"Reclamele din aceasta campanie condamna mamele in loc sa le informeze despre alaptat si reduc o problema sociala cu multiple implicatii-autoritatile, spatiile publice, locurile de desfasurare a activitatilor- la un singur personaj: mamele.", declara un grup de activisti intr-o scrisoare deschisa adresata autoritatilor locale.
Pozitia autoritatilor face referire la faptul ca doar 1 din 7 mame din Mexic alapteaza, ceea ce constituie o problema majora intr-o tara ce se lupta cu poluarea masiva a apei.
Campania face parte dintr-un proiect amplu al municipalitatii pentru organizarea unor locuri speciale in care mamele pot alapta in voie.
„Nu au facut nici macar o cercetare in acest sens. Nu au incercat sa afle motivele pentru care mamele nu alapteaza. Se bazeaza pe stereotipul des intalnit ca ele nu alapteaza pentru ca nu vor sa-si strice sanii.", a declarat Regina Tames, directorul unei institutii de sanatate din Mexic.
Un alt repros adus campaniei se refera la modelele din afise. „ Nu inteleg ce vor sa transmita prin aceste afise. Au ales modele slabe, care par mai potrivite unei reclame la sampon, nu unei campanii ce incearca sa informeze mamele.", a continuat Tames.
Un oficial din cadrul municipalitatii, care a refuzat sa-si dea numele presei, a declarat ulterior ca bannerele si afisele nu vor fi retrase in ciuda multiplelor reactii negative din partea societatii civile, dar ca se lucreaza la „recosmetizarea" campaniei. Conform declaratiilor acestuia, sloganul ar putea fi schimbat, iar in afise se vor folosi fete si modele mai apropiate de infatisarea unor femei obisnuite.
Surse: huffingtonpost.com, dailymail.co.uk