Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, face parte din tabăra celor care susțin importanța meditațiilor. Acesta este de părere că „meditațiile sunt un lucru foarte bun” și că ar trebui să nu mai fim ipocriți când vine vorba de acest lucru.
Sorin Cîmpeanu: „Să eliminăm ipocrizia aceasta că „vai, nu este bine să faci meditații”. Nu, este foarte bine să faci meditații!”
Într-un interviu recent la TVR, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit despre un subiect destul de controversat în rândul părinților și al profesorilor: meditațiile. Acesta este de părere că meditațiile sunt foarte bune pentru elevi, cu condiția să nu intri în incompatibilități. Iată la ce s-a referit, mai exact, Sorin Cîmpeanu!
Moderator: Nu știu dacă ați avut vreodată ocazia să mergeți printre părinți când se dă admiterea la clasa a V-a, nu admiterea în clasa a IX-a, când se dă admiterea în clasa a V-a la marile colegii și să ascultați discuțiile părinților. Știți ce se discută acolo în primul rând? Cu cine a făcut copilul de clasa a IV-a meditație ca să intre la un colegiu, la clasa a V-a, cât de mare s-a pus presiune pe acest copil să reușească la un asemenea colegiu? Ce credeți că s-ar întâmpla dacă aplicăm acest sistem în clasa a VIII-a. Sistemul acesta de meditații nu va lua și mai mare amploare?
Sorin Cîmpeanu: Meditațiile sunt un lucru foarte bun. Foarte bun.
Citește și: Copilul tău are o singură copilărie. Nu i-o fura cu meditații, opționale și competiții
Moderator: De ce?
Sorin Cîmpeanu: Pentru că niciodată nu ai să poți opri un părinte să-i ofere propriului copil șansa la un supliment de educație. Și nici nu este bine să faci acest lucru. Și nici nu o face nimeni nici în Statele Unite, nici în Franța, nici în Germania, nici în Japonia.
Moderator: Ce te faci când profesorul face aceste meditații și părinții pun meditații copiilor pentru că nu se face la școală ceea ce trebuie să se facă?
Sorin Cîmpeanu: Cu o condiție, cu o condiție. Asta este cu totul și cu totul alt lucru. Plecăm de la premisa că în școală se face ce trebuie să se facă. Peste ce se face în școală, părinții pot să facă meditații, cu o condiție, care s-ar putea să fie supărătoare. Există o incompatibilitate între profesorul care face meditații cu propriile de la clasă. Acest lucru ar trebui să fie aspru sancționat.
Moderator: Și cine să o facă?
Sorin Cîmpeanu: Dacă vrem o nouă lege cu reglementări așteptate în societate…
Moderator: Adică ar putea fi asta o nouă prevedere în viitoarea lege?
Sorin Cîmpeanu: Da, să susții importanța meditațiilor, să elimini ipocrizia aceasta că „vai, nu este bine să faci meditații”, nu, este foarte bine să faci meditații. În orice stat civilizat din această lumea este foarte bine, cu condiția să nu intri în incompatibilități, să faci meditații cu elevii de la clasă, spre exemplu. Mie, personal, mi se pare nenatural să supui un copil de clasa a patra unui examen dur de trecere în clasa a cincea la acea vârstă, nu mi se pare deloc în regulă. Pe de altă parte, în momentul în care ai 10 candidați pe loc, ai două clase într-o școală, nu ai nici infrastructură, nici profesor pentru mai mult de două clase și ai cereri pentru 20 de clase, evident că trebuie să organizeze o modalitate de ierarhizare a candidaților pe diverse criterii.
Citește și: Avertismentul unui medic neurolog: „Copiii noştri nu numai că nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc”
Studiu IRES: O treime din elevii români fac meditații
Potrivit unui studiu realizat la nivel național de IRES și Societatea Academică din România, alături de Friedrich Ebert Stiftung România, o treime dintre elevii români din clasele V-XII fac meditații. Costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară este între 50-100 de lei, iar o familie plătește lunar, aproximativ 300 de lei pentru un copil în scopul meditării.
Majoritatea părinților sunt de acord că elevii au nevoie de meditații pentru a dobândi cunoștințe la nivel mediu. Cei mai mulți elevi fac pregătire suplimentară la matematică, limba și literatură română precum și limbile străine.
Meditațiile se derulează în cele mai multe cazuri cu un profesor din altă școală (69%) și mai puțin cu profesorul de la clasă (14%).
Unul din trei copii a participat la meditații plătite în anul școlar 2019-2020. Tot atâția au participat și la consultații/ore de pregătire gratuită. În prezent (anul școlar 2020-2021), 19% dintre elevi participă la meditații, iar 20% din părinți au deja în plan că în perioada imediat următoare copilul să ia ore în particular. Dacă se gândesc la următorul an școlar, jumătate dintre părinți cred că ai lor copii vor participa vor lua ore în particular.
80% dintre părinți menționează o îmbunătățire semnificativă a situației școlare a copilului lor în urmă primirii de ore particulare.
Citește și: Ea este fata de la țară, care a luat nota 10 la Evaluare și nu a văzut niciodată marea
- Surse: tvr.ro, edupedu.ro, romaniacurata.ro
- Sursă foto principală: istockphoto.com
Surse foto: istockphoto.com