Ce se întâmplă însă când bullyingul se manifestă la nivelul cadrelor didactice?
O anchetă Libertatea dezvăluie cazul unei profesoare de la Colegiul Național Iulia Hașdeu.
„Ne făcea țațe și pițipoance. Orice vorbă o interpreta ca fiind o bârfă despre ea. Unor fete le-a sugerat că ar fi curve pentru că erau machiate și aveau unghii cu gel. «Aveți treabă la Marriott?». Așa le întreba. E adevărat că și fetele respective erau mai gălăgioase, dar totuși nu mi se pare potrivit pentru un profesor să spună așa ceva unor eleve de clasa a X-a", povestește o elevă. „Ne spunea la aproape fiecare oră că are multe probleme pe cap și că nu are nevoie de stres și din partea noastră. Vorbea cu noi mai mereu pe un ton ironic. Ne numea «altețe regale» și adăuga apoi că nu avem habar de istorie", mai spune aceeași elevă.
În prezent profesoara Geanina Haită predă istorie liceenilor din Colegiul Național Emil Racoviță din sectorul 2.
„Ultima dată știu că eram în clasă și s-a luat de mine pentru că îmi ridicam pantalonii. Mi-a spus că este o lipsă de respect față de ea, deși eram în pauză. Era deranjată de faptul că i-am adus niște argumente cu privire la diferențele pe care le face între fete și băieți, în sensul că ei sunt tratați mai frumos. Mi-a spus că nu am dreptul să o critic și că mai întâi să mă uit la mine pentru că nu încap în oglindă. Mi-a zis asta de față cu toată clasa", declară una dintre elevele de la Emil Racoviță.
O conversație înregistrată de o elevă a dezvăluit caracterul profesoarei.
Profesoara Haită Geanina: Nu te pune cu... că are mintea odihnită. Ai programare la doctor? La care doctor? Ginecolog?
Ascultă înregistrarea audio și citeşte întreaga ştire: AUDIO: Copii umiliți de o profesoară. „Ești grasă de nu încapi în oglindă". Un caz care arată un fenomen de care ar trebui să ne fie rușine!
Legea bullying-ului
În decembrie 2018 Senatul a votat, în unanimitate, modificarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011, care va defini, preveni şi interzice violența psihologică, adică bullying-ul, în spațiile destinate educației, precum şcolile şi grădiniţele. Legea Educaţiei, defineşte ca violenţa psihologică-bullyingul, care este acţiunea sau seria de acţiuni fizice, verbale, relaţionale si/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârşite cu intenţie, în mod constant şi repetat, care implică un dezechilibru de putere, care are drept consecinţă atingerea demnităţii ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau unui grup de persoane şi vizează aspecte de discriminare şi excludere socială, care pot fi legate de apartenenţa la o anumită rasă, naţionalitate, etnie, religie, categorie socială, sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acţiune sau serie de acţiuni, comportamente ce se desfăşoară în unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale.
Surse: Libertatea