Digitalizarea educației din România, încetinită! Elevi și profesori din 27 de județe nu au dispozitive digitale pentru o educație de calitate
Ministerul Educației nu a furnizat echipamente digitale elevilor și profesorilor, conform unui raport SAR privind digitalizarea în educație, citat de Edupedu. Cel puțin 146.248 elevi și 19.785 profesori din 27 de județe din România nu au primit dispozitive digitale pentru educație online de calitate. Aceștia provin din județele Bacău, Bihor, Bistrița Năsăud, Botoșani, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Covasna, Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman și Vrancea.
„Ministerul Educației nu și-a îndeplinit atribuția de furnizare de echipamente digitale elevilor și profesorilor aflați în nevoie și nici nu a dezvoltat un mecanism prin care actorii implicați în procesul educațional să poată solicita acest tip de facilitate. Inclusiv în județe cu un nivel de trai mai ridicat, nevoia accesului la echipamente digitale persistă – de exemplu, în județul Ilfov, 4400 elevi și 870 profesori nu dispun de echipamente digitale”, arată raportul SAR.
De asemenea, nu toate inspectoratele au răspuns solicitării privind dotările școlilor. Inspectoratul școlar județean (ISJ) Ialomița a precizat că pus la socoteală și cele 14.636 de smartphone-uri ale elevilor și profesorilor, considerându-le device-uri pentru lucrul în educație, conform Edupedu.
Majoritatea achizițiilor de echipamente digitale pentru elevi și cadre didactice au fost realizate în primăvara anului 2020, prin intermediul programului guvernamental „Școala de acasă” (tablete școlare), proiectul ROSE (laptopuri), programul Euro200 (calculatoare), Programul Operațional pentru Competitivitate (POC – tablete, laptopuri, alte dotări).
Vezi AICI raportul „Digitalizarea educației preuniversitare”.
Surse foto: Image by gpointstudio on Freepik
Surse articol: edupedu.ro, romaniacurata.ro