O învățătoare din comuna Răchitoasa, județul Bacău, a numit „handicapat“ un elev cu autism, după ce acesta a avut mai multe ieșiri care au deranjat orele. Dăscălița a adresat cuvinte jignitoare la adresa elevului pe grupul de Whatsapp al părinților, scriind că: „nu pot să răspund de toți handicapații, eu răspund doar de copiii OK, care se integrează”.
„S-a referit la acei handicapaţi! Că nu are grijă de handicapaţi. O credeam foarte apropiată de mine şi de copil. Eu cred că nu a fost nicio problemă faţă de dânsa, din contră, o ajutam cât de cât să-şi poată menţine orele de curs”, a declarat mama băiatului, care participa alături la ore alături de fiul ei, deoarece o comisie de medici a recomandat însoțitor pentru intrarea în colectivitate a acestuia. De aici ar fi pornit și scandalul, care a intrat în atenția ISJ Bacău.
„Prezenţa mamei în sala de clasă nu e benefică, nici pentru copilul propriu, nici pentru ceilalţi. Din senin, s-a supărat pe un copil şi a început să-l alerge, l-a târâit prin curte. Iar mama, prezentă, nu a intervenit absolut deloc. Am alergat eu, auzind din birou ţipetele copilului, şi de acolo a degenerat conflictul. Doamna învăţătoare a încercat să intervină, să medieze conflictul”, a declarat directoarea școlii din Răchitoasa. Imediat după conflict mama copilului ar fi avut o discuție în contradictoriu cu directoarea unității de învățământ și învățătoarea a simțit nevoia să intervină în acest conflict și a trimis mai multe mesaje pe un grup de părinți, unde se afla și mama copilului. Schimbul de replici a degenerat, iar învățătoare i-ar fi interzis mamei să-și mai însoțească fiul la școală.
Atunci mama a decis să depună plângere la ISJ. O anchetă a fost demarată la Liceul Tehnologic Răchitoasa de către ISJ Bacău, după ce pe 23 septembrie au primit două petiții de la rudele (mama și sora) unui copil cu cerințe educaționale speciale, în care se semnala un limbaj neadecvat al unui cadru didactic care predă în învățământul primar la o școală din structura acestei unități de învățământ.
„După analiza celor două petiții, inspectorul școlar general a luat decizia ca o echipă de control, formată din doi inspectori școlari de management instituțional, să se deplaseze imediat la școala respectivă, unde, urmare a unei cercetări parțiale, s-a solicitat unității de învățământ începerea unei cercetări prealabile, prin adresa ISJ Bacău nr. 8403/23.09.2022, a prezumatelor fapte cuprinse în petițiile menționate, conform art. 280 alin. (3¹) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare”, au precizat reprezentanții ISJ Bacău.
Mama elevului cu autism, care are și sindrom hiperkinetic, a confirmat că au existat mici conflicte între fiul ei și alți elevi, dar nu au fost neobișnuite. Și că urmează să depună plângere și la Poliție. Pe de altă parte, conducerea instituției de învățământ declară că au fost multe altercații verbale între mama copilului și învățătoare, dar și cu alți părinți, care s-au plâns că acesta este foarte violent la ore.
Surse foto: istockphotos.com
Surse articol: Observator, Adevarul, Stirile ProTV