„Dincolo de interesul tot mai mare al romanilor pentru un ten frumos, un alt motiv pentru care cca. 65% din cifra de afaceri a Cosmetic Plant in 2013 a fost reprezentata de produsele din acest segment este si faptul ca acestea sunt cele prin care ne-am facut cunoscuti pe piata", a declarat Susana Laszlo, Director General al Cosmetic Plant.
Aceasta a subliniat ca pe locul al doilea in topul vanzarilor se afla produsele pentru protectia solara, cu cca. 18% din business-ul din 2013, urmate de cele pentru ingrijirea parului, cu cca. 10%. Restul ponderii din business-ul companiei este reprezentat de produsele pentru corp si de cele pentru mamici. Potrivit reprezentantei companiei, procentele ar urma sa ramana neschimbate si in acest an.
„Vanzarile de cosmetice au un pronuntat caracter sezonier si acest lucru nu este valabil doar la produsele de protectie solara care, desigur, sunt cautate mai ales in aceasta perioada. De exemplu, produsele pentru ingrijirea tenului si cremele de maini se vand cel mai bine in sezonul rece, iar produsele antiacnee, anticelulita si cele destinate ingrijirii parului au o vanzare mai buna in sezonul cald", a subliniat Susana Laszlo.
In ceea ce priveste produsele pentru protectie solara, ponderea mare din business este determinata mai ales de educarea continua a consumatorilor, care au devenit tot mai constienti de pericolul cancerului de piele si al imbatranirii premature a pielii din cauza radiatiilor solare. Raportat la acest tip de produse, emulsiile pentru plaja insumeaza 55% din vanzari, restul de 45% impartindu-se in proportie aproximativ egala intre emulsiile pentru accelerarea bronzarii, uleiurile de plaja si produsele de ingrijire dupa plaja.
2.600 de produse vandute zilnic
Dincolo de impartirea pe gamele principale de produse, Cosmetic Plant vinde zilnic, prin toate canalele folosite, cca. 2.600 de produse.
„In acest moment, capacitatea de productie a fabricii noastre din Cluj-Napoca este de 1,5 milioane de produse pe an, urmand sa fie majorata in toamna acestui an, odata cu finalizarea unui amplu plan de investitii", a mai spus Susana Laszlo.
Aceasta a subliniat ca, pentru anul in curs, compania mizeaza pe un avans de 10% al cifrei de afaceri, la peste 1,7 milioane de euro, comparativ cu 2013.
Despre Cosmetic Plant
Cosmetic Plant este unul dintre cei mai cunoscuti producatori de produse cosmetice din Romania. Afacere de familie infiintata in 1991 la Cluj-Napoca, compania a adus in prim-plan calitatea produselor fabricate. Farmacista Ileana Mester, fondatoarea Cosmetic Plant, cu o experienta de peste 20 de ani in cosmetologie, a crezut in puterea pe care natura o poate conferi stiintei si a mizat pe folosirea ingredientelor naturale in toate produsele sale.
In 2013 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro, fiind prezenta la nivel national in retelele Cora Hypermarche Romania, XXL Mega Discount, DM DrogerieMarkt, Profi, in farmaciile Catena, Centrofarm si Remedia, in Plafar si alte magazine naturiste din tara, precum si pe plan extern in tari precum Canada, Grecia, Italia, Germania, Liban, Emiratele Arabe Unite, Azerbaijan si Austria.
In prezent, portofoliul Cosmetic Plant include 92 de produse, impartite in 16 game sortimentale, grupate in functie de ingredientul activ principal (argan, Q10, ceai verde, catina, galbenele etc.) sau de utilizarea produsului (protectie solara, ingrijirea parului etc).
Acestea pot fi gasite in retelele enumerate mai sus, dar si in alte magazine naturiste din tara sau pe magazinul online al producatorului: shop.cosmeticplant.ro.