Cadrele didactice cer Ministerului să nu facă nicio schimbare în acest sens, momentan, ca urmare a faptului că nu va face decât să producă reacții negative și consecințe serioase. Sportul, muzica, desenul și religia sunt deja materii la care elevii nu prezintă un grad ridicat de interes, afirmă cadrele didactice, motiv pentru care un sistem de evaluare cu note motivează participarea la ore. Calificativele nu vor face altceva în afară de a-i determina să nu mai frecventeze orele de curs și să își piardă cu totul interesul.
Laurenţiu Oprea, inspector şcolar Bucureşti: „Părinţii si elevii vor avea mentalitatea de a trata materiile ca o Cenuşăreasă şi participarea la lecţie nu va mai fi la fel de consistentă ca în acest moment."
Liana Drăghici, profesoară de sport: „Dacă ar fi un simplu calificativ, nu o să îi mai intereseze. Lecţiile ar fi mai slabe, nu am mai avea copii, dacă ne gândim la sănătatea lor, care oricum e precară, vă daţi seama unde am ajunge.”
Ecaterina Andronescu afirmă faptul că momentan, aceasta se află strict la nivelul de propunere pentru guvern.
O altă propunere a ministrului Educației este eliminarea orelor de dirigenție și înlocuirea acestora cu ore de consiliere profesională ținute de persoane calificate în acest sens. Esența acestui proiect constă în scoaterea în evidență a abilităților și competențelor deținute de elevi, pe diferite discipline.
Modificarea a fost gândită pentru ciclul secundar inferior, care începe de la vârsta de 12 ani (elevii claselor a șaptea, a opta și a noua).
Deși specialiștii consideră că ideea este foarte bună, va fi dificil de pus în practică în România, ca urmare a faptului că există un număr redus de consilieri. În momentul de față numărul este de 1.300 elevi/consilier, în vreme ce legea cere un număr de 800 elevi/consilier.
Surse: digi24.ro, observator.tv, bzi.ro, ziuanews.ro