În acest moment sunt peste 6 milioane de U-Reporteri în 50 de țări din întreaga lume, iar comunitatea este în continuă creștere.
"Cred foarte mult în abilitatea copiilor de a-și exprima opiniile și de a contribui la discuții și dezbateri cu privire la subiecte ce îi privesc și mă bucur că U-Report le oferă ocazia de a face asta. Adolescenții petrec foarte mult timp online, iar prin intermediul U-Report, eivor fi consultați prin scurte sondaje, vor avea acces la rezultatele acestora, precum și la informații utile", a spus Andrei Tiberiu Maria - Smiley, Ambasador Național pentru UNICEF în România.
Pentru UNICEF în România, creșterea și consolidarea participării copiilor reprezintă o prioritate atât în cadrul programelor create și implementate, cât și în dialogul cu principalii decidenți politici și cu alți parteneri. Prin intermediul platformei U-Report, copii și tinerii își pot face auzită părerea despre subiecte și probleme care îi preocupă.
"Chiar dacă adulții au puterea de decizie cu privire la multe aspecte ce țin de viitorul nostru, vrem să participăm la construirea societății pe care, la rândul nostru, o vom conduce! Vrem să fim consultați cu privire la orice politică publică, astfel încât și noi să influențăm felul în care va funcționa lumea, iar U-Report este un instrument perfect pentru acest lucru.", a spus Tasnim Chazli, Vicepreședinte al Consiliului Național al Elevilor din România.
Înregistrarea, mesajele și sondajele U-Report sunt trimise prin mesaje directe, prin Facebook Messenger. Informațiile despre copiii și tineriii înregistrați ca U-Reporteri sunt anonime. Răspunsurile obținute sunt vizibile în timp real pe site-ul U-Report: https://romania.ureport.in, iar acest lucru permite ca oricine să poată accesa detalii generale despre comunitatea de U-Reporteri și despre părerile lor. Rezultatele sunt grupate după vârstă, gen și regiune și sunt utilizate pentru a crește gradul de conștientizare a cetățenilor cu privire la părerile copiilor și tinerilor, problemele și soluțiile propuse de aceștia.
În același timp, U-Reporterii primesc mesaje și informații despre importanța participării lor, află care sunt rezultatele sondajelor, modul în care informațiile au fost folosite, felul în care vocile lor au ajuns la factorii de decizie și care au fost rezultatele contribuției lor.