În vederea obținerii acestei concluzii, cercetători de la „Universitatea Montréal" (Canada) au realizat un studiu în Québec, analizând peste 2000 de copii (fete și băieți), atât la vârsta de 5-6 ani, cât și când au devenit adulți (în intervalul de vârstă 33-35 de ani).
Pentru perioada în care copiii aveau 5-6 ani, s-a apelat la cadrele lor didactice. Acestea au fost rugate să dea informații referitoare la capacitatea de concentrare a copiilor (dacă puteau fi ușor distrași sau nu) și la comportamentele lor agresive (dacă se băteau sau dacă mușcau). Ca să se poată realiza o interpretare mai exactă a rezultatelor, cadrele didactice au completat fișe, cu o scară de la 0 la 3, 0 însemnând lipsa comportamentelor agresive, iar 3 referindu-se la manifestări constante de agresivitate.
Următoarea etapă a studiului a vizat urmărirea evoluției copiilor la maturitate din punct de vedere al câștigărilor salariale pe care le aveau în jurul vârstei de 30 de ani.
După analizarea tuturor rezultatelor, coordonatoarea studiului a afirmat că:
• Lipsa de concentrare, tulburările de atenție și comportamentele care presupuneau derapaje, manifestate în copilărie și la adolescență, afectează performanțele academice și îngreunează drumul spre o carieră de succes
• Atât fetele, cât și băieții, care au fost identificați în copilărie ca având comportamente agresive și alăturându-se unor anturaje periculoase, aveau un câștig mediu, anual, mai redus decât al acelora care nu avuseseră astfel de probleme
• În privința diferențelor salariale între băieți și fete, s-a constatat că fetele aveau pierderi salariale mai mici, în condițiile în care, în general, aveau salarii mai mici decât băieții
• Băieții care, deși au avut tulburări de atenție și de comportament în copilărie, au reușit să aibă meserii ce vizau implicare socială, acordarea de sprijin celorlați, aveau câștiguri salariale anuale mai mari decât fetele care desfășurau activități similare
Surse:
www.anglenews.com, www.dailymail.co.uk, www.scimex.org