Încă de la apariția primelor cazuri de coronavirus în România autoritățile au hotărât ca închiderea școlilor să fie printre măsurile de prevenire a răspândirii noului virus. Orele s-au mutat pe platformele online, despre care Ministrul Educației a spus în repetate rânduri că funcționează perfect.
Dar ce se întâmplă cu copiii din mediul rural? Aparent, aproximativ 90% din elevii din România au acces la tehnologie, dar nu există statistici referitoare la calitatea actului educational online.
Astfel, în mediul rural școala online desfășurată în condiții optime rămâne o poveste. Există zone unde semnalul la internet este foarte slab și conexiunea se întrerupe frecvent. De asemenea, există problema familiilor numeroase, unde copiii trebuie să împartă un singur telefon pentru a participa la ore; părinții sunt nevoiți să aleagă copilul care își poate continua cursurile, în timp ce restul așteaptă.
Desigur, mai sunt și familiile foarte sărace și fără posibilități, în care școala online nici nu există. Nu au acces la tehnologie sau internet, iar prin închiderea școlilor li s-a tăiat accesul la educație pe perioadă nedeterminată. Acesta este bilanțul sistemului educațional din România după trei luni de izolare!
Surse: recorder.ro.