Proiectul de ordonanță de urgență prevede ca operatorii de telefonie mobilă să furnizeze servicii pe cartelele PrePay numai după ce colectează date personale ale posesorilor cartelelor. Datele vor fi puse la dispoziția autorităților doar dacă se sună la 112.
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a precizat că noul proiect de ordonanță de urgență a plecat de la modificarea și completarea ordonanţei de urgenţă nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi a OUG 111/2001 privind comunicaţiile electronice.
Motivul pentru care s-a ajuns la crearea proiectului ordonanței de urgență menționat este, conform lui Raed Arafat, legat de faptul că, în urma unei analize a STS pe primele 6 luni ale anului, s-a ajuns la următoarele concluzii: din cele 47, 70% apeluri non-urgente, 52, 86% dintre ele au fost abuzive, 81% dintre cele abuzive fiind realizate de pe telefoane cu cartelă PrePay.
Conform proiectului de ordonanță de urgență, după articolul 51 se va introduce un articol nou. Astfel, articolul 511 menționează că: „Furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, se realizează, în conformitate cu prevederile prezentului capitol, numai după ce furnizorul a colectat, prin intermediul unui formular în format fizic sau electronic, datele de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM, astfel cum sunt prevăzute la art. 4 alin.(1) pct.55”.
Surse:
www.activenews.ro,www.digi24.ro, www.mediafax.ro
Surse poze: www.pexels.com