- Contestații cu diferențe mari față de nota inițială, la Evaluarea Națională 2022
- Un elev din Bihor a primit nota 2,80 la limba română, iar la contestație a luat 8,70
- Un elev din Prahova, notat cu 5,5 la limba română, a primit nota 9,25 după contestație
- Un elev din Tulcea a primit nota 6,70 la matematică, iar după recorectare a fost notat cu 9,25
Ministrul Sorin Cîmpeanu spune că acei profesori care au greșit atât de mult în calcularea notelor vor fi identificați și se vor lua măsuri împotriva lor.
Contestații cu diferențe mari față de nota inițială, la Evaluarea Națională 2022
Potrivit comunicatului de presa emis de Ministerul Educației, anul acesta, la Evaluarea Națională, au fost înregistrate 21.854 de contestații (7,12% din numărul total de lucrări), dintre care:
- 13.324 la Limba și literatura română;
- 265 la Limba și literatura maternă;
- 8.265 la Matematică.
În cazul a 13.757 de lucrări, contestațiile au schimbat nota prin creștere, iar pentru 5.906 de lucrări notele au fost modificate prin scădere.
Citește și: Evaluarea Națională, o radiografie a diabetului figurilor de stil! Să râdem de subiecte, nu de copii
În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) este de 82,4% (122.301 elevi, cu aproape 28.000 mai mulți decât în anul 2021), în creștere cu 0,10% (135 de elevi) față de rezultatele inițiale (82,3%). A crescut, de asemenea, și numărul elevilor cu media generală 10: 237 (+ 16). Procentual, la nivel național, 74% dintre notele contestate (16.262) au fost modificate cu diferențe mai mici de 0,5 puncte, 3.218 (15%) note au fost modificate cu diferențe între 0,5 și 1 punct, 166 de note cu diferențe între 1 și 2 puncte (sub 1%), iar 17 note au înregistrat diferențe mai mari de 2 puncte (16 la Limba și literatura română și 1 la Matematică).
Un elev din Bihor a primit nota 2,80 la limba română, iar la contestație a luat 8,70
Cea mai mare diferenţă de notă rezultată în urma contestaţiilor, la Evaluarea Naţională 2022, este de 5,9 puncte! Un elev din Bihor notat cu 2,80 la limba și literatura română, a primit nota 8,70, după contestații.
„Aceasta a fost cea mai mare diferenţă - de la 2,80 la 8,70. În momentul în care te pui în postura elevului care știe că a făcut de 8,70 și vede rezultatul 2,80, este dramatic, de aceea suntem datori să facem tot posibilul pentru a evita astfel de situații”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu, potrivit edupedu.ro.
Un elev din Prahova, notat cu 5,5 la limba română, a primit nota 9,25 după contestație
Un alt caz de modificare cu peste 2 puncte a existat și în județul Prahova, unde un elev care a primit inițial 5,5 la limba și literatura română, a fost notat cu 9,25 după contestații. Astfel, media finală a elevului a crescut de la 7,42 la 9,30.
Un elev din Tulcea a primit nota 6,70 la matematică, iar după recorectare a fost notat cu 9,25
Situația se repetă și în județul Tulcea, unde un elev care primise nota 6,70 la matematică, a fost notat cu 9,45 după contestații. Sorin Cîmpeanu precizează că aceste erori nu s-ar fi petrecut la corectarea lucrării, ci la transcrierea notei din borderou, adică acolo unde profesorii evaluatori scriu fiecare punctajul calculat.
„Am avut, de asemenea și 17 lucrări care au avut note modificate cu diferență mai mare de două puncte. Este vorba de 16 lucrări la limba română și o lucrare la matematică. Județele în care s-au înregistrat aceste diferențe, flagrante îndrăznesc să spun, au fost următoarele: Constanța, Dâmbovița și Bacău – câte trei note schimbate, existând diferență mai mare de două puncte, Buzău – două note schimbate, mai apoi avem Clujul, Călărași, Covasna, Gorj, Suceava, Vâlcea cu câte o singură notă schimbată, existând o diferență mai mare de două puncte.
Sunt și situații de genul celor ale elevului din Bihor, cu diferență de 5,9 puncte. Aceasta a fost cea mai mare diferență, de la 2,80 la 8,70. Greșeala a fost făcută la nivelul la transcrierea notelor în borderou și este încă un motiv pentru evaluarea digitalizată, când profesorii completează direct în fișierul informatic notele acordate. Am avut și o diferență de 3,75 puncte în județul Prahova, tot la limba și literatura română, lucrarea fiind în Buzău.
Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar, pentru a nu mai apărea astfel de situații este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate. Factorul uman generează erori, tocmai de asta este necesară digitalizarea. Nu de evaluare, ci de transcriere. Eroare materială”, explică ministrul Educației.
Surse foto: istockphoto.com
Surse articol: edu.ro, edupedu.ro, digi24.ro, observatorulph.ro