Obiective:
1. Introducerea in lumea teatrului, filmului pentru copii.
2. Stimularea pozitiva a creativitatii individuale, consolidare comportamentala.
3. Incurajarea copiilor de a se exprima cu ajutorul mijloacelor oferite de actorie. Familiarizarea cu personaje din literatura romana si universala.
4. Indrumarea simtului creativ cu ajutorul jocurilor de rol.
5. Interpretarea unui personaj.
6. Perfectionarea calitatii limbajului, a pronuntiei si a intonatiei.
Continuturi
a) Exercitii / jocuri pentru imbunatatirea dictiei.
b) Exercitii / jocuri pentru dezvoltarea memoriei si a puterii de concentrare.
c) Exercitii / jocuri de imaginatie - improvizatie.
d) Exercitii / jocuri pentru dezinhibare si dobandirea increderii in propria persoana.
e) Exercitii / jocuri de relaxare (bazate pe muzica de relaxare, respiratie).
f) Exercitii / jocuri bazate pe culori.
Ioana Ginghina
Multi ma stiu din productiile MediaPro Pictures, dar putini stiu despre faptul ca inca din timpul facultatii am lucrat cu copiii si pentru copii.
Am 12 ani de cand sunt actrita la Teatrul pentru copii "Ion Creanga" din Bucuresti.
Pot fi vazuta in spectacolele:
- Pinocchio, regia Cornel Todea,
- Taina orasului invizibil, regia Constantin Dicu,
- Carabusii, regia Cornel Todea,
- Vine, Vine Mos Craciun, regia Cornel Todea,
-Inima Rece, regia Sorana Coroama-Stanca,
- Carolina si Poneiul, regia Cornel Todea.
Din 1 martie 2012 am invintat Compania de teatru "MiniArtShow" unde pe langa spectacole si ateliere de creatie, avem ateliere de educatie prin teatru si creatie cu copiii de diferite varste, de la cei mai mici de un an pana la adolescenti de 14 ani.
Din anul 2011 predau actorie pentru copiii scolari in cadrul after school-ului Mini Roses Otopeni.
Din 1998 si pana anul acesta, am lucrat cu copiii bolnavi internati in spitale, in cadrul unui proiect numit " Cliniclown ". Acest proiect, a fost o mare si frumoasa experienta pentru mine, unde am invatat foarte multe si de la trainerii olandezi, care veneau in fiecare an sa ne pregateasca, dar si de la lucrul efectiv cu copilul.
In paralel, de 8 ani joc in seriale de televiziune. In acest timp am vazut si lucrat cu copiii, care visau sa joace in seriale tv, dar care nu reuseau sa se concentreze pe textul secventelor, si sa isi stapaneasca emotiile sau sa asimileze repede indicatiile regizorului. Din aceste motive, acesti copii nu reuseau sa faca fata castingurior, sau daca totusi ajungeau pe platourile de filmare, nu tineau pasul cu ritmul si atmosfera de acolo.
Culisele unui serial de televiziune sunt atractive, dar e greu de facut fata, atunci cand esti protagonistul unei secvente. Copiii nu reusesc sa-si canalizeze total atentia, pe ceea ce au de facut. De aceea eu voi urmari prin exercitii special gandite sa-i obisnuiesc cu un regim de filmare, sa-i ajut sa faca abstractie de tot ceea ce inseamna camera de filmat, microfoane, actori si o intreaga echipa de filmare si sa reuseasca sa se concentreze asupra textului si starilor sufletesti, pe care le are de jucat.
Strategia educationala prin joc inseamna inventivitate si ingeniozitate, dezvoltarea imaginatiei, dezvoltarea atentiei, a spiritului de observatie, al comunicarii si al spontaneitatii.
Intrebarea, pe care probabil v-o puneti, fireasca dealtfel, vis-a-vis de aceasta metoda pedagogica, este: " Ce ne invata teatrul si cum?"
Teatrul si exercitiile propuse de noi in acest proiect vor urmarii:
- cresterea nivelului de focalizare a atentiei,
- extinderea volumului de memorare verbala si vizuala,
- promptitudinea reactiei,
- capacitatea de concentrare,
- cresterea abilitatii de a exprima propriile emotii si de autocontrol al reactiilor de furie si impulsivitate.
"Jocul" , acest tip de " disciplina distractiva", ofera simultan si libertate si rigoare, dezvoltand increderea in sine, creand posibilitatea de a-ti descoperi si folosi cele mai bune abilitati, fiind cel mai bun stimulent pentru capacitatea de expresie a copilului.
Jocul are scop educativ si chiar terapeutic, asigura o baza de intelegere cu sine si cu ceilalti, dezvoltand adaptabilitatea la diverse situatii si adaptabilitatea sociala.
Influenteaza pozitiv procesul de invatare, dezvoltand psihicul si socialul printr-o metoda placuta, vesela, fiind in contrast cu acel comportament conventional si cu invatarea formala. Ofera o educatie activa, incurajeaza originalitatea oferind libertatea maxima fiindca jocul isi creeaza propria lume.
Indiferent de varsta, personalitatea si talentul copilului, atelierele sunt gandite in asa fel incat copiii dumneavoastra sa se simta bine, sa se distreze si sa plece multumiti de la ore, dar si cu un mic bagaj de informatii dintr-un domeniu anume.
Prin acest proiect nu urmarim neaparat pregatirea unui profesionist, ci dorim sa contribuim la dezvoltarea unor aspecte ale personalitatii copilului, pe care scoala si educatia conventionala nu le pot indeplini.
Programul se adreseaza copiilor scolari, prescolari si tineret cu varsta cuprinsa intre 3 si 14 ani.
Metoda de predare difera in functie de varsta copiilor, exercitiile fiind gandite si adaptate in gradul de dificultate si complexitate.
Cursurile de actorie au un caracter formativ, si se doreste a fi un mijloc prin care copiii sa invete si sa descopere multe lucruri despre cei de langa ei si mai ales despre ei insisi.
ATELIERE DE STIMULARE SENZORIALA 10-24 luni
Imediat dupa nastere, creierul unui copil incepe sa faca peste un trilion de conexiuni neuronale ( sinapse), care sunt folosite pentru a transmite informatii bazate pe experiente de viata diferite.
Stimularea simturilor ( atingerea, auzul, vazul, mirosul, gustul) influenteaza in mod direct neuronii senzoriali, dar si stabilirea conexiunilor dintre acestia.
Potrivit cercetarilor, creierul unui copil produce 2-3 milioane de sinapse pe secunda ! Din pacate, daca nu exista suficienta stimulare si neuronii nu sunt folositi, acestia dispar.
Vor fi ateliere care vor avea teme diferite, intr-o serie de 5 sedinte..
In cadrul acestor ateliere vom descoperi: materiale neconventionale cu care vom construim jucarii creativemuzica , care ne va ajuta sa ne imprietenim cu ritmul, miscarea, dar care ne va folosi si ca "amprenta" la informatiile aflate ( muzica ne va ajuta sa imprimam mai usor in memorie lucrurile descoperite), jocuri tactile prin care vom invata despre lucrurile din jurul nostru, dar si cum sa ne reglam/modulam registrul emotional (tehnici Theraplay).