Salva?i Copiii România a demarat una dintre cele mai ample campanii sociale pentru accesul la educa?ie al copiilor afla?i în situa?ie de risc. Ilie N?stase, Nadia Com?neci, Andi Moisescu, Andra ?i C?t?lin M?ru??, Smiley, Melania Medeleanu, Andreea Marin B?nic? ?i Andreea Raicu sunt personalit??ile care au acceptat s? se implice, pro bono, în campania "Ajut? un copil s? mearg? la ?coal?". Campania se desf??oar? în perioada 1 noiembrie 2011 - 31 ianuarie 2012, dona?iile putand fi f?cute prin SMS la numarul 874.
Iat? ce spun personalit??ile implicate în campanie în spot:
Andi Moisescu
Nu e o limb? str?in?, nu e nici m?car un limbaj secret. A?a v?d unii copii via?a, zi de zi. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasc? ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Smiley
Când nu ?tii s? scrii ?i s? cite?ti e ca ?i cum ai asculta muzic?, dar n-ai întelege versurile. În România sunt 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasc? ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Andra M?ru??
Pentru o mam?, unul dintre cele mai dureroase lucruri este s? î?i vad? copilul marginalizat. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasc? ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
C?t?lin M?ru??
Uneori cuvintele simple pot schimba via?a unui copil, totul e s? ?tie s? le citeasc?. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasc? ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Melania Medeleanu
Imagineaz?-?i c? lumea n-ar putea s? comunice cu tine. C? ai tr?i înconjurat de simboluri pe care nu le întelegi, informa?ii care te ocolesc. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasca ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Andreea Marin
Pentru un copil pove?tile sunt cele care dau farmec vie?ii ?i îi ofer? o lume magic?. Dar când nu poate s? le citeasc?, magia dispare. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasca ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Andreea Raicu
Instinctul de supravie?urie este nativ, îns? educa?ia este cea care te ajut? s? mergi mai departe. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasca ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Ilie Nastase
Când nu ?tii, e ca ?i cum ai juca mingea decisiv? cu lumina stins?. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu înteleg lumea din jurul lor. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
Nadia Com?neci
Ce rost are sa iei not? mare în sportul pe care îl practici dac? nu ?tii s? cite?ti. În România tr?iesc aproape 100.000 de copii care nu ?tiu s? citeasca ?i s? scrie. Trimite un sms la 874 ?i ajut? un copil s? mearg? la ?coal?.
"Campania "Ajut? un copil s? mearg? la ?coal?" reprezint? înc? un pas pe care organiza?ia noastr? îl face pentru a asigura banii necesari continu?rii programelor de prevenire a abandonului ?colar si de reintegrare educa?ional? ?i social? a copiilor care muncesc", a explicat Gabriela Alexandrescu, Pre?edinte Salvati Copiii România.
Amalia N?stase, Managing Partner Eventures, agen?ia care semneaz? aceast? campanie, explic? cum a luat na?tere ideea spotului: "Povestea din spatele spotului este cât se poate de real?. Am avut ocazia de a ne întâlni, în cadrul unei activit??i desf??urate de c?tre Salva?i Copiii, cu unul dintre copiii coopta?i în proiect, care pân? la vârsta de 15 ani nu a avut posibilitatea de a se integra în sistemul de înv???mânt. Ne-a povestit cât de greu poate fi o simpl? c?l?torie cu autobuzul atunci când nu ?tii s? cite?ti nici m?car numele sta?iilor. Aceast? întâmplare ne-a determinat s? ar?t?m o poveste adev?rat?, reprezentativ? pentru aproximativ 100.000 de copii din România care nu ?tiu s? citeasc? ?i s? scrie".
Printre institu?iile media care s-au oferit sa sprijine aceasta campanie se numara si televiziunile Prima TV, PRO TV, Acasa TV, PRO Cinema, MTV, SPORT.RO, Realitatea TV, AXN, VH1, National Geographic, National Geographic Wild, RTV si B1TV.
Beneficiarii direc?i ai acestei campanii sunt copiii care au abandonat ?coala sau care nu au fost ?colariza?i ?i au dep??it, astfel, vârsta de frecventare a înv???mântului de mas?, precum ?i copiii în risc de abandon ?colar, elevi în ciclul primar sau gimnazial de înv???mânt.
În anul 2010, 362.062 de copii nu erau cuprin?i în sistemul de înv???mânt, de?i aveau vârsta corespunz?toare (3-17ani), potrivit raportului Institutului Na?ional de Statistic? (INS). Dintre ace?tia, aproape 100.000 de copii nu ?tiu s? scrie ?i s? citeasc?. Realitatea este cu atât mai dramatic?, cu cât criza economic? global? antreneaz? o criz? social? f?r? precedent, în fa?a c?reia cei mai expu?i sunt copiii proveni?i din medii vulnerabile. Priva?i de educa?ie, ei vor r?mâne în afara sistemului. adic? la marginea unei societ??i pe care nu o vor în?elege ?i în care nu vor ?ti cum s? se descurce onorabil.
Campania public? va fi dublat? de strângerea de fonduri anual?, pe care Salva?i Copiii o organizeaz? prin intermediul Festivalului Brazilor de Cr?ciun, ajuns la cea de-a XI-a edi?ie. În primele zece edi?ii, Festivalul a reu?it strângerea sumei de 2.250.000 euro, bani care au fost folosi?i pentru reintegrarea ?colar? a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educa?ie ?i prevenirea abandonului ?colar pentru 12.000 de copii din comunit??ile s?race. Familiile lor au primit de asemenea ajutor financiar ?i consiliere în centrele educa?ionale Salva?i Copiii România (în prezent sunt 43 de centre educa?ionale la nivel na?ional) Fondurile care se vor colecta la edi?ia 2011 a Festivalului Brazilor de Cr?ciun vor fi aproximativ 3.200 de copii ?i familiile lor care vor fi integra?i în programe de prevenire a abandonului ?colar ?i de integrare social? a copiilor din categorii defavorizate.
Pentru a asigura o vizibilitate cât mai bun? acestui proiect, mai multe agen?ii de profil ?i-au unit for?ele, realizând pro-bono campania de comunicare. Astfel, 2activePR coordoneaz? campania de PR, Eventures semneaz? campania de publicitate, iar Wunderman asigur? implementarea Galei Festivalului Brazilor de Craciun.
***
Festivalul Brazilor de Cr?ciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salva?i Copiii România, care are ca centru de interes o licita?ie special? de bradu?i de Cr?ciun, crea?i exclusiv pentru aceast? ocazie de unii dintre cei mai cunoscu?i designeri români. Devenit una dintre atrac?iile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Cr?ciun sprijin? proiectele derulate de Salva?i Copiii România.
Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Cr?ciun din acest an are în componen?a sa pe Amalia N?stase (Manager Eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu (Realizator TV), Bianca Dordea (Director Comunicare BRD - Groupe Société Générale), Corina Bârl?deanu (Manager 2activePR), Liviu Sfrija (Pre?edinte Henkel România), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).
Salva?i Copiii România este o organiza?ie neguvernamental? activ? în domeniul promov?rii drepturilor copilului din 1990. In cei 21 de ani activitate, peste 600.000 de copii au beneficiat de programele organizatiei. Membr? a celei mai mari aliante globale, independente, Save the Children International, organiza?ia consider? c? to?i copiii, indiferent de ras?, religie sau provenien?a social? au acelea?i drepturi, de care trebuie s? beneficieze. Salva?i Copiii este implicat? în diferite proiecte de educa?ie, protec?ie social? ?i advocacy pentru copiii afla?i în familii s?race, copiii victim? a violen?ei, copiii str?zii, copiii refugia?i etc., lucrând cu copiii ?i familiile acestora pentru îmbun?t??irea vie?ii lor de zi cu zi ?i crearea unor planuri de viitor. Salva?i Copiii î?i utilizeaz? experien?a global? pentru a ob?ine din partea organismelor guvernamentale decizii ?i ini?iative de pe urma c?rora s? beneficieze to?i copiii.