Ce este generația alfa
Futuristul, demograful și vorbitorul TEDx, Mark McCrindle, conduce campania care desemnează toți copiii născuți după anul 2010 drept parte din generația alfa. Conform acestui specialist, la nivel global se nasc în fiecare săptămână încă 2.5 milioane de copii alfa.
Echipa sa și-a pus prima oară întrebarea ce urmează după generația Z. Astfel, în anul 2005, el a efectuat un sondaj național în Australia cerând respondenților să se gândească la potențiale denumiri. A rezultat denumirea de alfa, care părea să se potrivească în mod natural. De exemplu, disciplinele științifice, precum meteorologia, s-au mutat adesea la alfabetul grecesc după epuizarea alfabetului roman sau a numeralelor arabe. Există desigur și alte variante posibile care pot fi luate în considerare, precum generația Tech, nativii digitali și generația net.
Acești copii vor crește cu iPad-urile în mână, nu vor putea trăi fără un smartphone și vor avea abilitatea de a transfera un gând în mediul online în decurs de câteva secunde. Schimbările tehnologice masive, printre altele, fac ca această generație să fie cea care a suferit cele mai mari transformări, conform lui Mark McCrindle. Acesta subliniază următoarele aspecte: "în trecut, individul nu avea efectiv niciun fel de putere. În prezent, individul are un control imens asupra vieții sale prin capacitatea de a folosi la avantaj maxim lumea înconjurătoare. Tehnologia, într-un fel, a transformat așteptările interacțiunilor noastre."
Toate persoanele cu vârsta mai mică de 8 ani intră în categoria alfa, la fel ca și cei cu vârsta mai mică de 15 ani (care vor veni pe lume până în anul 2025) - aceasta este anvergura standard pe care a luat-o în considerare Mark McCrindle. Spre deosebire de generațiile anterioare, care pur și simplu au utilizat tehnologia, cei din alfa își vor petrece cea mai mare parte a anilor de formare complet scufundați în ea. Chiar și noile tehnologii au fost transformate; nu mai este vorba doar despre e-mail, ci despre mesaje instant. Nu mai este vorba doar despre distribuirea online a unui document, ci de vloguri.
Trăsături ale generației alfa
Născuți în lumea tehnologiei digitale, aceasta devine un al cincilea element în vieților lor. Generația alfa va fi cea mai bogată, cea mai educată și cea mai dinamică generație pe care a văzut-o omenirea. O altă trăsătură a acestei generații este longevitatea. Vor amâna momentul întemeierii familiei, vor petrece mult timp studiind, se vor integra în piața muncii mai târziu și tot mai mulți ating pragul centenarului.În calitate de angajați, vor fi dificil de motivat și provocat. Multe tipuri de activitate vor deveni o serie de proiecte și provocări individuale cu propriile recompense. Copiii generației alfa se vor descurca mai bine decât generațiile anterioare în ceea ce privește complexitatea - informații multiple din surse digitale, proiecte noi care se schimbă și vor traduce această complexitate în lucruri simple și esențiale.
Fie că este vorba despre Snapchat sau Instagram, acești copii au reușit deja să devină într-un interval extrem de scurt influenceri și să genereze venituri din publicitate, deși sunt din punct de vedere legal minori. Pentru că au șanse mari să fie copii unici în familiile lor, ei ai șanse mari să devină egoiști și să se aștepte la gratificare instantanee (și părinții lor, milenarii, au fost descriși folosind aceleași caracteristici). Nu doar că vor crește într-un mediu extrem de libertin, dar vor deveni cea mai înzestrată generație din punct de vedere material și expertă în tehnologie până în prezent.
Schimbările demografice
Schimbările în populația globală vor afecta de asemenea experiența generației alfa. De exemplu, începând din 2028, India ar putea depăși China din punctul de vedere al celei mai mari populații din lume, conform unei statistici recente realizate de Uniunea Europeană.
Etichetarea generațională a fost un fenomen vestic, este de părere Mark McCrindle, oferind drept exemplu generația de baby boomers, respectiv acei copii denumiți după cei născuți în SUA în perioada de explozie demografică, după al doilea război mondial. Iar adolescent este un termen cu rădăcini în mijlocul secolului 20.
Astfel de etichetări constituie un concept mai recent în statele dezvoltate, care pot prezent întârzieri în ceea ce privește populația și tehologia, creând mai puțină varietate între generații. Însă în intervalul în care sunt născuți copiii generației alfa India și China vor deveni centrul de gravitație, în special deoarece China a abandonat recent politica de un singur copil pe familie după 35 de ani. Statele care au experimentat o dezvoltare mai lentă până de curând vor experimenta în mod natural o prăpastie mai pronunțată între generații cu generația alfa. Având la dispoziție tehnologie mai bună și mai multe persoane care să îi susțină dezvoltarea, copiii din aceste state vor schimba unele dintre valorile lor tradiționale, estice, pentru idei pricepute tehnologiei și globale.
Cea mai mare prăpastie dintre generații
Noul mediu de conectivitate face ca prăpastia dintre generația Z și cea alfa să fie cea mai mare din istorie, conform lui Mark McCrindle, chiar mai mare decât cea dintre generația Baby Boomers și Generația X care a experimentat inventarea computerelor.Pentru generația de Baby Boomers, cele mai recente computer erau încă mecanice și manuale și necesitau efort și cunoașterea diverselor programe pentru a putea fi folosite. Însă în prezent experimentăm odată cu social media o trecere de la auditiv și vizual la un proces kinestezic. Platforma poate rămâne aceeași, dar dispare de la un computer cu o tastatură ajungând la unul prevăzut cu touchscreen. Copiii generației alfa vor interacționa de asemenea pentru prima dată cu aceste tehnologii la vârste mult mai fragede decât cele ale altor generații. Acum mulți adolescenți nu poartă ceasuri deoarece își folosesc doar telefoanele mobile pentru a afla cât este ora. Nu ne putem decât imagina ce nu vor purta copiii din generația alfa din cauza atașamentului lor la tehnologie.
În final, acești copii nu privesc tehnologia ca pe niște instrumente, ci pur și simplu le integrează în stilul lor de viață.
Surse: www.businessinsider.com; www.forbes.com; www.cranfield.ac.uk