1. "Captureaza steagul"
Va fi nevoie de prezenta a cel putin 6 jucatori, de doua stegulete si de un spatiu exterior larg (preferabil o curte).
Participantii vor fi impartiti in doua echipe, una care se va aseza pe terenul din fata si cealalta se va aseza in spate. Ambele vor primi cate un steag. Vor avea la dispozitie o anumita limita de timp (de exemplu, 5 minute) pentru a-si ascunde steagul pe terenul lor, fara a fi vazuti de ceilalti. Odata ce l-au ascuns, vor anunta cealalta echipa. Dupa aceea, "misiunea" lor va fi sa "captureze" steagul oponentilor, fara a fi insa prinsi cand se afla pe terenul advers.
In cazul in care cineva este prins, va ajunge la "inchisoare" si va putea fi eliberat de un coleg de echipa.
Va castiga echipa ce va captura prima steagul rivalilor.
2. "Cursa cu popcorn"
Este un joc amuzant, la care pot lua parte 4 pana la 8 copii.
Mai intai, va trebui sa gauresti doua pahare de plastic. Securizeaza gaurile cu putina banda adeziva. Aceste pahare vor fi atasate (cu ajutorul unui "zgarci") de picioarele participantilor.
Formeaza doua echipe. Fiecare va primi cate un sac plin cu popcorn si cate o cutie de carton.
Primul jucator va trebui sa-si umple paharul cu popcorn din sacul pozitionat la o linie de start. Dupa aceea, va varsa popcornul in cutia sa de la linia de sosire, ajutandu-se doar de picioare. Se va intoarce inapoi la echipa sa. Cand ajunge la ea, va porni in cursa urmatorul jucator. Toti membrii echipelor vor proceda la fel.
Cursa va continua pana cand unul dintre sacii echipelor se va goli. Va fi invingatoare echipa in a carei cutie se afla cea mai mare cantitate de popcorn.
3."Aruncam la tinta cu discul"
Iata un joc foarte simplu, adecvat unei petreceri aniversare organizate in aer liber. In plus, nu veti avea nevoie decat de o perdea de dus si de discuri de plastic.
Initial, va trebui sa divizezi suprafata perdelei de dus in niste patrate, create cu ajutorul benzii adezive. Acestea le vor fi distribuite fiecarei echipe. Pentru a nu se crea confuzie, patratele fiecarei echipe ar trebui sa aiba culori diferite.
Participantii vor sta la o linie de start. Fiecare va trebui sa ia cate un disc de plastic si sa arunce in patratele echipei sale. Cel ce va arunca in afara perdelei va putea sa mai incerce o data. Va castiga cine isi va tinti cele mai multe patrate.
4. "Plimbarea carnatilor"
De fapt, "carnatii" sunt baloanele cu forma alungita, atat de indragite la petreceri.
Pentru acest joc este necesar un grup mare de participanti, astfel incat sa se formeze echipe de cate 4. Scopul jocului este ca toti membrii echipelor este sa reuseasca sa-si treaca, de la unul la altul, un balon alungit, folosindu-si numai genunchii. Utilizarea mainilor este interzisa.
In cazul in care un balon se sparge sau este scapat, echipa respectiva primeste unul nou. Echipa ce reuseste sa deplaseze cele mai multe baloane va castiga.
5."Indemanare cu... o banana!"
Se vor alcatui doua echipe. Participantii vor fi aliniati, fiecare avand legata de talie o sfoara, de care atarna o banana, ce este pe punctul de a atinge pamantul.
Cand se va da startul cu ajutorul unui fluier, primii doi jucatori (din fiecare echipa) vor incerca sa loveasca o minge de ping-pong cu ajutorul bananei, pana la o linie de "finish". Regula este sa nu-si foloseasca deloc mainile.
Primii ajunsi la linia de sosire sunt castigatori.
6. "Ne jucam cu pana naravasa"
Pregatiti urmatoarele materiale: o pana (din cele ce se folosesc pentru lucru manual), o fata de masa/ orice bucata de material de forma rotunda, un casetofon.
Copiii se vor aseza pe jos, cu picioarele incrucisate si vor incerca sa tina fata de masa/ bucata de material cat mai bine intinsa. Pe aceasta se va pune o pana.
Cand se va da drumul la muzica, vor incepe sa miste fata de masa/ materialul, sufland totodata in pana. Conditia este ca pana sa fie mentinuta cat mai mult in aer, fara a atinge niciun participant. Daca pana atinge pe cineva cand muzica se opreste, acela va primi o litera de "pedeapsa".
Jocul va continua pana cand pana se va atinge de atatea ori de un copil, incat acesta va primi suficiente litere pentru a forma un cuvant.
7."Mania sosetelor"
Jucatorii se vor aseza pe jos, avand intre ei o gramada de sosete. Se vor intrece pentru a vedea cine isi poate pune cele mai multe soseste in interval de un minut.
Pentru a complica jocul, participantii pot fi legati la ochi. Sosetele se numara dupa un minut si apoi se va lansa o noua runda a intrecerii. Dupa aceasta se vor stabili castigatorii.
8."Gaseste-ti partenerul"
Acest joc este numai bun pentru a se "sparge gheata" la debutul petrecerii, mai ales cand sunt asteptati mai multi oaspeti necunoscuti.
Tot ce va trebuie sunt niste bucatele de hartie, pe care s-a scris numele invitatilor deja cunoscuti si niste bolduri.
De asemenea, mai pregateste niste hartii pe care sa notezi numele unor personaje celebre, cum ar fi: Micky si Minnie Mouse, Batman si Robin, Charlie Brown si Snoopy etc. .Cand sosesc primii invitati, prinde-le pe spate hartiile cu numele acestor personaje.
La un semnal, noii veniti se vor amesteca printre ceilalti, raspunzand la intrebari despre ei, dar folosind numai "da" si "nu". In acest timp, pe masura ce invitatii deja cunoscuti incearca sa ghiceasca cine sunt, ei vor trebui sa-si caute un posibil partener.
9. "Nodurile din jungla"
Participantii se vor aseza intr-un cerc. Pentru a incepe, fiecare isi va intinde mana dreapta si va incerca sa o prinda pe a urmatorului. Dupa aceea, se va proceda la fel si pentru mana stanga.
Obiectivul jocului este sa se realizeze cat mai multe "noduri puternice", din pozitii diferite (de exemplu, prin rasucire, alaturare etc.), care sa nu poata fi "desfacute" cu usurinta.
10."Prinde coada magarului"
Desenati sau pictati partea din spate a unui magar fara coada, folosindu-va de o bucata mare de carton. Dupa aceea, desenati si un "X" in locul unde ar trebui sa fie coada si pregatiti una tot din carton sau folositi un tac (nu prea lung) pe post de coada.
Fiecare participant va fi legat la ochi, invartit apoi de 3 ori si condus catre "magar". "Misiunea" va fi sa se ataseze "coada" in locul marcat cu "X". Cel care va reusi sa aseze "coada" cel mai aproape de acest punct va fi invingator.
Surse:
http://www.activityvillage.co.uk/feather
http://www.activityvillage.co.uk/find-your-partner
http://www.activityvillage.co.uk/sausages
http://www.beau-coup.com/kids-birthday-party-games.htm
http://www.bhg.com/partt/birthday/party-games/fun-outdoor-games-for-kids/
http://www.coolest-kid-birthday-parties.com/outdoor-kid-games.html
http://www.kidspot.com.au/kids-activities-and-games/Party-games+7/Capture-the-flag+192.htm
http://www.kidspot.com.au/birthdayparties/Games-and-activities-Indoor-party-games-Jungle-knots+11395+615+sponsor-activity.htm
http://www.netmums.com/parties/party-games
Surse poze:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/
http://media-cache-ak0.pinimg.com/
http://www.kidscraftbox.co.uk/