De câteva săptămâni pe TikTok se dau adevărate „lupte” între mileniali și generația Z, cei din urmă considerând multe dintre semnele cheie ale culturii milenare demodate!
Blugii skinny nu mai sunt la modă
După ani de zile de supremație, blugii skinny se pare că nu mai sunt la modă, în viziunea Generației Z. În locul lor, în garderobă, ar trebui să își facă loc jeanșii cât mai largi, care să ofere impresia unui look ceva mai relaxat. Din ianuarie 2021 au fost peste 274.000 de video-uri pe TikTok cu hashtag-ul #noskinnyjeans, în care adolescenții din ziua de azi încearcă să explice de ce blugii skinny trebuie să dispară din peisajul modei.
Verdictul generației Z pentru blugii mulați, de care tot ezităm să ne despindem? „Puneți-i pe foc!” sau ”Tăiați-i și faceți altceva din ei”.
@momohkd Skinny jeans just aren’t for me but to each their own. #momostyleme #fashion #TodayILearned #skinnyjeans #diy
♬ Brace Yourself - zenorachi
Fără cărare laterală, milenialilor!
De ani de zile hairstyliștii ne spun că o cărare laterală avantajează perfect o față rotundă sau una pătrată. Ei bine, se pare că Generația Z este de altă părere. Pentru ei nu pare să fie ceva mai demodat decât cărarea pe o parte și spun că nu cred că există vreo persoană care să arate mai bine cu cărarea laterală decât cu o cărare pe mijloc.
@speedforcecosplay #stitch with @blushliz I'm 24 but apparently I'm 100 ????#middlepart #millennial #genz #adulting #GEICOLipSync #emophase #30plusontiktok #oldface #hair
♬ middle parts are back apparently - Speedforcecosplay
Sincer, dacă stăm bine să ne gândim, cărarea pe mijloc nu pare o idee atât de rea, mai ales dacă ne amintim de coafura iconică a actriței Farrah Fawcett.
Foloseșți emoji-ul „râd cu lacrimi”? Ești puțin cam bătrân!
Ultimul, dar nu cel din urmă element considerat învechit potrivit generației Z este emoji-ul „râd cu lacrimi”. Știi tu, acela pe care îl folosim în loc de „=))” și „:))”, două emoticoane și mai învechite în viziunea adolescenților de azi. Cineva de pe vremea Yahoo! Messenger pe aici?
Bine, dar cum să ne mai exprimăm amuzamentul în mediul online dacă nu prin emoji-ul „râd cu lacrimi”? Ei bine, TikTokerii spun că poți transmite că mori de ras prin emoji-ul craniu sau, dacă vrei neapărat să reiasă că ți-au dat lacrimile de la atâta ras, poți folosi emoji-ul care plânge.
@maijakarppinen Millennial to Gen Z???? #millennial #genz #millennialsoftiktok #girls
♬ Everywhere - Michelle Branch
Generația Z: caracteristici
Generația Z, sau Gen Z pe scurt, cuprinde persoanele născute în perioada 1996-2010. Este cohorta demografică ce se succede milenialilor (sau Generației Y) și precede Generația Alpha. Această generație este într-o creștere accelerată și se preconizează că în curând, numărul membrilor Gen Z îl va depăși pe cel al Baby Boomers (născuți după al doilea război mondial) și Millennals (născuți între începutul anilor 80 și mijlocul anilor 90).
Majoritatea membrilor Generației Z au folosit tehnologia digitală de la o vârstă fragedă și sunt familiarizați cu internetul și cu social media, dar nu sunt neapărat alfabetizați digital. Practic Generația Z a crescut cu iPad-urile în mână, nu își imaginează viață fără un smartphone și au avea abilitatea de a transfera un gând în mediul online în decurs de câteva secunde!
Generația Z a fost caracterizată în mass-media și că fiind anxioasă și deprimată. Unii specialiști sunt de părere că aceste efecte au drept cauză timpul acordat rețelelor de socializare, smartphone-urilor, pandemiei coronavirus și recesiunii provocate de această.
- Surse: TikTok, uk.style.yahoo.com, theguardian.com, glamour.com, wikipedia.org
- Sursă foto principală: freepik.com
Surse foto: freepik.com