Nu va mai colabora cu o școală după ce le-a furnizat elevilor materiale cu conținut nepotrivit
Devenind cunoscută după ce a realizat materiale precum „Să-i învățăm pe elevii de clasa întâi cum să se atingă singuri” sau „Să nu le spunem părinților că îi învățăm pe copiii lor de liceu despre pornografie”, Justine Ang Fonte a intrat în atenția părinților de la școala privată „Dalton” (din Manhattan, New York, SUA) după ce s-a descoperit că îi învăța pe copiii din clasele primare (mai ales din clasele întâi și a doua) despre cum să se atingă singuri.
Inițial, un reprezentant al școlii „Dalton” i-a luat apărarea educatoarei. Conform „Red State”, conducerea școlii a subliniat faptul că „Dalton nu a promovat niciodată un asemenea curriculum, așa cum s-a sugerat. Cursurile noastre de sănătate îi învață pe elevi despre aspectele pozitive ce țin de corp, despre consens, despre limitele ce trebuie stabilite cu prietenii și cu alte persoane. Unui număr mic de părinți care au interpretat greșit lecțiile toamna aceasta și care și-au exprimat îngrijorările li s-a îngăduit să participe la prezentări... ”
Furia părinților a fost declanșată și după ce elevii au vizionat videoclipuri de animație în care personajele vorbeau despre părțile lor intime. Seria de animație se numește „AMAZE” și a fost creată printr-un parteneriat dintre ONG-ul „Advocates for Youth” și organizațiile „Answer” și „Youth Tech Health”.
La finalul săptămânii trecute, conducerea școlii „Dalton” i-a informat pe părinți că din următorul an școlar educatoarea Justin Ang Fonte nu va mai fi în școală. În email-ul trimis se preciza că: „Pe parcursul perioadei în care a stat la Dalton, Justine Ang Fonte s-a implicat în realizarea unui program „De Sănătate și Wellness” exemplar...și-a anunțat intenția de a părăsi Dalton pentru a se concentra asupra muncii ei ca Educator Independent pe teme de Sănătate.”
A predat „noțiuni de pornografie” la „Columbia Grammar& Prep School”
Educatoarea Justine Ang Fonte, care a fost concediată de la școala privată „Dalton”, a organizat luna trecută un workshop de o zi în cadrul „Columbia Grammar& Prep School”. Inițial se anunțase că va fi vorba de un workshop legat de contraceptive, dar s-a aflat că acesta se intitula „Noțiuni de pornografie: Concentrare asupra direcțiilor din pornografie.” La acesta au participat 120 de fete și băieți, în cadrul căruia au fost atinse probleme precum: „cele trei vulnerabilități masculine”, statistici legate de satisfacția care ținea de activitatea sexuală, dezvăluirea unor fotografii ale unor femei aproape dezbrăcate pentru a se vedea diferența dintre artă și pornografie.
Sursă poză: captură youtube.com
După ce au fost vizionate slide-urile din prezentarea lui Justine Ang Fonte (Director de Sănătate și Stare de Bine în cadrul școlii „Dalton”), părinții s-au sesizat după ce elevii au auzit termeni care țineau de viața intimă, precum „incest”, „consens mutual”, „aproape legal” etc.. Potrivit „New York Post”, o mamă a declarat, sub protecția anonimatului că: „Majoritatea părinților simt același lucru ca mine, suntem incredibil de frustrați față de ceea ce s-a întâmplat. Niciunul dintre părinți nu a știut că asta fusese în plan. Pur și simplu am fost șocați. Ne întrebăm ce altceva ar mai urma să se întâmple în școală.”
Alt părinte a precizat: „Este revoltător că școala introduce pornografia la clasă și începe să îndoctrineze copiii. Scopul acestui demers este să le facă rău familiilor. De ce școala face o prioritate din pornografie în loc să se pună pe primul plan fizica, arta, literatura sau poezia?”
După workshop-ul ținut, părinții au cerut să vadă și ei ceea ce le-a fost prezentat copiilor, dar au fost refuzați. Conform sursei citate, o mamă a afirmat: „Nu am înțeles care a fost mesajul sau tema. Îmi amintesc de faptul că le-au fost arătate imagini cu ceea ce ar trebui să fie considerat pornografie și ceea ce ar trebui să fie considerat drept aspect pozitiv al trupului, dar nu mă ajută cu nimic.”
La scurt timp de la publicarea acestei situații în „New York Post”, directorul școlii, Dr. William M.Donohue, le-a trimis părinților un email prin care a încercat să aplaneze conflictul. Din ziarul menționat s-a aflat că în email s-au scris următoarele: „Conținutul și tonul prezentării nu reprezintă filozofia noastră, care este educarea elevilor într-o modalitate care să le stimuleze dezvoltarea personală și starea de bine, dar și care să arate respectul pe care îi avem pentru ei. A fost un ghinion faptul că nu ne-am informat în avans de la speaker cu privire la prezentare...Îmi cer scuze. Pe viitor sigur vom avea de învățat din această experiență.”
Atitudinea conducerii școlii nu i-a mulțumit însă pe părinți. De pildă, o mamă a ținut să vină cu această precizare: „Nu este vorba despre o singură clasă. Este vorba de direcția de ansamblu spre care se îndreaptă școala.”
Educatoarea care ar fi fost concediată de la „Dalton” nu a avut nicio reacție la acuzațiile primite în niciuna dintre situații, iar directorul școlii „Columbia Grammar& Prep School” a refuzat să stea de vorbă cu „New York Post.”
Surse: dailymail.co.uk, foxnews.com, nypost.com, redstate.com
Sursă poză principală: istockphoto.com
Surse foto: istockphoto.com, youtube.com