romania.pdf. Dar întregul document "Strategia 5G pentru România" e literatură SF frumos colorată. Vorbeşte de implementarea 5G de-a lungul căilor ferate şi autostrăzilor de mare viteză, pe care România nu le are. Distanţa între antenele 5G este mai mică decât la 4G, pentru că la frecvenţe de lucru mai mari radiaţiile nu mai pătrund aşa uşor în zonele aglomerate, în clădiri, prin vegetaţie (Shorter range, more interference and indoor penetration). Distanţa între antene va fi 250-300 m pentru 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz și 3400-3800 MHz, de aceea asistăm şi la o toaletare agresivă în marile oraşe. Arborii uscaţi vor fi înlocuiţi cu arbori falşi în care se vor camufla antene. Pe stâlpii de iluminare publică vor fi antene. Vor aparea focalizări necontrolate, fapt recunoscut într-un studiu european http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/IDAN/2019/631060/IPOL_IDA(2019)631060_EN.pdf şi chiar în "Strategia 5G pentru România" elaborată de ANCOM, atunci când se menţionează "hot spots" în zonele aglomerate din "smart cities" sau stadioane, dar aspectul e neglijat sau tratat superficial (vezi pag. 12 din studiul european): "While the International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP) issues guidelines for limiting exposure to electric, magnetic and electromagnetic fields (EMF), and EU member states are subject to Council Recommendation 1999/519/EC which follows ICNIRP guidelines, the problem is that currently it is not possible to accurately simulate or measure 5G emissions in the real world."
-
De fapt, cu 4G avem conexiuni video, iar cu 5G vor implementarea Internet of Things (IoT), autovehicule fără şofer şi altele de tipul "critical machine type communication (cMTC), for monitoring and control in real time".
2. Care sunt efectele acestor radiaţii electromagnetice asupra sănătăţii noastre? Ar trebui să ne îngrijorăm?
DA. Ar trebui să ne îngrijorăm după vocile neoficiale, independente:
Puteţi consulta cel mai bun studiu (1557 pagini la nivelul anului 2012) privind impactul radiaţiilor de radiofrecvenţă utilizate în telefonia mobilă asupra sănătăţii populaţiei:
Concluziile: https://bioinitiative.org/conclusions/
Harta în culori care rezumă efectele biologice: https://bioinitiative.org/rf-color-charts/
Ce este nou? https://bioinitiative.org/whats-new/
Editori şi coautori: https://bioinitiative.org/participants/
Explicaţii:https://dinamicasidiversitate.blogspot.com/2019/06/apocalipsa-5g-un-eveniment-de-extinctie.html
Un documentar subtitrat găsiţi aici: https://www.youtube.com/watch?v=irzNF4udkFc .
Apelul oamenilor de ştiinţă independenţi: "Stop 5G pe pământ şi în spaţiu", https://static1.squarespace.com/static/5b8dbc1b7c9327d89d9428a4/t/5c0ad337f950b7766a640e4d/1544213310960/Apel+interna%C5%A3ional+-+Stop+5G+pe+P%C4%83m%C3%A2nt+%C5%9Fi+%C3%AEn+Spa%C5%A3iu.pdf .
Vocile oficiale (Ministerul sănătăţii şi Institutul Naţional de Sănătate Publică) ne precizează că NU, nu ar trebui să ne îngrijorăm, ci să stăm liniştiti la locurile (în tiparele) noastre bine stabilite. Totul e deja bine stabilit încă din anul 1999, pe când nici nu se vorbea de 5G:
https://www.insp.gov.ro/dj/comunicate/Informatii%20privind%20tehnologia%205%20G.pdf
Diferenţa este de prag maxim admis al nivelului de radiaţii, prag elaborat pe baza unor modele:
Bioiniţiativa 2012 ia în calcul un model al materiei vii, neomogene, care interacţionează electric cu radiaţiile de radiofrecveţă, mai ales la nivelul sistemului nervos, pe când Recomandarea 519/1999 a Consiliului UE ia în calcul un model ingineresc: materie moartă, omogenă, care se încălzeşte la radiaţii de radiofrecvenţă din domeniul microundelor.
3. Există studii ştiinţifice realizate care să confirme pericolul pe care 5G îl are asupra sănătăţii?
Neoficial există mii de studii (o parte le găsiţi în bibliografia de la studiul "Stop 5G pe pământ şi în spaţiu").
Oficial nu sunt recunoscute şi nici nu se investesc sume pentru aşa ceva. Sesizaţi bâlbâiala reprezentanţilor industriei telecom la întrebarea într-o comisie din Congresul USA a unui senator american (Richard Blumenthal) privind aceste studii independente: https://www.youtube.com/watch?v=irzNF4udkFc.
Pe partea comercială însă se fac investiţii masive pentru profit:
"While technical standards for the next generation of mobile radio services are not yet finalised, the EU, USA, China and other countries are still planning to be the first to deploy a working commercial network. Initial specifications for the 5G networking standard from the ETSI/3GPP SDO were released in 2017, but the rest of this first 5G standard, 3GPP Release 15, appeared in September 2018. It supports 28 GHz mmWave spectrum and MIMO antenna array technologies. Thus 2019 will be a key year for working standards, from ETSI/3GPP endorsed by the ITU, where 5G is termed International Mobile Telecommunications for 2020 (IMT-2020)".
4. Dar nu există o legislaţie europeană cu privire la nivelul maxim de radiaţii admis? Respectă 5G normele europene?
Da. Există
https://www.insp.gov.ro/dj/comunicate/Informatii%20privind%20tehnologia%205%20G.pdf
5. În Romania cine ar trebui să controleze respectarea normelor?
În România, instituțiile statului cu atribuții în acest domeniu sunt Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, respectiv Institutul Naţional de Sănătate Publică. https://www.insp.gov.ro, http://ancom.org.ro, http://www.ancom.org.ro/alte-autoritati_4497
6. Cum putem verifica nivelul de radiaţie electromagnetică la care suntem supuşi acasă, la birou, pe stradă, în parc? Cât ar fi de accesibile aceste măsurători pentru populaţie sau cui ne putem adresa pentru monitorizare?
Există o platformă online realizată de ANCOM. Din păcate, nu apar pe această platformă rezultatele măsurătorilor din toate zonele cu densitate mare de antene GSM.
www.monitor-emf.ro , http://www.ancom.org.ro/masuratori-efectuate-de-ancom_5075 .
7. A fost suficient testată tehnologia 5G?
NU. România face parte dintre primele ţări care implementează tehnologia 5G.
8. Haideţi să ne uităm la alte ţări europene. Ce se întâmplă în Polonia, Belgia, Elveţia, Italia?
Hai să vedem valorile maxime pentru radiaţii electromagnetice recomandate în standarde internaţionale şi cum sunt acestea respectate şi stabilite în state "civilizate":
The European Community July 1999.1 şi ICNIRP April 1998.2 dau aceleaşi valori maxime pentru
950MHz şi 1850MHz (reţele comerciale 2G şi 3G).
International Council Recommendation 1999/519/EC
42 V/m (4.75W/m2) pentru 950MHz.
59 V/m (9.25W/m2) pentru 1850 MHz.
International ICNIRP Guidelines, April 1998
42 V/m (4.75W/m2) pentru 950MHz
59 V/m (9.25W/m2) pentru 1850 MHz.
Acum urmează valorile maxime adoptate în:
Germany 26. Deutsche Verordnung
42 V/m (4.75W/m2)
59 V/m (9.25W/m2)
Italy Decreto n. 381, 1998
6 V/m (0.1W/m2) 20 V/m (1W/m2)
6 V/m (0.1W/m2) 20 V/m (1W/m2)
The Netherlands Health Council
51 V/m (6.92W/m2)
83 V/m (18W/m2)
Switzerland Verordnung 1999
4 V/m (0.04W/m2)
6 V/m (0.1W/m2)
United States IEEE C95.1
49 V/m (6.33W/m2)
68 V/m (12W/m2)
China
Draft: National Quality Technology Monitoring Bureau
49 V/m (6.33W/m2)
61 V/m (10W/m2)
Japan
Radio-Radiation Protection Guidelines, 1990
49 V/m (6.33W/m2)
61 V/m (10W/m2)
Concluzia:
Olanda, SUA, China şi Japonia au trecut peste limitele acceptate în standardele internaţionale. Elveţia, Italia, Belgia erau sub limitele acceptate (Bravo lor în acest domeniu 2G şi 3G!).
Primul ministru polonez a semnat apelul oamenilor de ştiinta independenţi: "Stop 5G pe pământ şi în spaţiu", https://static1.squarespace.com/static/5b8dbc1b7c9327d89d9428a4/t/5c0ad337f950b7766a640e4d/1544213310960/Apel+interna%C5%A3ional+-+Stop+5G+pe+P%C4%83m%C3%A2nt+%C5%9Fi+%C3%AEn+Spa%C5%A3iu.pdf
În România Nu există încă reţea comercială 5G, doar teste pe zone restrânse.
Cei mai mari producători pregătesc deja modele 5G şi vor fi puse în vânzare pe baza de precomandă: https://www.t3.com/news/best-5g-phones
Despre pericolele asupra sănătăţii nu se suflă nicio vorbă în lumea oficială a afacerilor, a marketingului, a celor 4P: produs, piaţă, preţ, promovare. Investiţiile sunt foarte mari şi profiturile se asteaptă să fie mai mari.
Mai multe informaţii despre pericolele radiaţiilor electromagnetice cu care ne înconjurăm şi despre neactualizarea standardelor de protecţie: http://nontinfoilemf.com/
Speed Over Safety: The Perilous 5G Network
Există opoziţie internaţională? https://takebackyourpower.net/5g-the-dominoes-are-starting-to-fall/
9. Ce se întamplă la Bruxelles?
Urmăriţi: https://www.brusselstimes.com/brussels/55052/radiation-concerns-halt-brussels-5g-for-now/
Dacă vizitez Bruxelles-ul, pot descarca în parc în 10 secunde ultimul episod din serialul meu preferat?
Nu, chiar dacă aveţi telefon 5G. Dar, dacă doar serialul preferat vă interesează, atunci vă recomand Italia, https://www.yoda.ro/online/vodafone-lanseaza-servicii-5g-intr-o-alta-tara-europeana.html , Londra, https://www.realitatea.net/ara-din-europa-care-i-i-arata-cum-o-sa-fie-5g-i-pentru-romania_2197109.html, San Marino, https://blog.catmobile.ro/retea-de-telefonie-mobila-5g/, acum şi România: https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/lumea-digitala/digi-mobil-5g-smart-disponibil-de-azi-in-bucuresti-si-in-curand-in-cateva-orase-mari-1151750.
10. Dacă tehnologia este inofensivă şi aduce doar beneficii tehnologice, de ce ar spune Bruxelles-ul NU 5G la ei acasă? Se opune Bruxelles-ul progresului?
“I cannot welcome such technology if the radiation standards, which must protect the citizen, are not respected, 5G or not,” Environment minister Céline Fremault (CDH) told Bruzz. “The people of Brussels are not guinea pigs whose health I can sell at a profit. We cannot leave anything to doubt.” she added.
11. Dacă Bruxelles spune NU, noi de ce am spus DA? Cine a aprobat şi când?
Mult după începerea testelor de către Vodafone în Bucureşti şi Orange la Floreşti, lângă Cluj, guvernul Dăncilă a aprobat:
12. De ce credeţi că un subiect ATÂT de important nu este supus informării şi dezbaterii publice? Care este rolul televiziunii naţionale TVR în informarea şi dezbaterea publică pe acest subiect? Este platită de la buget. Poate lansaţi o invitaţie publică ministrului sănătăţii şi ministrului mediului, la TVR la ora de maximă audienţă. Faţă în faţă cu un specialist.
Puteti să lansați şi dvs. această invitaţie publică ministrului sănătăţii, ministrului mediului, ministrului telecomunicaţiilor şi CSAT pentru securitatea datelor instituţionale.
Sunt 3 motive pentru care subiectul nu este supus informării şi dezbaterii publice:
- standardele naţionale şi internaţionale privind sănătatea populaţiei şi mediului sunt neactualizate;
- securitatea datelor personale şi instituţionale în reţelele 5G, mai ales cele care folosesc dispozitive din China (Huawei, ZTE, Xiaomi) cu probleme de "backdoor", NU este asigurată: https://www.c-span.org/video/?460706-1/state-department-official-raises-concerns-reliance-chinese-vendors-5g-networks ;
- presiunea industriei telecom de a implementa reţelele 5G înainte de a actualiza standardele privind sănătatea populaţiei şi securitatea datelor personale şi instituţionale.
13. Pe lângă responsabilitatea individuală a fiecăruia dintre noi de a ne informa, cine ar trebui să ne informeze şi să ne consulte? Exista doua institutii ale statului care ar trebui sa se implice in asigurarea de dovezi privind riscurile generate de tehnologia 5G, acestea sunt Institutul National de Sanatate Publica/ Ministerul Sanatatii si ANCOM.
https://www.insp.gov.ro , http://ancom.org.ro , http://www.ancom.org.ro/alte-autoritati_4497
14. Aţi supus acest subiect atenţiei autorităţilor? Ce demersuri aţi făcut şi ce răspuns aţi primit?
DA. Însă, ANCOM promovează interesele industriei telecom, Ministerul Sănătăţii ne direcţionează către INSP, care a postat:
https://www.insp.gov.ro/dj/comunicate/Informatii%20privind%20tehnologia%205%20G.pdf, iar http://dataprotection.ro acţionează doar în urma unor reclamaţii, nu preventiv.
15. Totuşi un câştig trebuie să existe. Pentru cine? Pentru consumatori, pentru industria telecom sau pentru alţi jucători globali (militari, industria farmaceutică, bancară)? Ce ne aduce 5G şi acum nu avem?
5G aduce mai multă tehnologie de acelaşi tip cu implementarea cardurilor, banilor electronici, transumanism, control global, mai multă realitate virtuală, mai puţină viaţă reală, mai puţin verde, mai puţină mişcare.
Pentru ce ne riscăm viaţa şi sănătatea cei care nu suntem ingineri la NASA să folosim internetul de viteză? Cei care optează pentru viaţa reală nu-şi riscă viaţa, cei care optează pentru realitatea virtuală pot alege San Marino, Londra, Italia, Centrul vechi din Bucureşti, USA.
„Ordonanța de urgență este un act normativ care poate fi emis de Guvern numai într-o situație extraordinară, respectiv acea stare de fapt care pune în pericol interesul public (a se vedea Decizia nr. 1008 din 7 iulie 2009 a Curții Constituționale a României). Din nota de fundamentare a acestui OUG nu reies împrejurările care conferă urgența acestui act normativ! Ordonanța de urgență nu poate fi motivată pe criterii precum: nevoia armonizării legislației naționale cu cea comunitară, oportunitatea reglementării, utilitatea reglementării, așa cum s-a procedat în nota de fundamentare a acestui proiect de OUG. România nu trebuie să mai fie țara bunului plac, în care legea se face și se aplică discreționar, după cum consideră unii sau alții, în funcție de interesul lor și al grupului din care fac parte! Românii trebuie să-și recapete demnitatea și statul de drept! Încălcarea Constituției României este primul pas făcut către dictatură de cei care urmăresc anumite interese de grup! Dacă vă doriți o Românie liberă și prosperă pentru voi și copiii voștri, vă invit să susțineți acțiunile Asociației Pro Consumatori, singura organizație de utilitate publică în domeniul protecției consumatorilor, care întotdeauna a pus punctul pe „I” în domeniul protecției drepturilor și intereselor economice ale consumatorilor” conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte Asociația Pro Consumatori.