Într-o școală din Baltimore (SUA) s-a decis ca elevii cu probleme de disciplină să nu mai fie duși în săli speciale pentru detenție și să fie puși să mediteze, să pună în practică tehnici de relaxare prin respirație și să se concentreze. Ei sunt invitați într-o cameră cu liniște, în care stau așezați pe niște saltele mov înainte să se apuce să vorbească despre ceea ce s-a întâmplat.
Studii recente au demonstrat că aplicarea tehnicilor de meditație este binevenită pentru a scăpa de anxietate, depresie și durere. O altă concluzie a specialiștilor este că persoanele care le adoptă vor avea conexiuni neuronale mai bune. Un studiu al Universității „Harvard" (SUA), realizat în anul 2011, a arătat că persoanele care se concentrează, care vor întrerupe procesul ulterior, pe o anumită durată și care vor reveni ulterior la el, vor avea o activitate a creierului mai bună, în special în ceea ce privește capacitatea de atenție, de concentrare, de ascultare și de vizualizare.
Școala din SUA care a inițiat meditația în loc de sancționarea prin detenție a putut să-și pună în practică ideea datorită unui ONG care, cu 10 ani în urmă, a introdus în alte școli ideea unui after school în care să se poată practica meditația și yoga.
Conducerea școlii din Baltimore este de părere că meditația îi ajută pe elevi și pe cadrele didactice, numărul suspendărilor pe motiv disciplinar reducându-se subtanțial, începând cu anul 2016 (Când a fost pentru prima dată aplicată meditația în locul detenției). Aici nu se folosește meditația doar în scop disciplinar, toți elevii petrecând 15 minute, înainte să înceapă cursurile, pentru a se concentra și relaxa.
Ideea americană a devenit populară și în Marea Britanie, unde au apărut câteva programe speciale pentru aplicarea tehnicilor de meditație în școli.
Surse:
www.goalcast.com, www.health.harvard.edu, www.upworthy.com
Surse poze:
www.youtube.com