Copiii nu citesc din plăcere, cu atât mai mult cu cât lecturile sunt impuse. Este de la sine înțeles că temele pentru acasă nu se numără printre activitățile preferate ale celor mici. O școală primară din Vermont a impus un nou program, „fără teme", pentru copiii de la clasele I-IV, iar rezultatele sunt de-a dreptul uimitoare.
Cadrele didactice au ajuns la concluzia că temele pentru acasă nu contribuie la succesul academic al elevilor ciclului primar, însă cititul, da. Astfel, exercițiile suplimentare au fost înlocuite cu lecturi înainte de culcare, pe care le aleg profesorii și la care desigur, prezența părinților a fost obligatorie. De asemenea, acest nou program presupune și timp mai mult petrecut în aer liber, fără dispozitivele inteligente, cina împreună cu toată familia și un program regulat de somn.
După 6 luni de la implementarea programului s-au văzut și primele rezultate. Elevii au dezvoltat o plăcere pentru citit, mulți dintre ei dorind să lectureze mai mult și chiar pe cont propriu. Deși majoritatea părinților au susținut această schimbare, au existat și aceia care și-au arătat îngrijorarea pentru urmările din viitor ale lipsei temelor. Aparent, aceștia se tem că elevii nu vor putea față ritmului și volumului de teme pe care îl vor avea copiii începând cu ciclul gimnazial.
Surse: goodhousekeeping.com, washingtonpost.com.