În ulimii ani, părinții au din ce în ce mai multă influență în procesul educațional, spune www.hotnews.ro. Cadrele didactice menționează că resimt presiune atât din partea conducerii școlii, cât și din partea părinților.
În luna octombrie, un învățător urma să lucreze la o catedră din București, ca suplinitor. Părinții elevilor au intrat pe pagina sa de Facebook și au descoperit că în urmă cu 4 ani, acesta a făcut o postare conform căreia nu este de acord cu referendumul pentru familie.
Referendumul pentru familie își dorea modificarea Consituției României și a vizat înlocuirea sintagmei „între soți” cu „între un bărbat și o femeie”. A avut loc pe 6 și 7 octombrie 2018 și a fost demarat de Coaliția pentru Familie.
Părinții au discutat pe grupul de Whatsapp despre postarea bărbatului și au decis că nu îl vor ca învățător pentru copiii lor. În postare, acesta scria „iubirea nu se votează”, o sintagmă care a fost pe buzele milioanelor de români care au ales să stea acasă în 2018 și să nu voteze modificarea Constituției.
Chiar dacă au trecut 4 ani de la Referendum, se pare că părinții au fost extrem de revoltați de postarea bărbatului. Așadar, Gheorghe Buluc, învățătorul care urma să preia clasa pregătitoare la o școală din Berceni, a fost refuzat pe motivul convingerilor și valorilor sale personale.
Doamna director a școlii i-a comunicat învățătorului că nu este de acord cu ce au discutat părinții pe grupul de Whatsapp. Totuși, i-a refuzat participarea la catedră pe motivul nemulțumirii colective.
Bărbatul venise tocmai din Bacău la București, unde i s-a promis că va primi postul, după ce a discutat cu doamna director în prealabil și a cunoscut chiar și copiii. Două ore mai târziu, conducerea școlii l-a sunat și i-a spus că nu va mai primi postul, pe motivul nemulțumirilor care au explodat pe grupul de Whatsapp al părinților.
HotNews l-a contactat pe Gheorghe Buluc în urma incidentului. În timpul interviului, acesta a menționat că înainte să devină învățător lucra la o corporație, însă simțea că nu îl atrage domeniul și a decis să se reorienteze spre domeniul educațional. Potrivit declarațiilor lui, a vrut să fie parte din schimbările care sunt atât de necesare în educație. Din păcate, nu a reușit la această școală.
Bărbatul ar fi adus, cu siguranță, un plus școlii unde ar fi trebuit să lucreze.
În anul 2017, acesta a lucrat pentru programul educațional „Teach for Romania”, unde ajuta copii din medii defavorizate să învețe. După 2 ani, a lucrat într-un liceu tehnic, unde a predat discipline tehnice.
În 2021, președintele Klaus Iohannis l-a decorat pe Gheorghe Buluc cu ordinul „Meritul pentru Învățământ”, în grad de cavaler, datorită muncii sale pentru copiii din mediile defavorizate.
După discuția cu învățătorul, HotNews a contactat conducerea școlii pentru clarificarea situației. Fără noroc însă, pentru că doamna director a refuzat să vorbească despre această situație.
Apoi, au contactat Inspectoratul școlar București. Reprezentatul de acolo le-a comunicat că, din câte știe, învățătorul nu avea experiența sau studiile necesare pentru a lucra la școală. Când li s-a spus că Gheorghe Buluc are studii postuniversitare, dar și experiență în domeniu, au argumentat că nu mai contează oricum, pentru că postul a fost deja dat altcuiva.
În final, urmează ca Gheorghe Buluc să se întâlnească cu un reprezentat de la Ministerul Educației și să facă o sesizare la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. „Am acceptat situația, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să să expun situația mai departe. O să fac public ceea ce s-a întâmplat, pentru că mă deranjează. Poate mai sunt și alți colegi în aceeași situație și nu au curaj să vorbească despre asta” încheie învățătorul.
Indiferent de situație, oamenii ar trebui tratați în mod egal în ceea ce privește șamsele de angajare, iar convingerile personale ale fiecăruia nu trebuie să fie o variabilă de care să se țină cont.
Surse foto: www.istockphoto.com
Surse articol: www.hotnews.ro