Brandul, logo-ul sau numele inscripționat pe anumite haine sau articole de încălțăminte nu ar trebui să conteze atât de mult. Dar în societatea modernă actuală, îndeosebi rândul copiilor se observă un trend ascendent în ceea ce privește preferința către hainele de firmă.
Și acest trend nu este de azi, de ieri, ci de câteva decenii. Mama unei fetițe de nouă ani mărturisește că încearcă să-i cumpere acesteia haine cât mai scumpe. Motivul? Părinții ei nu și-au permis în copilărie să facă acest lucru pentru ea. Și adesea era ținta glumelor colegilor de clasă.
„Noroc cu aplicațiile pe care se vând haine de firmă la mâna a doua sau la un preț foarte mic”
Mama își amintește și acum cum râdeau copiii de ea atunci când venea cu haine cumpărate de la magazine obișnuite, de prin târguri, haine împrumutate de la verișorii mai mari. Iar pentru fiica ei nu dorește o asemenea soartă.
„Îmi amintesc cât de rușinată m-am simțit în școala generală, atunci când un coleg de clasă m-a întrebat de unde mi-am cumpărat tricoul. Când i-am spus că l-am găsit la reducere într-un magazin obișnuit, a început să râdă de mine. Păi atunci nu existau magazine online sau aplicații unde puteai găsi haine de firmă mai ieftine sau la mâna a doua.
Mama mea și-a dat toată silința să nu fiu cel mai sărăcăcios îmbrăcat copil din clasă, dar din păcate bugetul nu le-a permis părinților mei să-mi cumpere haine moderne și scumpe. Acum îmi doresc ca fiica mea pe nume Vivian să aibă cele mai vogă articole vestimentare.
Dar bineînțeles, trebuie să mi le pot permite. Noroc cu aplicațiile în care se vând haine de firmă la mâna a doua sau la un preț foarte mic. Știu că fiica mea nu are nevoie de un logo pe spatele tricoului, pe adidași sau pe blugi, dar vreau să se simtă încrezătoare în forțele proprii și să nu-i fie rușine să meargă la școală”, mărturisește mama.
„Tendințele în modă sunt din ce în ce mai costisitoare”
Pentru o familie cu un venit obișnuit mediu, este foarte greu să țină pasul cu tendințele în modă. Postările influencerilor pe Tiktok, pe Instagram sau pe alte site-uri de socializare obligă copiii să adopte anumite trenduri deloc ieftine. Iar părinții se văd nevoiți să scoată din buzunar sute de lei doar pentru o pereche de încălțăminte.
Mama din povestea noastră de viață mărturisește că folosește diferite aplicații și apelează la magazine online în care aceste articole vestimentare de firmă sunt vândute la un preț modic. Uneori hainele de firmă fără etichetă se vând și la jumătate de preț, iar cele care au câteva purtări se vând pentru o sumă mai mult decât acceptabilă.
Bineînțeles că unele articole vestimentare, deși sunt descrise ca fiind într-o condiție foarte bună sau abia purtate, în realitate pot avea mici defecte, găurele în țesături pete sau care nu ies la spălare, dar femeia se declară mulțumită.
Totodată mărturisește că în momentul în care aceste articole vestimentare nu îi mai vin fetei, le va vinde la rândul ei pe aceste site-uri sau aplicații pentru a face un ban în plus.
Deși nu haina îl face pe om, de multe ori răutățile copiilor îi determină pe părinți să ia decizii radicale, chiar dacă aceste implică să cheltuie sute de lei pe un singur tricou și să facă gaură în bugetul familiei.
Surse foto: pixabay.com, pexels.com, pexels.com, pexels.com
Surse articol: businessinsider.com