Noile descoperiri au fost făcute la École Normale Supérieure în Paris, Franţa. Cercetătorii au analizat comportamentul unor bebeluşi în vârstă de 1 an şi 8 luni. Au folosit o metodă non-verbală, prin care le-au testat memoria. Micuții au fost puşi să-şi amintească locaţia unei jucării ascunse, înainte să se ducă spre acel loc să o recupereze.
Micuţii au fost împărţiţi în două grupuri. Unul în care copiii puteau cere ajutor adulţilor, dacă nu îşi aminteau locaţia şi altul, în care erau nevoiţi să decidă singuri. La sfârşitul experimentului, oamenii de ştiinţă au descoperit că bebeluşii au cerut ajutorul pentru a evita greşelile.
Prin acest lucru s-a demonstrat că încă de la o vârstă fragedă, micuţii sunt capabili să-şi conştientizeze incertitudinile şi să le împărtăşească adulţilor, pentru a-şi îndeplini într-un final obiectivele.
Conform rezultatelor, copiii la această vârstă sunt capabili de o formă complexă de gândire şi anume, metacogniția. Aceasta a fost definită de către coordonatorul studiului, Sid Kouider ca fiind o presimțire asupra propriilor cunoştinţe, sau a lipsei acestora. Este atunci când adulţii intuiesc că există o greşeală într-un lucru pe care îl fac cu regularitate.
Aparent, din rezultatele studiilor mai vechi, copiii dezvoltă această abilitate mai târziu în viaţă. Însă, echipa de cercetători din Paris a decoperit că de la vârsta de 20 de luni, copilul conştientizează când nu ştie un lucru.
Micuţii reuşesc să înţeleagă ce se întâmplă în jurul lor, dar şi care este rolul lor în mediul în care trăiesc. Concluzia cercetătorilor a fost că micuţii au o gândire foarte complexă, pe care de multe ori, părinţii nu reuşesc să o înţeleagă la timp.
Surse: time.com, pnas.org.