Pedalele se află sub pupitrele elevilor din Școala Primară Red Oak din Lowestoft, Suffolk, Marea Britanie. Inițial dispozitivele au fost montate experimental pentru elevii dintr-o singură clasă, dar succesul generat de acestea a determinat conducerea școlii să ia în calcul posibilitatea ca băncile speciale să fie disponibile pentru toți cei 430 de elevi ai școlii.
Proiectul băncilor cu pedale s-a născut din dorința de a se reduce din riscul de apariție a obezității, asociată inclusiv cu un pericol mai mare de a se dezvolta diabetul de tip 2. Potrivit unor statistici din ultimii ani, cam 1/3 dintre copiii britanici sunt supraponderali sau obezi la finalizarea studiilor din ciclul primar.
O altă idee care a dus la achiziționarea băncilor cu pedale a fost ca elevii să se concentreze mai mult în timpul orelor și să adopte comportamente pozitive. Dispozitivele cu pedale au costat câte 20 £ fiecare, putând să funcționeze similar bicicletelor, dar fără a exista un cadru, astfel încât pot fi folosite fără probleme când elevii stau jos. Costurile lor au fost suportate atât de bugetul acordat de către autorități pentru orele de educație fizică, cât și de bugetul școlii Red Oak. Modalitatea de funcționare a dispozitivelor cu pedale este următoarea: acestea au un display care indică durata pedalării, numărul de pedalări pe minut, precum și consumul de calorii. Elevii pot să scrie și să citească în timp ce pedalează. De exemplu, ei au pedalat în timpul orelor de matematică, de engleză sau de franceză.
Elevii care s-au bucurat de experiența băncilor cu pedale au fost foarte încântați de posibilitatea de a pedala în timpul orelor. Spre exemplu, au precizat că „este într-adevăr amuzant, creierul poate să-ți funcționeze mai rapid și poți deveni mai inteligent și mai puternic în același timp”, „Ne-au făcut lecțiile mai amuzante”, „Ne ajută să consumăm mai multă energie și să ne concentrăm” sau „Este fascinant și ne ajută să fim mai sănătoși.” De cealaltă parte, cadrele didactice de la școala din Lowestoft au precizat că au sesizat o îmbunătățire a stării elevilor, o creștere a capacității lor de concentrare și atitudini mai pozitive în clasă: „Comportamentul este mai bun și implicarea la lecții este grozavă- clasa a fost într-adevăr entuziasmată și le place să se folosească de biciclete”.
Directoarea unității de învățământ în care au fost introduse băncile cu pedale a afirmat următoarele: „Încercăm să le oferim copiilor cât mai multe oportunități ca să fie activi în clasă.” Introducerea băncilor cu pedale a fost și o inițiativă a directoarei școlii, care s-a inspirat de la unități de învățământ din SUA și din Scandinavia, unde a lucrat înainte să vină la școala „Red Oak”. „Au fost un adevărat succes, iar ceilalți copii chiar și le doresc și ei...Pupitrele cu pedale au devenit deja un obicei”, a afirmat aceasta de mai multe ori.
Surse: bbc.com, thesun.co.uk
Surse foto: facebook.com