În 2018, UNICEF a oferit bunuri și servicii în valoare de 3,486 de miliarde de dolari pentru a îmbunătăți viețile copiilor din 150 de țări.
Vaccinurile, hainele, medicamentele, kiturile educaționale și manualele școlare sunt unele dintre bunurile și serviciile care i-au ajutat pe copii să lupte împotriva bolilor, să învețe și să crească, mai ales în țările afectate de urgențe și conflicte.
În 2018, UNICEF a ajutat copiii prin:
• achiziționarea a 2,36 de miliarde de doze de vaccinuri pentru a lupta împotriva unor boli ca rujeola, difteria, tetanos și HPV, ajungând la aproximativ jumătate din copiii planetei;
• asigurarea accesului la apă potabilă pentru copii prin achiziționarea a 1,26 de miliarde de tablete pentru purificarea apei și plicuri pentru clorinare/floculare;
• protejarea copiilor împotriva bolilor transmise de țânțari prin folosirea a 13,3 milioane de plase de țânțari pentru pat;
• tratarea copiilor care suferă de malnutriție prin asigurarea a 47.760 tone de alimente terapeutice gata de consum;
• susținerea copiilor pentru a reveni în sălile de clasă, oferind 4,5 milioane de ghiozdane și 84.000 de kituri educaționale.
"Fiecare copil este unic și așa sunt și nevoile sale," a spus Etleva Kadilli, Director al Diviziei de Aprovizionare din Copenhaga. "Achiziționarea de articole pentru copii nu este atât de simplă precum cumpărarea produselor de la raft. Aceasta presupune colaborarea cu diverși parteneri pentru a ne asigura că în diferite țări și zone, copiii primesc ceea ce le trebuie pentru a trăi, pentru a le îmbunătăți viața și pentru a fi sănătoși și în siguranță."
Pentru că situațiile din diferite țări devin din ce în ce mai complicate, mai ales în timpul urgențelor, capacitatea de adaptare și de a face lucrurile diferit poate contribui la maximizarea impactului pentru copii și familiile lor.
Împreună cu o rețea globală de parteneri, UNICEF dezvoltă produse și abordări noi pentru a răspunde nevoilor grupurilor din zone greu accesibile. Acest proces nu se limitează la inovații în ceea ce privește produsele, ci include și colaborarea cu partenerii, mai ales cu mediul de afaceri, pentru a face produsele pentru copii mai accesibile și convenabile financiar, sigure și sustenabile.
Spre exemplu:
• Pentru a-i ajuta pe copii să își revină în urma malnutriției, UNICEF a achiziționat65% dintre alimentele terapeutice gata de consum de la producători localizați în sau în apropierea țărilor cu cele mai mari nevoi, un procentaj record. Acest demers nu doar a susținut economiile locale, ci a condus și la un transport mai eficient și la reducerea amprentei de carbon.
• În RepublicaArabă Siriană, în ciuda conflictului, UNICEF lucrează cu întreprinderile locale care continuă să își deruleze activitatea pentru a oferi kituri igienice și de educație, precum și haine călduroase, ajutând astfel UNICEF să îi aprovizioneze rapid pe copii.
• În Nigeria, UNICEF a inițiat o Consultare Regională a Industriei Sanitare pentru a încuraja colaborarea transfrontalieră cu Ghana și Coasta de Fildeș și pentru a identifica metode de îmbunătățire a disponibilității toaletelor accesibile și serviciilor sanitare pentru familii.
"Susținerea primită din partea guvernelor, a mediului de afaceri,a donatorilor și a partenerilor noștri în teren a fost esențială întrucât ne-a permis să ajungem la milioane de copii cât s-a putut de repede", a adăugat Kadilli. "Rămân totuși în continuare nevoi majore de acoperit. Finanțarea sustenabilă pe termen lung trebuie să rămână o prioritate pentru noi, pentru a răspunde nevoilor copiilor în situații din ce în ce mai complexe."