Fondul Internațional pentru Urgențe ale Copiilor din Națiunile Unite a pus la cale un experiment la care a participat o fetiță de 6 ani și mulți oameni necunoscuți. Scopul acestuia a fost de a arăta că indiferent de vârstă, discriminarea pe baza aparențelor există la tot pasul.
Astfel, micuța de 6 ani, Anano a fost pe rând îmbrăcată în haine rupte și murdare și curate și aparent scumpe. Aceasta a fost lăsată pe străzile din Tbilisi, Georgia în ambele ținute, iar o cameră de filmat a surprins din depărtare reacțiile oamenilor la vederea acesteia.
Când fetița a fost îmbrăcată ca un copil al străzii, trecătorii nu i-au acordat importanță, au ocolit-o și nu au încercat să o ajute. Situația a fost cu totul alta când Anano a purtat cea de-a doua ținută. Micuța nu a așteptat prea mult în stradă, pentru că oameni de toate vârstele se opreau să vadă dacă are nevoie de ajutor.
Acțiunea s-a mutat ulterior într-un restaurant, unde mica actriță și-a jucat din nou rolurile. A apărut la mesele oamenilor bine îmbrăcată, părând că s-a pierdut și străinii au reacționat cum nu se poate mai bine. Din nefericire, când Anano s-a transformat din nou în "copil abandonat" lucrurile nu au mai fost la fel de roz. Oamenii din restaurant s-au purtat urât, i-au spus lucruri dureroase iar copila de doar 6 ani a ieșit plângând fiind foarte afectată de cele întâmplate.
Experimentul a fost oprit însă a fost suficient pentru a surprinde esențialul. UNICEF a vrut să tragă un semnal de alarmă asupra sărăciei din toată lumea și asupra acțiunilor care se răsfrâng asupra copiilor. Filmulețul a fost postat pe rețelele de socializare și Youtube și a devenit viral în doar câteva ore, înregistrând peste 16 milioane de vizualizări.
Surse: popsugar.com, intoday.in, dailymail.co.uk.