Aproape un milion de români vor intra în șomaj tehnic și, pe măsură ce dificultățile economice se vor accentua, greutățile și lipsurile pot genera în curând și mai multă tensiune în cămine, deci mai multe prilejuri pentru comportament abuziv.
Campania #IzoleazăViolența lansată de Asociația ANAIS trage un semnal de alarmă în acest sens și vine în sprijinul victimelor cu diverse sfaturi de la specialiștii colaboratori ai asociației reunite pe www.izoleazaviolenta.ro. De la sfaturi de natură juridică, la sfaturi practice pentru victime și rudele lor în acest context de izolare obligatorie la domiciliu. Platforma include și mesaje de încurajare ale femeilor care au reușit să scape cu bine din diverse scenarii de violență sau relații toxice.
Carmen Nemeș, președinta ANAIS, puncteză “Aceste vremuri sunt într-adevăr extrem de dificile pentru toată lumea, dar drama celor închise în casă timp de săptămâni întregi alături de un partener violent este una foarte gravă. Vrem să informăm opinia publică despre această situație și rugăm autoritățile să continue să intervină prompt ori de câte ori un act de violență domestică este semnalat la 112.”
„Execuțiile video ale campaniei preiau principalele tipuri de animații grafice care au circulat pe canalele de știri și pe internet ilustrând nevoia distanțării sociale, și le reintrepretează într-o manieră surprinzătoare prezentând răspândirea dramatică a virusului violenței domestice în această perioadă de distanțare socială” explică Roxana Niță, Group Creative Director.
„Vizualurile explorează tema imaginii sub microscop a virusului, în care proteinele de tip spike aranjate în formă caracteristică de coroană pe suprafața celulei ce încorporează materialul genetic ARN, capătă forma unor diverse scene dramatice de abuz domestic” povestește Victor Trifan art director pe proiect.
Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil Centrade, remarcă: „este prima campanie lucrată de când atât noi, cei de la Cheil, cât și colegii noștri din studiourile de post-producție Chainsaw, precum și clienții noștri au trecut la working from home. Am reușit să ținem însă aproape pe canalele digitale și să ne coordonăm eficient astfel încât să avem această campanie gata într-un timp relativ scurt, cerut de gravitatea situației.”
Colaborarea Cheil Centrade cu Asociația ANAIS a început anul trecut prin campania “Voci Netăcute” prin care femei reale au împrumutat în mod simbolic vocea lor momentelor de violență trecute cu vederea în filmele mute de acum peste un secol, cu ocazia ridicării restricțiilor de folosire a acestor producții începând cu 1 ianuarie 2019. Filmul rezultat a fost shortlistat la Festivalul de Film de la Cannes, iar campania a câștigat multiple premii la festivaluri de comunicare interne și internaționale inclusive un aur la prestigiosul London International Awards.