Cum va arăta bullying-ul în școli din septembrie? Normele care vor defini viitorul emoțional al copiilor noștri

Cum va arăta bullying-ul în școli din septembrie? Normele care vor defini viitorul emoțional al copiilor noștri

Irina Olteanu - Redactor Senior

Bullying-ul reprezintă o problemă ce poate cauza probleme grave în dezvoltarea copiilor, care au nevoie de un climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ. Iată că au fost aprobate normele metodologice pentru aplicarea legii ce combate bullying-ul, le poți citi în continuare.

Normele metodologice pentru combaterea bullying-ului în școli

Ministerul Educației și Cercetării, alături de specialiși cooptați în grupul de lucru de profil au elaborat normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.221/2109 prin care este prevenit și combătut bullying-ul în spațiile destinate învățământului. Acestea au fost aprobate prin ordin de ministru și au fost publicate în Monitorul Oficial din 10 iunie 2020, intrând în vigoare odată cu publicarea.

Obiectivul acestora este de a facilita crearea unui climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a antepreșcolarului/preșcolarului/elevului în unitatea de învățământ. De asemenea, normele oferă un instrument de lucru pentru profesioniștii care lucrează cu copii din toate nivelurile de învățământ, familiile acestora, autoritățile responsabile cu protecția copilului împotriva violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying și cu furnizorii de servicii specializate pentru reabilitatea copiilor-victime, martori și/sau copii cu comportament agresiv.

norme bullying

Se urmăreste de asemenea promovarea activităților de prevenire și combatere a tuturor formelor de bullying și cyberbullying în sistemul educațional preuniversitar, dublat de identificarea, semnalarea și intervenția în echipă multidisciplinară în situațiile de violență psihologică-bullying și cyberbullying. În acest sens în fiecare unitate de învățământ va fi înființat un grup de acțiune anti-bullying, format din maxim 10 membri. Printre aceștia se numără: directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței (inclusiv violență psihologică-bullying), doi sau mai mulți reprezentați ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale. Scopul grupului este de a preveni, identifica și soluționa faptele de bullying comise între elevi prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice.

Pentru fiecare unitate de învățământ există obligația introducerii în Regulamentul de Ordine Interioară a obiectivului “școala cu toleranță zero la violență”. De asemenea, pentru a sprijini cadrele didactice, Ministerul Educației și Cercetării va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, care prevăd modul în care trebuie realizată interacțiunea și intervenția în situațiile de bullying. În plus, pentru fiecare unitate școlară planul anti-bullying mai presupune:

  • activități de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul școlii, copii și părinți
  • măsuri de comunicare și informare internă, la nivelul unității de învățământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar
  • proceduri de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying
  • responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate
  • organizarea unor activități (concursuri, teatru, forum) în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying
  • atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare cu privire la bullying
  • activități de măsurare a impactului acțiunilor cuprinse în planul anti-bullying și ale eficienței grupului de acțiune
  • orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullying-ul

Iată pe scurt și cum va avea loc intervenția cadrelor didactice în situațiile de bullying din unitățile de învățământ, observată în mod direct sau semnalată de elevi:

„ Dacă incidentul observat sau semnalat nu se încadrează în definiția de violență psihologică-bullying, fiind un act de tachinare sau o altercație lipsită de gravitate și fără caracter repetitiv, acesta este discutat cu elevii implicați, pentru a corecta comportamentul observat și a atenua consecințele la nivelul unității de învățământ.

Dacp situația evaluată creează premisa unui comportament de tip bullying, cadrul didactic informează, după caz, învățătorul ori dirigintele, cadrele didactice de referință din grupul de acțiune anti-bullying sau conducerea unității de învățământ și solicită sprijin.”

Sursa:www.itsybitsy.ro

Articolul urmator
Vor purta elevii măști în clase din septembrie? Ce spune Alexandru Rafila despre noul an școlar
Vor purta elevii măști în clase din septembrie? Ce spune Alexandru Rafila despre noul an școlar

Noutăți de la Qbebe

Înscrie-te la newsletter-ul Qbebe și primești ultimele noutăți.

Va rugam sa completati campurile necesare.

    Alte articole care te-ar putea interesa

    Cum va schimba Chat GPT-ul educația copiilor noștri?
    Cum va schimba Chat GPT-ul educația copiilor noștri?

    Inteligența artificială a pornit numeroase discuții de-a lungul timpului, dar mai ales în contextul Chat GPT-ului. Cum va schimba acest asistent virtual performant educația...

    Traume din copilărie sau cum să ne înțelegem pe noi, ca să creștem copii sănătoși emoțional
    Traume din copilărie sau cum să ne înțelegem pe noi, ca să creștem copii sănătoși emoțional

    Când vine vorba de traume, cu toții știm în mare ce sunt sau măcar am auzit de ele. Sau chiar dacă nu am auzit de ele, cu siguranță le-am trăit într-o formă sau...

    Cum le-am spus copiilor noștri că tatăl lor este...însărcinat
    Cum le-am spus copiilor noștri că tatăl lor este...însărcinat

    Un bărbat transgender cu doi copii adoptivi și-a mărit familia, rămânând… însărcinat. Toată povestea în articol.

    Citim mesajele din telefonul copiilor noștri adolescenți? Sau le ascultăm apelurile? Cât de mult le putem invada intimitatea
    Citim mesajele din telefonul copiilor noștri adolescenți? Sau le ascultăm apelurile? Cât de mult le putem invada intimitatea

    Pe măsură ce copilul tău se descurcă tot mai bine cu propriul telefon, începi să te preocupi din ce în ce mai mult de siguranța lui. În aceste condiții, ești...

    Are o tumoră! Cum de nu am văzut asta? Credem că nu li se va întâmpla niciodată copiilor noștri, până ce li se întâmplă
    Are o tumoră! Cum de nu am văzut asta? Credem că nu li se va întâmpla niciodată copiilor noștri, până ce li se întâmplă

    Tresărim la cea mai mică durere a copiilor noștri, iar când este vorba despre boli grave ale acestora simțim că nimic nu mai are rost pentru noi și tot ce ne dorim este să-i...

    5 semne că ai crescut cu un părinte imatur din punct de vedere emoțional
    5 semne că ai crescut cu un părinte imatur din punct de vedere emoțional

    Părinții noștri au încercat să ne ofere tot ceea ce avem nevoie, însă ei nu ne pot oferi ceea ce nu au. Dacă părintele tău nu a atins o anumită maturitate emoțională,...

    Cum răspund bullying-ului altor mame la adresa mea?
    Cum răspund bullying-ului altor mame la adresa mea?

    Fie că realizează un asemenea demers față în față, fie că preferă să se folosească de mediul online, anumite mame nu se lasă până când nu hărțuiesc și alte...

    Socrii mei le-au dat șampanie copiilor noștri, în vârstă de 3 și 5 ani
    Socrii mei le-au dat șampanie copiilor noștri, în vârstă de 3 și 5 ani

    Știm deja că atunci când cei mici petrec timp cu bunicii lor, sunt ceva mai răsfățați decât acasă și e firesc să fie așa. Cu toate acestea, bunicii trebuie să...

    © 2024 Qbebe