Scoala Step by Step, autorizata prin OMECTS nr. 5893/27.09.2012, sustine servicii educationale de calitate, unde mediul este atractiv, stimulativ si pune in prim plan acceptarea si respectarea diversitatii - lucru care se construieste prin cooperare cu familiile elevilor.
"Programul pentru clasa a V-a promoveaza aceleasi valori si principii ale metodologiei alternativei educationale Step by Step care au fost implementate pentru invatamântul primar: dezvoltarea si construirea competentelor pentru viata, individualizarea actului didactic de predare-invatare-evaluare, lucrul in grupuri mici si respectarea ritmului individual in asa fel incât fiecare copil sa-si atinga potentialul maxim", spune Carmen Lica, director executiv al Centrului pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala (CEDP) Step by Step.
Elementele care particularizeaza Scoala generala Step by Step sunt:
• scoala ia in considerare experienta personala de cunoastere si sociala a fiecarui elev, precum si interesele acestuia.
• prezenta diversitatii in colectivele de elevi favorizeaza imbogatirea experientei individuale;
• scoala dezvolta capacitatea de a intelege si respecta drepturile tuturor persoanelor si de a rezolva pasnic neintelegeri si conflicte;
• promovarea egalitatii de sanse, in rândul elevelor si elevilor sai si al corpului profesoral;
• pregatirea de tinere si tineri capabili sa actioneze adecvat provocarilor globalizarii;
• construirea unei atmosfere care sa incurajeze curiozitatea si gândirea critica;
• incurajarea interactiunii si comunicarii dintre elevi.
Despre alternativa educationala Step by Step
Alternativa educationala Step by Step implementeaza metode de predare - invatare - evaluare centrate pe copil, incurajeaza implicarea familiei si a comunitatii in invatamântul prescolar si scolar si respecta curriculum national.
In alternativa educationala Step by Step, copiii sunt incurajati sa faca alegeri, sa isi asume responsabilitatea pentru deciziile lor, sa isi exprime ideile in mod creativ, sa se ajute reciproc, sa isi dezvolte abilitatile de gândire critica si sa gândeasca liber. Copiii educati in spiritul Step by Step reusesc sa defineasca si sa rezolve singuri problemele cu care se confrunta, sa comunice usor cu cei din jur, sa inteleaga si sa negocieze.
Aplicarea alternativei Step by Step a fost reglementata de Ministerul Invatamântului in 1994.
Stiati ca in clasele Step by Step:
1. activitatile sunt organizate in centre de activitate, ceea ce ii ajuta pe copii sa comunice si sa relationeze mai bine, incurajând lucrul in echipa?
2. exista doua cadre didactice? Copiii beneficiaza de indrumarea a doi invatatori.
3. se face o evaluare continua descriptiva, acest lucru constituind un feedback permanent asupra evolutiei copilului?
4. nu e incurajata competitia? Copiii nu sunt comparati intre ei, ci doar cu ei insisi; fiecare copil are propriul ritm de dezvoltare.
Mai multe informatii puteti gasi pe site-ul www.scoalastepbystep.ro .
Programarile pentru vizite pot fi facute telefonic (Coordonator Educational - Mihaela Stafiescu - 0724 259 856).
Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala (CEDP) este o organizatie neguvernamentala, care dezvolta programe in domeniul educatiei.
Din 1994, CEDP este cunoscut ca promotor al Alternativei Educationale Step by Step, alternativa care se aplica in 40 de judete din România, in crese, gradinite si clase din invatamântul primar. www.stepbystep.ro
Din 2000, CEDP a creat prima gradinita particulara care aplica metodologia alternativa Step by Step, un centru model de bune practici in ceea ce priveste educatia timpurie, Gradinita Bambi, gradinita acreditata prin OM.6189 din 15.12.2008 www.bambistepbystep.ro.
Din 2005, ca o continuare a eforturilor de promovare a conceptului de educatie timpurie, CEDP completeaza spatiul educational si literar cu primul târg de carte pentru copii, MiniLibri - spectacolul cartii pentru copii. www.minilibri.ro
Din 2007, CEDP promoveaza cel mai inovativ program de educatie complementara, FasTracKids www.ftk.ro