Peste 50% din copii au probleme de concentrare și 20% suferă de anxietate
Potrivit Antena3.ro, în cadrul studiului au fost chestionați 930 de elevi din clasele V-IX, care au răspuns la întrebări completând un formular online, în perioada 3-15 februarie 2021. Cei mici au răspuns la întrebări legate de emoțiile pe care le-au avut în timpul școlii online, dar și nevoile psihologice, precum și modul în care se raportează în această perioadă de tranziție.
Potrivit rezultatelor chestionarului:
- 53% dintre elevi s-au plâns de probleme de concentrare;
- peste 19% suferă de anxietate;
- 37% dintre respondenți spun că le-au lipsit cel mai mult prietenii;
- 30,1% spun că le-au lipsit interacțiunea fizică din timpul școlii;
- 40% au răspuns că cea mai mare frică în această perioadă a fost aceea de a nu pierde pe cineva drag;
- peste 25% s-au temut că vor clacă în fața emoțiilor puternice.
Citește și: Există copii în România care nu au făcut niciodată școală online! Unde sunt tabletele promise de Minister?
Copiii s-au simțit singuri și izolați
Mai bine de jumătate dintre elevii care au completat chestionarul online spun că au primit suport din partea familiei, 30% au cerut sprijin prietenilor, iar 8,2% nu au avut la cine să apeleze. În ceea ce privește revenirea la școală, elevii spun că au emoții legate de teze și teste. Mulți dintre ei se tem că nu au înțeles bine materia predată în sistem online.
Președintele Proacta EDU, Nicoleta Albert, este de părere că atât părinții, cât și profesorii, ar trebui să fie mai preocupați de modul în care le sunt, cu adevărat, alături copiilor și mai atenți la modul în care cei mici se simt în prezența lor:
„Să ne dea fiori faptul că un procent de 8,2% dintre copii au declarat că nu au avut cui să se adreseze. Și poate că au fost fizic lângă părinții lor, sau profesorii le-au fost alături în această perioada online, dar trebuie să ne uităm la modul în care ei au simțit această prezența. O mare parte din ei, când se vor întoarce la școală, au declarat că mai degrabă ar vorbi cu elevii, cu colegii lor. Ceea ce avem noi de făcut, profesori și părinți, este să fim mai preocupați de modul în care le suntem cu adevărat alături, să fim atenți la modul în care ei se simt, să simtă prezența noastră. Este un element de conștientizare în a fi mai atenți la nevoile noastre și a avea mai multă grijă de casă și familia în care copiii noștri învață”, a declarat Președintele Proacta EDU pentru Antena 3.
Citește și: #ȘcoalaînRomânia. Două treimi din școli nu au acces la personal medical pentru testare COVID
Psihoterapeutul Marilena Gheorghiță, colaborator al Asociației Proacta EDU, spune că elevii trec printr-o tranziție care nu este deloc una ușoară și au nevoie să știe că au la cine apela atunci când vor să vorbească și să fie ascultați.
„Foarte mulți copii și adolescenți s-au simțit singuri, neascultați sau descurajați în această perioadă. Le-a fost greu, așa cum cred că le-a fost și părinților. Elevii trec printr-o tranziție acum și nu este una ușoară, iar ei trebuie să știe că au unde apela, atunci când vor să vorbească, să fie ascultați, să ceară un sfat. Școala are și șansa de a se împrieteni cu elevii săi, iar orele de dirigenție pot fi cadrul în care se fac pași către această nouă relație. Latura emoțională e mai importantă că niciodată în procesul educațional și e și un mod de a exersa empatia, o lecție de care avem nevoie în relațiile interumane”, a declarat psihoterapeutul.
- Surse: antena3.ro, g4media.ro, știri-covid19.eu
- Sursă foto principală: istockphoto.com
Surse foto: istockphoto.com