Stimulentul pentru nou născuți în 2021
Se fac eforturi semnificative pentru creșterea natalității pe teritoriul României! Motiv pentru care în anul 2017 a intrat în vigoare hotărârea Consiliului General al Municipiului București de a ajută financiar familiile cu domiciliul în București, sau cu viză de flontant, în așa fel încât să beneficieze de un stimulent în valoare de 2.500 de lei pentru fiecare bebeluș născut la o maternitate, de stat sau privată, din Capitală.
Fotografie creată de Wayne Evans, de la Pexels
Ajutorul urmează să fie acordat și în 2021, după cum a precizat primarul Nicușor Dan, într-o conferință de presă organizată în 18 noiembrie 2020. Acesta a mai spus că se vor acorda, în continuare, fonduri pentru vouchere destinate femeile însărcinate și ajutor pentru familiile monoparentale.
„În ciuda situației dificile financiare, am reușit în zona socială să facem fluxul astfel încât să plătim stimulentul pentru copiii și adulții cu dizabilități, pentru nou născuți, pentru femeile însărcinate, pentru familiile monoparentale și pentru prevenirea abandonului școlar. Sunt plățile pe care continuăm să le facem lunar”, a spus Nicușor Dan.
Condiții de acordare
Stimulentul financiar se acordă prin Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, o singură dată, pentru fiecare nou-născut, pe bază de cerere. Pentru a beneficia de stimulentul de inserție pentru nou-născuți și în 2021:
- părinții trebuie să depună actele la cel mult o luna de la nașterea copilului;
- este nevoie că măcar unul dintre părinți să aibă buletin de București, să aibă domiciliul în Capitală sau reședința cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii. Este valabil și atunci când o familie locuiește flotant în București;
- nașterea copilului trebuie înregistrată într-o maternitate din cadrul unităților sanitare, publice sau private, cu paturi de la nivelul municipiului București;
- niciunul dintre părinți să nu aibă datorii față de bugetul local;
- la depunerea dosarului, beneficiarul este obligat să prezinte actul de identitate și certificatul de naștere al copilului, ambele în original. Dosarul cu actele doveditoare este acceptat numai dacă este complet.
Citește și: Bani în plus pentru părinții din România! În ce condiții primesc cei 1500 lei
Acte necesare pentru a beneficia de stimulentul de inserție pentru nou născuți în 2021
Iată ce trebuie să conțină dosarul pentru a beneficia de stimulentul de inserție pentru nou-născuți în 2021, potrivit dgas.ro:
- Cerere tipizată, care se completează la locațiile de depunere sau se descarcă de AICI;
- Declarație de consimțământ, care se completează la locațiile de depunere sau se descarcă de AICI. Acesta trebuie completată de părintele care nu se prezintă la depunere sau în contul căruia nu se virează stimulentul/nu ridică simulentul. Această declarație este necesară pentru prevenirea situațiilor în care unul dintre părinți nu este de acord că celălalt părinte să încaseze/ridice stimulentul;
- Certificatul de naștere al copilului (poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru) sau număr de înregistrare care conține CNP-ul copilului eliberat de Biroul de înregistrare nașteri de la Oficiul de Stare Civilă, în cazul în care nu s–a eliberat certificatul de naștere. Dosarul se completează cu certificatul de naștere al copilului imediat ce este emis de Biroul înregistrări acte de naștere (poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru);
- Biletul de ieșire din spital al nou-născutului sau certificat medical constatator al nașterii emis de către unitatea sanitară (copie);
- Actele de identitate ale părinților, (poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru). Este necesar că solicitantul să aibă domiciliul stabil sau reședința în municipiul București cu cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii (dovadă domiciliului/reședinței pe rază administrativ teritorială a municipiului București de minim 6 luni se face prin anexarea unei fotocopii după cartea de identitate anterior deținută sau prin adeverință privind istoricul de domiciliu eliberată de Direcția de Evidență a Persoanelor de sector); viza de reședință ( poză/scan a originalului – pentru dosarele depuse prin e-mail // original și copie pentru dosarele depuse fizic, la punctele de lucru), dacă este cazul;
- Certificat de atestare fiscală emis de Direcția de Taxe și Impozite Locale de sector pentru solicitantul stimulentului, din care reiese faptul că acesta nu are datorii neeșalonate către bugetul local (în situația în care datoriile către bugetul local au fost eșalonate, este necesar să depuneți documentele doveditoare, respectiv: Decizie/Hotărâre judecătorească de eșalonare etc., grafic, ultima chitanță);
- Extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar. Extrasul de cont se obține de la banca unde este deschis contul, eliberându-se pe loc.
Nu beneficiază de stimulentul financiar persoanele care:
- nu se încadrează în criteriile de eligibilitate stabilite de Metodologia de acordare;
- au depus dosar incomplet sau actele care fac obiectul dosarului nu sunt valabile;
- nu au respectat termenul de depunere a cererii.
Surse: dgas.ro, totuldespremame.ro, facebook.com/watch/NicusorDan.ro
Sursă foto principală: pexels.com
Surse foto: pexels.com