Copiii cu nevoi speciale ar trebui integrați în sistemul educațional în unitățile de învățământ de stat din România. La o școală de din capitală, însă părinții copiilor dintr-o clasă întreagă sunt revoltați pe motiv că un băiețel cu nevoi speciale provoacă conflicte în clasă.
Se pare că elevul nu își lasă colegii să învețe, îi agresează și înjură în mod constant. Practic, băiatul este acuzat că terorizează întreaga clasă, scoțând la iveală o realitate dură din școlile de stat din România.
Se dorește ca elevii speciali să fie integrați, dar nu există un plan concret prin care autoritățile și cadrele didactice să facă acest lucru.
Tocmai de aceea părinții copiilor din clasa a III-a au făcut marți, pe data de 24 septembrie 2024, protest în fața școlii, sperând că vor obține ceva în beneficiul copiilor lor.
„Mama nu a venit decât la o singură ședință de la începutul anului școlar trecut și de atunci pur și simplu refuză cooperarea cu noi”
„Copiii noștri sunt supuși zilnic unei torturi psihice și fizice pentru că încontinuu bocăne cu un pix în tabla containerelor pe care le puteți vedea dincolo de gard, încontinuu scoate sunetele diverselor animale pe care le cunoaște”, spune mama unui băiețel.
„Se întrerup orele din cinci în cinci minute, lovește copiii, țipă…”, spune colega copilului care terorizează o clasă întreagă.
Se pare că adulții au făcut mai multe plângeri, dar din spusele lor nu au fost luați în serios, iar familia băiatului ar ignora cu bună știință problemele care s-au iscat de-a lungul timpului. Încă de anul trecut grupul de WhatsApp a fost plin de neînțelegeri între părinți, dar se pare că mama băiatului a ales să iasă de pe aceste grupuri.
„Mama nu a venit decât la o singură ședință de la începutul anului școlar trecut și de atunci pur și simplu refuză cooperarea cu noi, discuțiile, a ieșit din toate grupurile, practic ei consideră că acest copil are un comportament normal și că este provocat”, declară un tată revoltat.
Un elev este agresat la școală de către colegi și profesori. Părinții sunt disperați
„Doamna psiholog a spus: Vă rog frumos să-l faceți șeful clasei să-i creșteți stima de sine”
Mama băiatului dă vina pe sistemul educațional, pe școală care ar încuraja conflictele între elevi. Cadru medical de profesie, mămica spune că micuțul ei ar avea și un diagnostic, sindromul Asperger, o tulburare de spectru autisr.
Femeia susține că a făcut demersuri ca fiul ei să primească profesor de sprijin la clasă și îndreaptă vina către școală. În plus, o învinovățește și pe învățătoare care, din spusele mamei, ar încuraja tensiunile dintre cei mici.
„I-am spus: „doamna, vă rog frumos luați legătura cu doamna psiholog a copilului cu care lucrează. Cu insistențele celor de la primărie a vrut să țină legătura. Și ce credeți? A sunat-o în fața mea și a spus doamna psiholog: „Vă rog frumos să-l faceți șeful clasei să-i creșteți stima de sine”.
Doamna a pus două coloane de magneți, pe fiecare magnet a scris numele fiecărui copil din clasă și copilul meu cu magnetul lui, pus deoparte. Deci toți erau în grup și al meu era deoparte”, declară mama copilului căruia i se aduc acuze.
Conducerea școlii și Inspectoratul Școlar ridică din umeri...
Directoarea școlii, pe de altă parte, a îndemnat reporterii Kanal D care au încercat să obțină un punct de vedere, să ia legătura cu Inspectoratul Școlar al municipiului București. Iar răspunsul venit din partea acestei instituții este la fel de vag.
„Sunt niște pași care trebuie urmați. Revenim la părinte, care părintele trebuie să meargă și să facă ce ține de măsurile care pot fi luate dincolo de gardul școlii”.
Dar realitatea zilelor noastre este că numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale aproape că s-a triplat în ultimii ani. Sunt aproape 50.000 de elevi care acum ar trebui să să primească profesori de sprijin la clasă, dar din păcate și numărul acestora cadre didactice este depășit de numărul elevilor.
Surse foto: pexels.com, pexels.com, pexels.com
Surse articol: stirilekanald.ro