Pentru artist, formele nerealiste pe care le promova papusa Barbie produsa de Mattel, nu faceau decat sa perpetueze o imagine nesanatoasa asupra fizicului unei femei si sa influenteze negativ perceptia pe care fetitele o aveau despre cum ar trebui sa arate o femeie.
Papusa creata de Mattel, transpusa in realitate are o talie de doar 46 de milimetri, capul mult prea mare, gatul imposibil de lung si o circumferinta a gleznelor ce nu i-ar putea sustine propria greutate.
Lamm a pornit o campanie de strangere de fonduri pentru a putea incepe productia papusii Barbie cu proportii normale, campania fiind un succes cu precomenzi ce se ridica la valoarea de 500,000 de dolari.
"Lammily nu este doar o papusa cu proportii obisnuite, ea este o papusa amuzanta, ce se intampla sa aiba proportii obisnuite. Am petrecut foarte mult timp cu cercetarea pentru a crea o papusa care sa atraga copiii. Totul, de la ambalaj, la accesorii si la viitoarele campanii de promovare au fost gandite sa le fie pe plac copiilor.", a mentionat Nickolay pentru Huffington Post.
Nesigur de cum vor reactiona copiii cand vor vedea neobisnuita papusa, Nickolay a demarat un mic experiment, in care le-a prezentat copiilor papusa. Experimentul a avut loc intr-o scoala de provincie din Statele Unite.
Micutii care au participat la experiment au fost de acord ca papusa are un look familiar, cu una dintre fetite afirmand ca " papusa seamana cu matusa ei Katie" si alta observand ca "papusa ar putea sa dea o mana de ajutor daca cineva ar fi in pericol."
Pusi sa aleaga intre o Barbie consacrata si o papusa produsa de Nickolay, copiii au ales-o pe cea din urma. Micutii i-au atribuit papusii o serie de meserii ancorate in realitate, precum medic sau profesoara, in disconcordanta cu imaginea de glamour si lux pe care o promoveaza vechea Barbie.
Reactiile pozitive primite de la copii l-au incurajat pe Nickolay, asa ca in curand vom avea pe rafturi o Barbie cat se poate de "normala", cu acnee si vergeturi, cu un look realist si cu proportii normale pentru o femeie.
Surse: huffingtonpost.co.uk, goodhousekeeping.com, kidspot.com.au