"Pentru copii, joaca nu se oprește niciodată. Nici măcar la ora prânzului. Și dacă în timp ce mănâncă se joacă pictând cu culori naturale, extrase din legume, poate se vor gândi de două ori înainte de a refuza garnitura de legume din farfurie. Doar s-au jucat împreună, nu? E fantastic câte poți învăța când te joci", declară Claudiu Dobriță, Chief Creative Officer.
"Căutăm mereu idei care să livreze altfel mesajul, care să schimbe ceva. Și devenim serioși, ne uităm la cifre, apoi la oameni, le întoarcem pe toate părțile și apoi unul dintre noi întreabă, mai în glumă, mai în serios <>. Chiar dacă din momentul acela, timp de un an, totul s-a măsurat mai degrabă în teste, etape și stabilizări, noi am privit mereu procesul ca pe ceva foarte fun. Pentru că despre asta este vorba și pentru că altfel nu credem că am fi reușit", adaugă Olivia Spânu - Senior Copywriter și Viorel Holovaci - Senior Art Director.
Pentru realizarea prototipului au fost folosite 5 tipuri de legume deshidratate (roșie, porumb, mazăre, morcov și sfeclă), din care specialiștii INCDCP-ICECHIM au extras pigmentul natural. După 4 luni în care aceștia au adunat, amestecat și preparat pigmenții și alte 6 în care i-au testat, pentru a obține textura și concentrația potrivită, culorile din legume au prins în sfârșit viață. La final, specialiștii au adăugat fiecare culoare obținută în forma legumei din care a fost extrasă, într-o carcasă dezvoltată special pentru a atrage atenția copiilor, prin designul expresiv.
"Am fost foarte bucuroși să participăm la demararea acestui proiect educativ alături de FCB Bucharest, proiect care a reprezentat o provocare atât științifică, cât și tehnică pentru noi. După luni pline în care am deshidratat legumele, am extras pigmentul, l-am stabilizat și am testat rezultatul de 13 ori, am obținut exact rezultatul pe care ni l-am propus - am creat primul set prototip de pictură doar din legume, sigur și distractiv pentru cei mici", a declarat dr. habil. Florin Oancea - Director Științific INCDCP-ICECHIM.
Următorul pas? Să fie servit copiilor plini de inspirație și curiozitate. Prototipul creat este prima etapă a unui viitor program educativ pentru copii, pe care Fundația Louis Bonduelle își propune să îl susțină în plan local. Dealtfel, proiectul marchează lansarea fundației în România, cu misiunea de a crea o platformă bogată de resurse și activități prin care să încurajeze consumul de legume și obiceiurile culinare sănătoase.
"Pentru lansarea Fundației Louis Bonduelle în România ne doream un proiect deosebit, care să atragă atenția asupra scopului nostru: promovarea unei vieți sănătoase și susținerea educației alimentare, în special prin proiecte dedicate copiilor. Ideea propusă de FCB a fost o reală provocare și pentru noi, a necesitat răbdare și încredere, fiind un proiect fără precedent. Suntem încrezători că va avea impactul dorit. Legumele pot fi distractive, atâta vreme cât sunt introduse în alimentația unui copil în mod firesc", declară Monica Dima - Head of Marketing Bonduelle Balkans și Roxana Nănescu - Brand Manager Bonduelle Balkans.
Copiii voștri cum se înțeleg cu legumele? Credeți că s-ar bucura să le redescopere prin pictură?
Cu o istorie și o experiență de peste 140 de ani în domeniul comunicării, rețeaua globală FCB include 150 de agenții în 90 de țări, având peste 8.000 de angajați și este parte a Interpublic Group of Companies. În România, FCB Bucharest oferă, de peste 20 ani, soluții integrate de comunicare. Din portofoliul de clienți ai FCB Bucharest fac parte branduri și companii internaționale precum Beiersdorf, JTI, Philips, Vodafone, Tymbark Maspex, Molson Coors.