Corectorii au rămas stupefiați în timp ce își aruncau ochii peste lucrările elevilor. Lăsând la o parte părțile de gramatică total incoerente, se pare că elevii au reușit să își pună imaginația la contribuție și să dea naștere unor perle de toată frumusețea:
Un elev scrie despre faptul că "Arghezi îi zice fiului său că îi lasă testament tot ce are la grămadă: cărţi, vite, străbuni şi urmaşi", iar profesoara care a corectat lucrarea afirmă faptul că "elevul crede că a rezolvat într-o frază poezia Testament".
Iar altul, referindu-se tot la Arghezi a scris „Poietul lasă moștenire urmașilor o grămadă de poiezii mizerabile".
"Bacovia descrie o lume cu sicrie multe şi flori la cap şi la picioarele morţilor", scrie un alt elev. Se pare că simbolismul ese cu adevărat dificil și pesimismul bacovian a cuprins în totalitate elevii.
"Cuvintele potrivite vin de la ţară, că ţăranii îşi îndeamnă vitele cu ele la muncă, iar apoi autorul le pune în poezii", este convins un alt elev.„Autorul se numește Maior. Pentru că a devenit cunoscut s-a denumit Mariorescu. Am uitat mai cum".
„Oratorul apărea plutind și îmbrăcat în mare fel. Prietenul lui dădea din picioare când trebuia să termine".
"Scăpai de rușine" înseamnă că a urinat pe el".
Din păcate situația este de natură comico-tragică. Limba română se degradează de la an la an în rândul generațiilor tinere, iar profesorii suferă o dezamăgire profundă. Și vocabularul le-a dat de furcă tinerilor: cuvintele dogmă, prelegere, conferenţiar sau orator au devenit problematice pentru aceștia. Astăzi elevii trec din nou prin focul examenelor cu proba la matematică sau la istorie. Iar joi va fi ultima proba, la alegere.
Surse: stirileprotv.ro, libertatea.ro, observator.ro