Invingatorul semi maratonului de 21,097 km a fost Emase Peter, cronometrat cu 01:02:05, urmat de catre conationalii sai, Maru David Kwemoi pe locul doi si Shumie Gadisha Birhanu pe locul trei cu 01:02:05, departajarea fiind la mai putin de o secunda. La categoria nationala a semi maratonului, ca si la editia din 2014, Daniel Stefan Lupulescu, s-a clasat pe locul intai cu un timp de 01:11:47.
La proba semi maraton femei categoria internationala, Hyrylainen Anne-Mari, din Finlandia, a castigat primul loc, terminand cursa in 01:15:06. Pe pozitie secunda au sosit romancele Danci Liliana Maria cu timpul 01:18:27, urmata pe locul trei de Dinca Ionela Ecaterina cu timpul 01:19:17.
La Cursa individual 10,5 km, castigatorii au fost romanii Enache Ionut Florin, cu timpul 00:34:04 la masculin, si Moaga Elena cu timpul 00:36:55, la feminin. Cursa Stafeta a fost castigata de echipa Sporterrun din Republica Moldova, cu timpul 01:04:06. Alaturi de alergatorii amatori si profesionisti au luat startul la curse personalitati ale vietii sociale si ale sportului romanesc si din strainatate, alergand pentru una dintre cauzele OPBHM 2015: Virgil Iantu, realizator TV, campioanele olimpice Andreea Raducan, Monica Rosu, Sonia Argint-Ionescu-realizator TV, Amalia Enache-prezentator TV, Alina Chivulescu-actrita, Mircea & Liza, VJs, Adrian Hadean-Masterchef si altii.
Si in acest an,"Volkswagen te fotografiaza" a fost disponibil pentru toti alergatorii cursei 10 km individual WV, care dupa trecerea liniei de sosire, si-au vizualizat gratuit fotografiile din tipul cursei pe site-ul www.bucuresti21km.ro, dupa introducerea numarului de concurs.
Pentru ca OPBHM este mai mult decat o competitie de alergare, este o sarbatoare a Bucurestiului, pe traseu au fost amenajate 22 de puncte in care artisti precum Vizi Imre sau Loredana Ciobotaru (Lori) au incurajat alergatorii. In acest context, am organizat - "ONG Challenge"- o provocare adresata tuturor alergatorilor care au ocazia zilele urmatoare sa voteze online cel mai bine gestionat punct de hidratare si /sau punct de divertisment intalnit pe traseu.In incheierea evenimentului, dupa festivitatile de premiere, a avut loc loc cea de-a doua editie a seriei de concerte caritabile "Rock & Run for Life", sustinut de catre Stefan Stan unul dintre Ambasadorii OPBHM in Piata Constitutiei.
Noutatile competitiei au fost: cresterea cu peste 50% a numarului de alergatori fata de editia anterioara, transmisie live streaming pe site-ul www.bucuresti21km.ro, si pe Facebook - www.facebook.com/bucharest21km.
Au fost oferite 50 de premii in bani, in valoare totala de 20.000 de euro precum si sute de premii in produse oferite de sponsorii si partenerii evenimentului. La cele 22 puncte de hidratare si improspatare s-au consumat 38.500 de litri de apa Izvorul Minunilor, 4.800 de litri de bautura energizanta Isostar si 4 tone de fructe oferite de Mega Image.
Evenimentul a necesitat munca a peste 500 de persoane care au lucrat la Sport Expo intre 16 si 17 mai, pe traseul competitiei cat si in perioada premergatoare evenimentului. Majoritatea au fost voluntari care s-au inscris pe platforma www.voluntarinsport.ro a ABRC, alaturi de arbitrii si antrenorii ai Federatiei Romane de Atletism iar altii au provenit din partea HHC Romania, Hospice Casa Sperantei, Light Into Europe, Little People si United Way - ONG-uri asociate OMV Petrom Bucharest Half Marathon. Au contribuit de asemenea la organizare peste 400 de angajati din institutii si administratie publica:Jandarmeria, Politia Comunitara, Politia Rutiera, Administratia Strazilor, Directia Invatamant din cadrul Primariei Capitalei, ISU, Ministerul de Interne, SMURD.
Companiile care sprijina cea de-a patra editie a Semi Maratonului Bucuresti sunt: OMV Petrom - partenerul oficial care da si numele evenimentului, Volkswagen - sponsor gold si masina oficiala, adidas - sponsor tehnic, Vodafone - partener comunicatii si sponsor semi maraton stafeta, Mega Image - sponsor Cursa Populara, McDonald's-sponsor Cursa Copiilor, Isostar - energizantul oficial, Izvorul Minunilor - apa oficiala, Ursus-berea oficiala, Hotel Athénée Palace Hilton, City Grill-Hanu' Berarilor, Uniqa, World Class, Repower, Global Relocation Services, Media Image.
Partenerii institutionali pentru ambele evenimente sunt Federatia Romana de Atletism, Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerului Tineretului si Sportului, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, AIMS. ONG-urile pentru ale caror cauze au alergat poeste 1000 de participanti sunt: Hope and Homes for Children Romania, HOSPICE Casa Sperantei, Fundatia Olimpica Romana, WWF-Team Panda Romania, Light into Europe, United Way, Viitor Plus, Little People, Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (A.I.T.A.), SOS Infertilitatea, Fundatia Star Storage, Organizatia Suedeza pentru Ajutor Umanitar Individual, Hand 2 Hand, Concordia, Fundatia pentru Dezvoltarea Popoarelor, Fundatia Ajungem Mari. Alti parteneri: Ro Club Marathon, Smart Atletic, Integrated Consulting Group, Quantix Marlketing Consulting.
Evenimentele beneficiaza de promovare radio, tv, print si online cu sprijinul partenerilor media la UTV,TVR, Europa FM, Digi Sport, Digi 24, Itsy Bitsy, National TV, Cartoon Network, Boomerang, Men's Health, Revista Ioana, National Geographic, Cosmopolitan, Femeia, Mami, Gazeta Sporturilor, Ring, Romania Libera, Academia Catavencu, Pipo, Doxi, Terra, In Your Pocket, revista Alerg, revista Casino.
