Cercetatorii au analizat activitatile de rutina pe care le practica in familie cei peste 8,500 de prescolari care au participant la studiu. Ei au descoperit ca fiecare activitate creste cu pana la 47% sansele ca acesti copii sa capete abilitati socio-emotionale si sa dezvolte o mai buna sanatate mentala.
"Sanatatea socio-emotionala le permite copiilor sa-si exprime coerent sentimentele, sa inteleaga sentimentele celorlalti si sa dezvolte relatii sanatoase cu ceilalti copii, dar si cu adultii.", afirma dr. Elisa Muniz, pediatru in cadrul Spitalului Bronx Lebanon din New York. "Credem cu tarie ca micutii care poseda aceste abilitati au rezultate mai bune la scoala", continua dr. Muniz.
Informatiile despre copii au fost colectate dintr-o baza de date a unui studiu realizat in 2001, din chestionare, evaluari si interviuri, urmarind evolutia copiilor de la nastere pana cand erau inscrisi la gradinita.
Cercetatorii au observat in ce masura sunt implicati copiii in activitati de rutina. Totodata, mamele au fost rugate sa completeze un chestionar in care sa evalueze starea de sanatatea a celor mici.
Doar 11% dintre copiii ce nu desfasurau astfel de activitati aveau abilitati sociale, spre deosebire de 25% dintre cei care erau antrenati intr-un fel sau altul in activitati.
„Aceste activitati ajuta copiii sa dezvolte ceea ce numim „functii executive": rezolvarea de probleme, negocierea si planificarea. Este absolut necesar sa posede astfel de abilitati pentru succesul scolar.", a afirmat dr. Claire McCarthy, pediatru.
Parintii ii pot ajuta pe micuti sa dezvolte aceste abilitati prin implicarea lor in activitatile celor mari, dar si prin crearea unui program de activitati ce se potriveste programului fiecaruia: plimbari in natura, pregatirea cinei impreuna etc.
Surse: huffingtonpost.co, reuters.com