”Cineva trebuia să coordoneze, nu este suficient să emiți un ordin sau un ghid”
Profesorul Rafila atrage atenția Ministerului Educației și corpului de coordonare al începutului de an școlar, susținând că nu este suficient să se emită un ordin sau un ghid.
”Dacă autoritățile locale sau cei care conduc școlile sunt responsabili în ceea ce privește organizarea efectivă a activității, cred că toate aceste lucruri, toate aceste întrebări care nu au încă răspuns trebuiau să aibă răspuns și cineva trebuia să organizeze, să coordoneze acest lucru. Dumneavoastră cine credeți că ar fi trebuit să coordoneze și să integreze toate aceste lucruri? Pentru că eu nu cred că este suficient că din când în când să emiți câte un ordin sau să eliberezi câte un ghid”, a subliniat profesorul Alexandru Rafila, într-un interviu pentru Digi24.
”Există foarte multă confuzie din cauza lipsei de coordonare și de informare”
De asemenea, profesorul este de părere că există foarte multă confuzie în rândul părinților și dascălilor din cauza lipsei de coordonare și de informare.
„Cred că toată această perioadă în care există foarte multă confuzie suferă din cauza lipsei de coordonare și lipsei de informare. Cred că ar fi multe puncte de câștigat de către Ministerul Educației dacă ar avea, măcar acum, în ceasul al 12-lea, o gândire, o strategie care să favorizeze aplicarea acestor măsuri benevol, să înțeleagă și părinții, și copiii cât de important este să le respecte”, a explicat președintele Societății Române de Microbiologie.
Prof. Alexandru Rafila despre aplicarea celor trei scenarii
Totodată, Rafila a vorbit despre aplicarea celor trei scenarii și a comentat o declarație a Ministrului Educației, Monica Anisie, care a spus că autoritățile locale nu trebuie să aștepte decizii ”de la centru”.
”Haideți să vedem totuși de ce aplicăm un anumit scenariu și cum aplicăm un anumit scenariu ținând cont de profilul școlii. Pentru că dacă spunem lucrul ăsta, că noi suntem flexibili și până la urmă unitatea de învățământ, împreună cu Inspectoratul, împreună cu DSP, ia decizia cum trebuie să funcționeze școala, atunci lucrul ăsta ar trebui să se și întâmple în realitate. Această flexibilitate trebuia explicată și trebuia explicată tuturor ierarhiilor - trebuia să cunoască DSP-ul, Inspectoratul Școlar și în final unitatea de învățământ care sunt elementele de flexibilitate care permit adaptarea”, a explicat Rafila.
Lunile noiembrie și decembrie vor fi critice
În contextul reînceperii școlii, redeschiderii restaurantelor și întoarcerii românilor din concedii, prof. Alexandru Rafila spune că este îngrijorat în ceea ce privește creșterea numărului de cazuri de COVID-19 în lunile următoare.
„Îngrijorarea mare este pentru lunile noiembrie - decembrie în ceea ce privește creșterea numărului de cazuri. Vă dau un exemplu: Franța are 7.000 de cazuri noi pe zi, proporțional are mai multe decât România. Noi suntem la o incidență cumulată de 85 de cazuri la sută de mii de locuitori, Franța are 130 de cazuri, Spania are 240. Nu mai observăm aceleași probleme care erau în primăvară. Mortalitatea e mult mai mică, din nefericire noi suntem pe primul loc la mortalitate”, a explicat acesta.
Profesorul a mai declarat că singura lui speranță este ca virulența acestui microorganism să scadă în timp și, chiar dacă va produce infecții, să producă infecții în general ușoare.
Surse: Digi24, Mediafax
Surse foto: istockphoto.com