Un studiu recent Zambeste Romania1 arata ca in acest moment 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani au carii pe dintii temporari. Totodata, in medie, 3/4 din dintii afectati ai acestor copii prezinta carii netratate , in timp ce 4% din numarul de dinti afectati au fost extrasi din cauza cariilor
Marele Campion a castigat o excursie la Disneyland Paris, iar 10 scoli si gradinite din Romania vor primi cate 500 de euro pentru renovarea sau dotarea clasei participante.
Campania educationala Zambeste Romania continua cu activitati adresate publicului larg.
Bucuresti, 10 iunie 2014 - Campionatul National de Periaj organizat in cadrul campaniei de educare pentru o igiena orala corecta Zambeste Romania, de catre GlaxoSmithKline Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® , si-a desemnat castigatorii. Marele Campion care va pleca la Disneyland Paris cu familia este Gabriel Picincu-Hobjila din Iasi, de iar premiile de la categoria Scoala/Gradinita, a cate 500 de euro, pleaca in toate colturile tarii, din Braila si Bacau pana in Oradea, catre scoli si gradinite.
Timp de aproape doua luni, incepand cu Ziua Mondiala a Sanatatii Orale, 20 martie si pana pe 11 mai 2014, copiii din intreaga Romanie s-au mobilizat acasa sau la scoala, ca sa arate ca stiu regulile unui periaj corect si ca se antreneaza zi de zi. S-au spus poezii, s-a cantat in cor, s-au facut scenarii si costume, s-au surprins momente de zi cu zi sau momente emotionante. Personalitati precum Mihaela Radulescu, Ana Maria Branza si Serban Copot i-au incurajat pe concurenti si le-au oferit sfaturi de antrenament si pentru o igiena orala corecta.
Aproape 13.000 de oameni si-au votat favoritii din competitie si le-au facut galerie pe Facebook, iar lupta a fost stransa: un total de aproape 720 de inscrieri, dintre care 80 la categoria Scoala si 640 la categoria Familie si mii de copii care cu clasa sau acasa au exersat periajul corect.
Membrii juriului, format din General Manager GSK Consumer Healthcare Romania si tarile Adriatice, Helen Tomlinson, medicul specialist stomatolog la Clinica 3-D Dental (www.3d-dental.ro), Dr. Dana Caranovic si bloggerul Cristian China-Birta (chinezu.eu), au avut o misiune dificila pentru ca inscrierile au fost multe, haioase si emotionante, insa criteriile de jurizare trebuiau respectate: pe de o parte calitatea imaginii, iar pe de alta parte inregistrarea sa prezinte clar o actiune corecta pentru igiena orala intr-o modalitate creativa si distractiva.
Marele Castigator a fost Gabriel Picincu-Hobjila, din Iasi, care a aratat ca un profesionist cum trebuie sa ne spalam corect dintii si limba. Mama lui, Viorica Picincu-Hobjila povesteste cum a fost experinta in campionat: „Sursa de inspiratie pentru inscriere a fost tocmai setul de doctor al baietelului. Jucandu-ne, l-am intrebat pe Gabriel cum se spala pe dinti; el mi-a raspuns prompt: "Cum sa fie? Sus-jos, stanga-dreapta". Astfel au aparut, timid, micutele versuri, apoi linia melodica. Gabriel a intrat repede in acest joc: mi-a aratat ca nu are carii, mi-a explicat de ce, apoi am invatat impreuna cantecelul, distrandu-ne copios. Am luat totul ca pe o joaca, de altfel, am inscris filmuletul in campanie din simpla dorinta de a imparti veselie si de a-i face pe ceilalti constienti de importanta igienei; multi copii sunt "obligati" sa se spele pe dinti doar pentru ca trebuie, fara a li se explica de ce, ori facand din aceasta necesitate un act plictisitor, monoton. De ce sa nu-l inveselim?
Am fost placut surprinsa sa aflu ca filmuletul nostru a incantat membrii juriului si ca am un mic/mare campion national al periajului langa mine. Lui Gabriel i-a placut foarte mult titlul si nu a ezitat sa se mandreasca tuturor ca este „campion mondial al spalatului pe dinti".
Pe langa aceste premii, 100 cele mai votate inscrieri din Competitie au primit din partea Aquafresh un kit de ingrijire orala format dintr-o pasta de dinti, o periuta de dinti si o apa de gura.
Campania de sanatate orala continua
Campania Zambeste Romania continua pana la finalul anului cu activitati de educare si solutii pentru o igiena orala corecta. Din luna martie si pana in decembrie, campania desfasoara un program de consultatii stomatologice gratuite in intreaga tara. La nivel national, peste 1.000 de medici dentisti din 30 de judete ofera gratuit consultatii sau detartraje. Lista cabinetelor partenere poate fi accesata pe www.zambesteromania.ro.
In perioada 1 iunie -1 iulie, GSK Consumer Healthcare, in cadrul campaniei Zambeste Romania, va directiona 1% din valoarea vanzarilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax® din luna iunie pentru activitatile de crestere a nivelului de sanatate orala a copiilor defavorizati, intr-un parteneriat cu organizatia Salvati Copiii.
Despre Zambeste Romania
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, si brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
Despre GSK Consumer Healthcare - Oral Care
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al carei portofoliu are la baza o substantiala activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedica imbunatatirii calitatii vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In Romania, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor si a calitatii vietii acestora.
GSK Consumer Healthcare creeaza prima si cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Health, la baza careia stau stiinta si valorile. Compania activeaza in peste 100 de piete din intreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an.
In Romania, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie puternica pe piata locala, de peste 20 de ani. Portofoliul sau include marci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zambeste Romania, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.