„Universitatea York” (Marea Britanie) a realizat un studiu din care a reieșit că acei copii cărora adulții le vorbesc zilnic își vor dezvolta mai bine abilitățile cognitive. Pentru a se putea formula concluzii, s-a apelat la un grup de 107 copii (cu vârsta între 2 și 4 ani), cărora le-au fost montate în haine mici dispozitive de înregistrare. Înregistrările urmau să arate interacțiunile copiilor cu părinții sau alți adulți ce aveau grijă de ei acasă. Ele vizau monitorizarea interacțiunilor desfășurate timp de 3 ori pe săptămână, timp de mai mult de 16 ore dintr-o zi.
Părinții copiilor au fost solicitați să se implice în activități diverse alături de copiii lor: desenat, copieri, activități de tipul găsirii perechii potrivite etc..
După analizarea înregistrărilor, s-a constatat faptul că acei copii care erau expuși zi de zi discuțiilor și activităților cu părinții/ alți adulți care aveau grijă de ei aveau șansa să aibă parte de experiențe de învățare diferite. Datorită experiențelor respective, au afirmat specialiștii, copiii vor avea un nivel mai ridicat al dezvoltării cognitive, al inteligenței.
Coordonatoarea studiului a precizat că un copil căruia i se vorbește mult va înregistra progrese mari în ceea ce privește vocabularul (Va utiliza cuvinte mai multe și mai variate decât aceia în familiile cărora nu se vorbește mult) și dezvoltarea de ansamblu (Mediul din familie îl va aduce pe copil în contact cu experiențe variate, din care va învăța multe lucruri).
Specialiștii care au efectuat studiul au analizat și impactul stilului de parenting asupra comportamentului copiilor. În urma ascultării înregistrărilor efectuate, s-a sesizat faptul că aceia care aveau părinți cu un stil de parenting pozitiv (care erau receptivi, care încurajau copiii să se exprime și să exploreze) erau mai puțin supuși riscului de a avea stări de anxietate, de a fi neascultători sau agresivi.
Surse:
www.mid-day.com, www.psychcentral.com, www.york.ac.uk