Elevii din România, în continuare victimele bullying-ului!
Violența fizică, emoțională, abuzul emoțional ori hărțuire și de cele mai multe ori, excluderea sunt situații cu care elevii din România se confruntă frecvent în școli. Într-un sondaj realizat de Savați Copiii România, aproape jumătate dintre respondenți (49%) au declarat că au fost victime ale bullying-lui, in timp ce peste un sfert dintre elevi (27%) au recunoscut că s-au aflat în poziția de agresor. Aproape trei sferturi (73%) au afirmat că au asistat la situaţii de bullying în clasă.
„Bullying-ul este un fenomen extrem de periculos, care traumatizează toţi actorii implicaţi: victima, agresorul şi martorul tăcut. Situaţiile de hărţuire şi violenţă paralizează reacţiile sociale normale şi lasă urme asupra sănătăţii emoţionale a copiilor. Este important să recunoaştem semnele, să vorbim cu copiii şi să desfăşurăm activităţi care să îi reînveţe să fie împreună, să se joace, să colaboreze şi să construiască relaţii sociale pozitive”, a declarat preşedintele executiv al organizaţiei Salvaţi Copiii România, Gabriela Alexandrescu.
Sondajul a fost realizat de Organizația Salvați Copiii România în luna iunie, prin intermediul unui chestionar online, în rândul a 4.449 de elevi, cu vârste cuprinse între 10-18 ani.
Salvaţi Copiii lansează campania de informare „Dreptul la pauză”
Pentru mii de elevi, pauza este un moment de frică, nu de relaxare. Pentru a preveni bullying-ul în școli, Organizația Salvați Copiii România lansează campania „Dreptul la pauză”, prin care elevi, părinți și profesori se pot implica pentru a face ca recreațiile să fie momente fără griji pentru toți școlarii.
Vizualurile campaniei (portretele copiilor și testimonialele video) sunt inspirate în totalitate din experiențele elevilor care au raportat situații de bullying pe site-ul scolifarabullying.ro, iar mesajul cheie care le însoțește are rolul de a responsabiliza în primul rând adulții: „Asigură și tu Dreptul la Pauză fără bullying”.
Principalele obiective ale campaniei sunt:
• informarea publicului larg cu privire la importanța transformării școlilor în comunități bazate pe încredere în care participarea tuturor este valoroasă pentru asigurarea unui climat în care copiii se simt în siguranță;
• conștientizarea adulților cu privire la efectele devastatoare pe care le are acceptarea socială a violenței asupra relațiilor dintre copii și impactul asupra dezvoltării socio-emoționale a acestora;
• promovarea exemplelor de bună practică a școlilor care au inițiat grupuri de acțiune antibullying sau intervenții similare;
• responsabilizarea adulților implicați în creșterea și educarea copiilor prin accentuarea mesajului că deși bullyingul este o situație întâlnită în grupurile de copii, este responsabilitatea adulților să creeze contexte și modele comportamentale prin care acest fenomen să fie prevenit și/sau diminuat în școli.
Citește și:
Surse foto: istockphoto.com, scolifarabullying.ro/dreptulapauza
Surse articol: scolifarabullying.ro/dreptulapauza, facebook.com/SalvatiCopiiiRomania