În Târgu Jiu, o doamnă doctor s-a lovit de aceeași problemă când și-a orientat atenția către fetița ei, aflată în clasa a V-a. Indignată de sistemul de învățământ actual, Mihaela Pungan a postat un mesaj căruia nu i-a trebuit mult timp să ajungă la inimile multor părinți:
"Sunt indignata si pe de altă parte tristă!
Fetiţa mea, în clasa a V-a, se trezeste dimineata si plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. In restul timpului este la şcoala . Imi povesteşte că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaştere pe copiii care fac meditatii la acele materii, intreaba la modul general daca se cunosc acele noţiuni si daca se răspunde ( evident de cei de care stiu ca da) trec mai departe. Si ea face meditatii la 2 materii , de la 6-7 seara si primeste teme in plus si a colo.... la cate meditatii sa meargă?!!!!
La sfârşitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreuna pentru ca au teme....
Am intrebat-o: "Andreea cum te simti? "Imi raspunde mereu : "stresata". Am făcut câteva analize si ce credeti ATPO este peste limită ( anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută in modulare a stresului ). Aşadar ceea ce simte produce modificări organice.
Ieri am consultat o fetiţă de clasa a III-a cu tic distonic al capului( misca saracuta in toate partile cu capul) din cauza că doamna ţipă la ei şi nu stie să-şi facă temele singurică. Părinţii muncesc in schimburi.
Dragă scoala de ce faci asta?
Copiii noştri nu numai ca nu mai au copilărie, dar se imbolnăvesc!
Îi invit pe colegii psihiatri , psihologi si nu numai sa comenteze!
A identifica si rezolva probleme nu inseamna a căuta vinovaţi!
Dacă acceptăm aceasta paradigma este adevarat ca de vina suntem cu toţii. Există un curent /" o moda" in invatamant ( dincolo de norme), iar noi părinţii o acceptăm, pana cand ne ajunge "cuţitul la os". Sigur , sunt de acord si cu opinia ca problema trebuie discutată la clasa, la scoala , inspectorat si minister . Dar pe de altă parte trebuie dezbătută si public pentru a-i afla anvergura şi opinia tuturor celor implicati.
Mentionez ca nu doresc să " ma racoresc" in public , ci doar sa semnalez probleme generale in sistemul românesc de invatamant, pe care daca le dezbatem împreună părinţi , profesori , medici , poate găsim soluţii!
Cu toate că există norme de igienă muncii si a invatatului acestea nu sunt aplicate.
Conceptul de minte sănătoasă in corp sănătos este desuet.
Andreea sta in medie 10-12 ore pe scaun zilnic şi la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusa/ luată zilnic de la scoala. In clasele 3-4 mergea singură. Pentru asta îi mulţumesc doamnei învăţătoare, care a avut măsură in toate .
Plecând de la cazul meu particular , sper ca realizaţi că nu astept sa-mi rezolve Facebook problema si o voi rezolva individual.
Ce se va întâmpla cu ceilalţi copii?
Intr-o societate sănătoasă oamenii se unesc in asociaţii cu valori comune pentru care lupta , dezbat civilizat.
Acest spaţiu public nu este un loc unde sa arătăm doar ce frumosi suntem, pe unde ne plimbam si ce posedăm.
Este un loc şi o ocazie să discutam si lucruri serioase care ne privesc pe multi dintre noi".
Cu siguranță niciun părinte nu ar dori ca al lui copil să nu fie educat, însă cât devine școala „prea mult” și cum putem face să oprim acest lucru? Oare nu este sănătatea celor mici mai importantă? „Dragă școală, de ce faci asta?” - cine poate răspunde la această întrebare?
Sursa: stirilekanald.ro
Surse foto: istockphoto.com