„Profu' bun” Vs. „Profu' rău” în viziunea elevilor de liceu
În timp ce alți profesori nu concep să le fie evaluată activitatea la clasa de către elevi, Gabriela Popescu, profesoară de științe socio-umane, nu se teme de un astfel de feedback. Aceasta a organizat o activitate diferită, în cadrul programului „Școala altfel”, împreună cu elevii clasei a IX-a, cărora le este dirigintă: i-a pus pe adolescenți să puși să prezinte cum arată și cum se comportă, în viziunea lor, un ”profesor rău” și un ”profesor bun”.
Tema i-a atras imediat pe elevi. Aceștia au avut libertatea de a-și exprimă părerile cu privire la modul de predare al profesorilor, contribuțiile lor fiind cât se poate de generoase. Potrivit republica.ro, pentru elevi se pare că nu există nimic mai supărător decât un profesor care „țipă întotdeauna la ore”, „se supără dacă nu înțelegi de prima dată un lucru” sau „se folosește de violența verbală pentru a intimida”. Alți elevi au notat că nu suportă atunci când profesorii vin la ore nervoși, dau teste neanunțate sau nu concep o relație de prietenie cu elevii. Și exemplele ar putea continua.
Foto: republica.ro
Foto: republica.ro
Foto: republica.ro
Pe de altă parte, profesorul bun, în viziunea elevilor de liceu, „are așteptări înalte de la toți elevii săi”, „este întotdeauna pregătit”, „își iubește meseria” și „știe să se facă plăcut”. De asemenea, un prof bun își respectă elevii le ascultă părerile și ține cont de ele, își folosește creativitatea pentru a preda, astfel trezind curiozitatea și interesul elevilor și explică atunci când un elev nu înțelege materia predată.
Foto: republica.ro
Foto: republica.ro
Tu ce părere ai despre acest exercițiu? Îl consideri util?
- Sursă: republica.ro
Surse foto: republica.ro