Instrucțiuni privind școala online din partea Ministerului Educației
Ordinul cu instrucțiuni pentru organizarea procesului educațional pe durata suspendării cursurilor a fost emis. În acest sens, s-a anunțat faptul că prezența online a elevilor și a cadrelor didactice va fi monitorizată de fiecare unitate de învățământ, iar la unele module/discipline evaluarea se face online. În această ultimă situație este vorba despre cazuri justificate și se bazează pe instrucțiuni emise în prealabil.
Pentru a continua învățarea în medicul online, Ministerul Educației și Cercetării a pus la dispoziția cadrelor didactice, elevilor și părinților o colecție de resurse. Astfel, în portalul digital de pe educred.ro (https://digital.educred.ro) au fost centralizate atât platforme de învățare, cât și resurse educaționale deschise. De asemenea, pot fi accesate aici tutorale și materiale de învățare destinare formării și susținerii cadrelor didactice.
Ministerul a precizat că informațiile relevante pentru susținerea și îmbunătățirea accesului la învățare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR), iar Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice și al unităților de învățământ la resurse pentru învățarea online. De asemenea, sunt specificate responsabilitățile inspectoratelor școlare, ale unităților de învățământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor și părinților.
Cu privire la asigurarea echipamentelor informatice și conectarea la internet a unităților de învățământ, se precizează în cadrul instrucțiunii că inspectoratele școlare în colaborare cu unitățile de învățământ și cu autoritățile locale vor identifica soluții pentru asigurarea echipamentelor informatice și conectarea la internet a unităților de învățământ. Datele ce vizează desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare online vor fi raportate periodic. Astfel, profesorii sunt obligați să preia feedback de la părinți și de la elevi. Părinții sunt obligați să asigure elevilor tehnologia necesară cursurilor, iar școala poate oferi laptopuri în custodie, în anumite condiții.
Unităților de învățământ le revine sarcina de a verifica și de a monitoriza modul în care sunt transpuse activitățile în practică și suportul pentru învățarea online. Conducerea fiecărei unități de învățământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar alături de învățători, profesori diriginți și cadre didactice se va organiza un program săptămânal ce va include activități de învățare online pentru fiecare disciplină de studiu.
Sunt specificate în cadrul documentului emis de Minister și o serie de activități pe care cadrele didactice trebuie să le desfășoare în cazul suspendării cursurilor în unitățile de învățământ. În urma reluării activității de predare-învățare-evaluare, activitatea suport desfășurată în învățarea online poate fi valorificată prin calificativ sau notă de către cadrul didactic, cu acordul părintelui sau al tutorelui legal.
Nu în ultimul rând, unitățile de învățământ trebuie să realizeze planuri de recuperare și planuri remediale pentru elevii care nu au putut participa în perioada suspendării cursurilor, din motive obiective, la activitățile de învățare online. Aceste planuri vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.
Surse: www.ziare.com,www.edupedu.ro